Det beror jävligt mycket på vägen om det bör anses som en allvarlig eller vårdslös överträdelse anser jag. Det finns många exempel på ren idiotiskt satta hastighetsbegränsningar som gör att folk t.ex. Jag själv totalt tappar respekten för vad som står på skylten. Jag kan ta några bilder på några sådana "50" sträckor där jag med råge överskridit hastighetsgränsen, för att ni ska få se. Sedan finns det andra vägar där man måste vara rally proffs för att kunna hålla hastighetsgränsen.
Låt oss säga att T.S inident inträffade i ett indutiområde kl 3 på moronen på en bred dubbelfilig väg. Var det verkligen så allvarligt som vissa vill få det till då?
Självklart har han begått ett brott och förmodligen även varit jävligt medveten om det, specillt med tanke på hans yrke. Då är det lika självklart han blir orolig över påföljden. Det hade även jag blivit och jag kan gå till jobbet...
Mvh Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...