Porraz skrev:
Jag hänkar på. Har dock aldrig varit med förr, så kan någon förklara för mig det där med cruisingen? Står det nån där och väljer ut vilka bilar som får vara med å vilka inte? Måste man anmäla sig någonstans? Det verkar som om det främst är en jänkarträff så jag blir lite orolig att inte få vara med å cruisa då jag har en Evo.
Det är mycket bilar i rörelse denna helg amerikanare som japs och euros, Men det är bara amerikanarna som är crusing berättigade då det är en amerikansk bilträff... Men man ser en del fina andra bilar också (även på crusingen..), och hel del inte så fina volvos osv... Då det finns så mycket små vägar som ansluter crusing rundan kan inte vakterna gallra 100%.
Men om det var min evo hade jag
inte försökt att ta mig in på cruisingrundan på
kvällen, även om det inte är så svårt... Om du läser
Galic_Andro tråkiga upplevelse från nått tidigare år (längre upp i tråden) så förstår du varför... Problemet är ju att på kvällen driks det en del alkohol och folk tappar förståndet... Och det kan flyga flaskor mm på bilar som inte är tillverkade i USA osv... tråkigt nog men så är det då folk super bort förståndet..
Så jag rekommenderar dig att inte försöka crusa på kvällen om du är rädd om lacken osv... Men på dagen kan du crusa runt bäst du vill...
Så vill du crusa på kvällen haka på någon polare som har amerikanskt.. Du kanske känner någon som har någon nyare Mustang Camaro eller Dodge Challenger etc... eller en klassik amerikanare...
Så kommer du i Evon så parkera den på kvällen är mitt råd
Har du inga polare med amerikanare alls och prompt vill åka varvet så finns det hur mycket vänliga människor som helst som gärna skjutsa en ett par varv i någon fin cab om man frågar
/mvh soyd