3524
Sök

Varför tänder inte min pontiac 389 på 4:an och 6;an?

34 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
min bonnevile började knacka 2 dagar efter att jag köpte den,,har fixat packningen mellan förgasare och insug,försökt dra alla vakum slangar rätt,kollat tändning och tändningsföljd,kamvinkel samt kollat fördelarplattan att den rör sig när man suger i vakumklockan.det är inge fel på startkransen.jag har bytt stift på 4 och 6:an men det hjälper inte.dem blir sotiga och blöta och jag har gnista fram,så han går bara på 6 burkar och låter som en ångbåt och när man belastar motorn med driven så knackar den så fruktansärt,låter inte som ventilknack,mer som vevlager eller ram.men på tomgång och park låter det inget fast man varvar upp den,endast puttelite.vad faan är det för fel på den??? finns det nån som kan ta jobbet på sig och fixa den innan POWER MEET.eller finns det nån som har en shysst 389 till salu?behöver endast block o topparna.mvh harri

capricorn

3 235 Inlägg
8 juni 2011
Har du gjort komptest på sylindrarna?
Du kan ju också lyfta insuget och kolla om stötstängarna är hela.

34 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
ska göra komptest idag,sen riva insug och toppen så får jag se om packningen har rykt?

capricorn

34 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
packningen hade rykt mellan 4 och 6 och stötstänerna var hela,bytte ut packningen o ch satte i nya stift och kablar gick bra på tomgång ett tag men sen vart det bara skit igen efter att man satte i driven och motorn fick belastning,tröttnade på den och lämnade in den för felsökning.killen provade bilen och sa att motorn är helt slut,bara att renovera hela skiten.ca 50 lopper.bläääh,hittade en shysst renoverad för 17 lopper,så nu är det motorbyte på G.

capricorn

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 juni 2011
Det är underbart att köpa färdigt, ibland blir det perfekt & ibland funkar det hela veckan. "Nyrenoverad" har tydligen jävligt olika betydelse för olika männsikor. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök