Är nu så att jag har blivit ruskigt intresserad av bilar(snabbare sorten) på senare tid, förut var ljud viktigt men snabba bilar är så j*la roligt! Nu är det ju så att jag inte är jätteinsatt i alla bilar som finns(är dock inte korkad) och lönen är inte på topp, så jag ber om råd från er som vet! 40 000 kr kan jag tänka mig just nu, får se vad man kan skrapa ihop senare. Även om jag inte är någon mekaniker så har jag min far som kan närapå allt. Han kan ruskigt mycket om bilar men är väldigt upptagen, så inget "Varför frågar du inte han", sen tycker han det är onödigt osv osv. Så några tips? Har kollat lite på audi, bmw men vet inte riktigt vad som är värt pengarna. Så tacksam för svar!
Är nu så att jag har blivit ruskigt intresserad av bilar(snabbare sorten) på senare tid, förut var ljud viktigt men snabba bilar är så j*la roligt! Nu är det ju så att jag inte är jätteinsatt i alla bilar som finns(är dock inte korkad) och lönen är inte på topp, så jag ber om råd från er som vet! 40 000 kr kan jag tänka mig just nu, får se vad man kan skrapa ihop senare. Även om jag inte är någon mekaniker så har jag min far som kan närapå allt. Han kan ruskigt mycket om bilar men är väldigt upptagen, så inget "Varför frågar du inte han", sen tycker han det är onödigt osv osv. Så några tips? Har kollat lite på audi, bmw men vet inte riktigt vad som är värt pengarna. Så tacksam för svar!
//Erik
Kolla in Saab Aero, Snabba bilar till bra pris! Volvo T5 funkar också!
Kanske var lite otydlig som föregående post beskrev: Fram/bakdrift - Skit samma Automat/manuell - Manuell Liten/stor - Helst något mindre, men backar inte för en större.
s40'n som länkades var ett riktigt bra exempel! Vill gärna ha mer tips! Tack för dessa!
Kolla på s40, provkör å känn efter. Du lär inte bli missnöjd för dom pengarna. Kolla min gamla 2,0t där har du videor på hur den lät å rörde på sig. Tar du steg 3 t4 lär den gå lite bättre än min gamla men fortfarane bra körglädje skön komfort å relativt lättmeckade bilar. Lycka till
Saab 900ng/9-3og med T5-motorn, billiga i inköp med tålig och lättrimmad motor. Du kommer behöva hålla hårt i ratten för att hålla den på vägen på grund av den dåliga framvagnen när du accelererar, den är alltså sämre än FWD generellt, men du hittar en riktigt fin sådan för 20.000:- och har resten att lägga på förbättringar, om det nu är mest prestanda per krona du söker.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fiat Coupé 16vt eller 20vt låter som en perfekt bil för dig. Med din budget skulle jag satsa på 16vt då de 20vt som finns där troligen kräver både grenrör och kamremsbyte.