3582
Sök

Extern hastighetsmätare

59 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Halloj!!!

Jag undrar om nån vet var man kan få tag på en extern hastighetsmätare som inte behöver kontakt ifrån ECU´n då den ska användas i en volvo 740?

Tack på förhand alla bilkåta

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
19 juni 2011
wunderbaum1992 skrev:
Halloj!!!

Jag undrar om nån vet var man kan få tag på en extern hastighetsmätare som inte behöver kontakt ifrån ECU´n då den ska användas i en volvo 740?

Tack på förhand alla bilkåta

En vanlig navigator/GPS har ju den funktionen men det kanske inte det du är ute efter. Jag litar mer på den än hastighetsmätaren i bilen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

59 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
nae inte en gps utan en annan mätare bara. Den i bilen funkar inte när ja håller på och byter bakaxlar och har olika klumpar i så funkar inte mätaren

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
19 juni 2011
wunderbaum1992 skrev:
nae inte en gps utan en annan mätare bara. Den i bilen funkar inte när ja håller på och byter bakaxlar och har olika klumpar i så funkar inte mätaren

Har ECU'n kontakt med bakaxlar och diffklumpar då? Menar du att den inte funkar eller att den visar fel?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 215 Inlägg
19 juni 2011
http://shop.tmobilteknik.com/gps-naviga … -varnare/6

jag har första generationen. använde den som hastighetsmätare på mina mopeder och fiddys. funkar skitbra!

Jag har dock bara testat kameravarningen mellan västerås och uppsala, men den plingade på alla!

Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt &#9829;

Sök