3138
Sök

Våran halvskumma kanin

16 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
Tja brukar inte skriva inlägg här så ofta utan läser mest. Men nu blev jag tvungen och skriva en off topic sak bara.

Jo för 3 år sen fick min lillasyrra en tamkanin och förra sommaren så testade vi att släppa ut den fritt på våran gräsmatta och då sprang den runt fritt ibland buskar o grävde hålor osv. Sen så fick man kämpa med att försöka fånga in han igen men det gick bra. Så nu den här sommaren har vi börjat att släppa ut han typ några gånger i veckan bara för att han ser ut å blir så glad när han kommer ut och e fri smile I alla fall nu på morgonen när jag kommer hem från jobbet så säger dom här hemma att dörren hade varit öppen till sovrummet och då hade kaninen sprungit ut där i går kväll när det var mörk så dom hade inte kunnat fånga in han. Så han fick vara ute, men nån gång i natten så sprang han in själv men sprang sen ut igen och nu då på morgonen så sprang han in och så stängde vi dörren. Han var alltså ute hela natten, en liten tamkanin! Alltså det jag tycker är lite konstigt, är att kaninen borde väl springa iväg eller? visst vi har en häck runt tomten men kaninen kan ju springa igenom hur lätt som helst. Ja menar till och med hundar springer ju iväg då borde ju en liten kanin göra det?

Svindåre
1 433 Inlägg
9 augusti 2006
Jajemen skrev:
Tja brukar inte skriva inlägg här så ofta utan läser mest. Men nu blev jag tvungen och skriva en off topic sak bara.

Jo för 3 år sen fick min lillasyrra en tamkanin och förra sommaren så testade vi att släppa ut den fritt på våran gräsmatta och då sprang den runt fritt ibland buskar o grävde hålor osv. Sen så fick man kämpa med att försöka fånga in han igen men det gick bra. Så nu den här sommaren har vi börjat att släppa ut han typ några gånger i veckan bara för att han ser ut å blir så glad när han kommer ut och e fri smile I alla fall nu på morgonen när jag kommer hem från jobbet så säger dom här hemma att dörren hade varit öppen till sovrummet och då hade kaninen sprungit ut där i går kväll när det var mörk så dom hade inte kunnat fånga in han. Så han fick vara ute, men nån gång i natten så sprang han in själv men sprang sen ut igen och nu då på morgonen så sprang han in och så stängde vi dörren. Han var alltså ute hela natten, en liten tamkanin! Alltså det jag tycker är lite konstigt, är att kaninen borde väl springa iväg eller? visst vi har en häck runt tomten men kaninen kan ju springa igenom hur lätt som helst. Ja menar till och med hundar springer ju iväg då borde ju en liten kanin göra det?

men tamkaniner är väl precis som katter, bara dom får mat å käärlek så kommer dom alltid tillbaka.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

8 156 Inlägg
9 augusti 2006
Är den kastrerad?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Girlie Girl
9 augusti 2006
Jag hade också en kanin som jag hade springandes lös ute på sommrarna (dock ej på nätterna) men tredje sommaren så var det antagligen något rovdjur som tog honom för han försvann. så se upp så inte någon räv eller rovfågel tar kaninen

3 113 Inlägg
9 augusti 2006
haha.. skönt. Är det någoting jag riktigt hatar så är det att fånga kaniner. har ett 2,5cm långt ärr på vänstra armen efter att ha försökt fånga en kanin som hade rymt. ärret e nu kanske sådär 8år gammalt och symboliserar "skaffa inte kaniner". tongue
skönt att ni inte behöver oroa er för att kaninen springer iväg!
Senast redigerat av AkkE (9 augusti 2006)

Semper Fi

1 926 Inlägg
9 augusti 2006
kom o tänka på när jag o syrran hade en varsin kanin när vi var små...min åt f-n allt..han åt chips, ostbågar, kakor, osv..han var mullig också wink  är det normalt eller tongue

8 156 Inlägg
9 augusti 2006
Spelis skrev:
kom o tänka på när jag o syrran hade en varsin kanin när vi var små...min åt f-n allt..han åt chips, ostbågar, kakor, osv..han var mullig också wink  är det normalt eller tongue

Kaniner kan bli sockerberoende. Dom är riktiga gottegrisar. Det gäller att man inte frestar dom med godis/chips/ostbågar och liknande...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

1 926 Inlägg
9 augusti 2006
Phaetoon skrev:
Spelis skrev:

Kaniner kan bli sockerberoende. Dom är riktiga gottegrisar. Det gäller att man inte frestar dom med godis/chips/ostbågar och liknande...

aj då,, mitt fel wink min fick sötsaker varje dag tongue

16 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Är den kastrerad?

