Tycker att det är dags att skriva en tråd om KL Racing´s BTR. Då jag har bytt spridare på min bil så behövde jag höja bränsletrycket och införskaffade därför en btr från kl racing. Btr´en monterades och ställdes in mot bredbandslambda så att bränsletrycket hamnade runt 3,5bar.
Sen bar det ut på testkörning inga större problem men sedan började det lukta bensin i kupén. Jag stannar vid kanten och ser att det rinner bensin i skarven mellan de båda delarna av Btr´en. Skruvarna som håller ihop delarna dubbelkollas men de går inte att skruva en millimeter.
Ringer sedan till KL och de säger att det va ett måndagsexemplar och skickar en ny. Monterar denna och ställer in som innan. Det går ungefär en vecka innan denna också börjar läcka i skarven. Ringer KL och säger som det är och de säger att det troligen är membranet som är trasigt och skickar ett nytt. Detta monteras även om det andra var helt men det är samma problem fortfarande.
Sedan får en kompis hem sin BTR som han har beställt från KL. Jag får låna denna och testar denna genom att koppla på kompressorn och kolla om denna också läcker. Skarven penslas med såpa/vatten för att se om det läcker. Redan vid 2 bar så börjar det bubbla. Vid 6 bar som är det högsta man ska kunna ställa in på den så är det lättare att hitta en ställe där det bubblar än ett där det inte bubblar.
Så jag uppmanar alla som har köpt deras btr att kolla så den inte läcker bensin då detta lät kan sluta med att man får ta bussen...
Rätt dumt att hänga ut ett företags produkter utan bild/produktbeskrivning - samt att det finns 20 företag till i lilla Sverige som garanterat säljer EXAKT samma BTR... Sedan är det väl även emot Garagets regler att hänga ut ett företag ?
jo kan e lite fel å häng ut ett företag så men det är ju inte företagets som tillverkar regluatorn och sen är det bra så ingen dör eller skaddas allvarligt pågrund av dåliga prylar
Har du mailat\ring kl igen och sagt att det är fel så fler personer inte råkar ut för detta? tror kl vill veta om dom fått fel på någon produkt. Säkert fått en dålig leverans bara skulle jag tro. många som kör med deras och det verkar ju funkar:P
Ärligt talat så verkar ju företaget vara hjälpsamma och förstående, så jag förstår inte varför du hänger ut dem.
exakt fast iof är det just btr han varnar för..
faktist inte hört något negativt om kl racing
men det är väll någon kina btr så det brukar bli lite hur som helst
har en äldre kl racing btr sitter i min vento den håller tätt men den verkar strulat ur nu på sistånde för bilen har börjat gå så illa i vissa lägen mot förut
Kan väl tillägga att jag är väldigt nöjd med deras övriga produkter. Det är just Btr´en jag inte är nöjd med. Jag vill bara att folk vet att den kan vara felkonstruerad och kan orsaka bränder och haverier.