Har en BMW 525 som är ganska ordentligt sänkt, se bild på min sida, nu fick jag punka igår och upptäckte då att även det andra däcket är ruskigt slitet i innerkant, så är inne på att köpa nya fälgar + däck och funderade på dessa:
Det blir ju med 235 däck på då vilket är lite smalare, tror ni detta kommer göra någon större skillnad? Eller vad har ni för tips och råd? Är inte så jävla hajj på däck och fälgar osv.
det låter mer som om att du har sänkt för mycket och har välidigt mycket camber och en kass hjulinställning. Vanligt att bmw sliter på insidan på bakdäcken. Du skulle ju hört om däckena tar i karossen.
är det slitet på insidan? för kan bara vara hjulinställning som inte e gjord efter sänkning eller somk ovanstående för mycket negativ camber bak. för du skall ju kunna ha 275or bak utan problem på denna modellen otan att det tar i.
Var tyst elller säg något som är bättre än tystnad!
Skulle med tippa på hjulinställning, är bara slitet på insidan på båda sidor och det gick ju åt helvete på höger sida och är slitit ner till metallspånen på andra sidan, med andra ord, 4 nya däck och en hjulinställning? Behöver inte gå ner i storlek osv?
För att slita så mycket på däcken krävs det väldigt mycket camber. Du skulle förmodligen ha reagerat på att hjulen står snett isåfall. Jag lägger min röst på toe out jag.
Ser lite väl hillbilly ut med för mycket negativ camber på en "vanlig" gatbil, höj bak eller fortsätt lida av utslitna däck! (Om inte hjulinställning hjälper)