Nepp den är inte kastrerad.

Jo det e kul å ge han sånt kaningodis för direkt när man skakar på burken så hoppar han fram och ska ha smile Men ostbågar o sånt får han inte tongue

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
9 augusti 2006
Spelis skrev:
Phaetoon skrev:
Spelis skrev:

aj då,, mitt fel wink min fick sötsaker varje dag tongue

hehe^^

Allt för den där jävla hatten!

1 926 Inlägg
9 augusti 2006
Jajemen skrev:
Phaetoon skrev:
Är den kastrerad?

Jo det e kul å ge han sånt kaningodis för direkt när man skakar på burken så hoppar han fram och ska ha smile Men ostbågar o sånt får han inte tongue

testa ge han en ostbåge o kolla om han tycker om det wink

12 086 Inlägg
9 augusti 2006
Skön tråd smile

Uppenbarligen är de en dudzor.. ta vara på han han är speciell!

8 156 Inlägg
9 augusti 2006
Jajemen skrev:
Phaetoon skrev:
Är den kastrerad?

En kastrerad kanin är inte lika beroende av att gräva gropar och leva loppan. Våran gamla kanin försökte sätta på katterna. Vi blev tvungna att kastrera honom. (Min katt gnällde och visste inte vart han skulle ta vägen när kaninen blev kåt. Min katt väger 6-7 kg muskler, men gör inte en fluga förnär.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

1 926 Inlägg
9 augusti 2006
Phaetoon skrev:
Jajemen skrev:
Phaetoon skrev:
Är den kastrerad?

En kastrerad kanin är inte lika beroende av att gräva gropar och leva loppan. Våran gamla kanin försökte sätta på katterna. Vi blev tvungna att kastrera honom. (Min katt gnällde och visste inte vart han skulle ta vägen när kaninen blev kåt. Min katt väger 6-7 kg muskler, men gör inte en fluga förnär.)

haha, en mix mellan kanin o katt big_smile hahaha.. tongue

Kejsare
547 Inlägg
10 augusti 2006
Min kanin gör samma sak om dörren är öppen. Morsan gick ut och hämtade tidningen igår morse, och då satt kaninen bredvid bilen och åt på en maskros. Han vågade väl inte gå längre än så ^^

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

180 Inlägg
10 augusti 2006
AkkE skrev:
haha.. skönt. Är det någoting jag riktigt hatar så är det att fånga kaniner. har ett 2,5cm långt ärr på vänstra armen efter att ha försökt fånga en kanin som hade rymt. ärret e nu kanske sådär 8år gammalt och symboliserar "skaffa inte kaniner". tongue
skönt att ni inte behöver oroa er för att kaninen springer iväg!

jag har oxå ett litet ärr men  bara en prick efter att min syrras kanin gick fram o bet mig i benet
helt störd kanin, han käkar på strömkablar oxå

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

401 Inlägg
10 augusti 2006
kaninen som jag hade när jag var liten var musikalisk big_smile
den tog alltid en pinne i munnen och sprang rundor och drog den mot gallret så de kom ljuvlig musik... mja ljuvlig musik var de kanske inte... mest väsen tongue men fräckt ändå smile

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

180 Inlägg
11 augusti 2006
c0nne skrev:
kaninen som jag hade när jag var liten var musikalisk big_smile
den tog alltid en pinne i munnen och sprang rundor och drog den mot gallret så de kom ljuvlig musik... mja ljuvlig musik var de kanske inte... mest väsen tongue men fräckt ändå smile

hahahaha tongue fan den va ju rett smart tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Sök