3177
Sök

Ny kylare till t5:an tips tack!

9 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
Tjenare dewds.

Har fått läckage på kylaren.. suck.
Var nyss in på volvo och kollade upp en ny = 2700:- Original.
Jo visst hittade billigare på nätet, te x vparts = 1800:-

Funderade lite på om man ska mecka i en aluminium kylare möjligtvis?
Verkar inte så mycket dyrare, men har ingen aning om vart jag kan få tag på en som passar min bil bäst.
Och sen undrar jag om det är nå speciellt mycket mer jobb om jag sätter i en kylare som inte är byggt för t5:an.

Så var hittar jag en alukylare till t5:an och är det mycket jobb med att plocka i en?
Och priset ligger runt?

Mvh Jonas

8 250 Inlägg
27 maj 2011
Tänk på att originalkylaren också är fästet till dem andra kylarna (ic/ac) vilket kan ställa till det om man vill ha en annan kylare. Men antingen får man anpassa alu-kylaren får det genom ombyggnation eller så får man bygga separata fästen för vattenkylaren och dem 2 andra.

9 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
Ja just precis.
Men höj, sitter det nån intercooler original?

mvh

9 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
Eller finns det något jag kan laga kylaren med? Är en spricka i plasten högst upp till höger i vecket mot flensarna.

8 250 Inlägg
27 maj 2011
Ja, det sitter intercooler original, den sitter framför vattenkylaren. Och har kylaren väl börjar spriocka så är det dags för en annan. Alternativet är ju att höra med en firma som renoverar kylare om den kan göra riktiga alu-gavlar till en originalkylare.

498 Inlägg
27 maj 2011
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&a … e=2&vc[0]=204113100&vcx=5055&pc[0]=118102102

Skaffa dig ett kyl anpassat för just bilen. Slipper du massa krångel.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Sök