Kör ingen bana eller liknande och vill mest få ner bilen en bit och tänkte därför köra på ett par budget- coilovers. Har stor beslutsångest om jag ska välja TA Technix eller V-maxx, vad tror ni? Är v-maxx värda den där dryga 1000 lappen extra mot Technix?
Ingen utav dom 2 du nämner är värda pengarna, om du nu bara är ute efter att sänka bilen så är pengarna bättre spenderade på ett par nya kortare fjädrar av känt märke. Då får du både bättre hållbarhet samt väghållning
En vanlig väghållningssats eller endast fjädrar är inte aktuellt då jag vill ha möjligheten att ställa in den efter önskad höjd. Svårt att veta hur de exakt blir med en väghållningssats. Någon dyrare variant av ställbart är inte heller aktuellt pga att jag inte kommer utnyttja funktionerna till fullo. Är dom märkerna jag nämner så dåliga att dom "förstör" bilen?
Nu är de väl så att oavsett om du köper V-maxx, TA, JOM, Raceland etc. så får du istortsett samma sak.. Och du vill ju som sagt bara ha möjlighet till hjöden... Jag själv har kört JOM på min vento. och nej går inte att jämföra med en 330.
Har funkat kanon. tänk bara på att hålla de rent. En vän kör TA som har fått dåliga dämpare efter 1000 mil. En annan har Raceland. än så länge har vi inte märkt något dåligt.
Och som alla andra skriver om annat än va han frågar. skit i att svara istället Men kan förstå era reaktioner.
Jo visst, men tycker inte jag behöver dom till mitt ändamål. Verkar svårare än jag trott de här, alla har så olka uppfattningar. Om man säger såhär, 5-6000:- är Max jag kommer lägga på detta. Har sett att en del kör på lowtech. Hur är dom? Ligger ju ungefär i den prisklassen jag nämner.
xyz super sport sats ligger på 8000, 7000 om du säger att du blivit rekommenderad dom av en kille... Sätt vinkelslipen i dina fjädrar och kör lågt under tiden du sparar ihop den där extra tusenlappen...
Man får vad man betalar för helt enkelt... folk har blivit väldigt bortskämda nuförtiden med all kina-skit som säljs... men köp en sats för 3000kr som håller 1000mil istället... lägg undan några tusen till att byta bussningar och ledar bara...
Jag förstår hur du menar. Att köpa dom här billigaste på ebay för under 2000:- är väl kanske en chansning,men att man ska behöva lägga ut 7-8000:- för ett par simpla coilovers?? Skulle man köra en massa bana och har krav på inställningar etc är det ju en annan sak.
Såg nu att skillnaden mellan dom 2 länkarna ovan är att den undre inställningsmöjligheter i 6 olika lägen. Behövs inte för mig. Så dom i den övre länken kan väl vara ett hyfsat alternativ? Någon som vet hur mycket man kan ställa upp vs ner på dessa?