som rubriken lyder vill jag bygga om vevhusventen så man slipper klägg i insug å intercooler m.m. har skaffat en catchtank men frågan e hur de ska kopplas?.... här kommer lite bilder!
så jag tänkte att nr:4 ska pluggas igen in till insuget sen dra slang från nr:1 till nr:2 sen nr:3 till nr:5 på catchtanken men sen nr:6 har jag ingen aning går ju i vanliga fall från nr 3 till luftintagsröret, men om man drar från nr:6 till insugsröret har man väl problem igen med smuts å klägg lr stannar de i catchtanken?...
som sagt behöver lite hjälp och är väldigt tacksam för svar då jag ska finula med detta i helgen!
Du kan väl kanske göra som du säger men drar nr:6 till slangen mellan lmm och turbo som orginalslangen från nr: 3 annars gör. Lite osäker på om motorn faktiskt behöver nr: 4 anslutningen men vissa säger det.
På min är det kopplat som orginal med undantag för att catchtanken sitter mellan nr: 3 och slangen till turbon, om mitt funkar vettigt är jag osäker på då jag kört med rasad kolvring på 4:ans kolv ett tag tydligen och bilen har dragit olja och haft sig ändå pga detta .