3406
Sök

Audi quattro får ingen gnista

3 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Problemet gäller en 6-cyl audi cuattro från 92 och som rubriken lyder får bilen ingen gnista.
Bilen har ett defa larm installerat om detta nu skulle kunna vara orsaken?
Ingen säkring är trasig och bilen startade och gick dagen innan problemet uppstod.

Jag är själv ingen audi människa och därför kan innehållet kanske upplevas aningen innehållsfattigt.

Jag är ytterst tacksam för svar och tankar på hur jag skulle kunna lösa detta problem!

233 Inlägg
26 juni 2011
jag kan garantera dig att det är din bensinpump som har sagt upp sig då får du detta fenomen och det är ett vanligt problem med audi 100 särskilt med v6orna tro mig har haft ett par stycken smile

Audi frälst

2 924 Inlägg
26 juni 2011
fredde_petermann skrev:
jag kan garantera dig att det är din bensinpump som har sagt upp sig då får du detta fenomen och det är ett vanligt problem med audi 100 särskilt med v6orna tro mig har haft ett par stycken smile

Hur kan du garantera att det är bensinpumpen när den inte har något att göra med utebliven gnista? roll

Jag skulle lägga en gissning på Hallsensorn då det är både vanligt och påverkar just detta.

~ Life is short, have FUN! ~

233 Inlägg
26 juni 2011
jo för att om om bensinpumpen lägger ner så stänger styrboxen av gnistan så många audis har jag skruvat med av c4 karossen så jag vet det  det eller tändmodulen !

Audi frälst

2 924 Inlägg
26 juni 2011
Visst fan, det känner jag igen, tror det är samma kopplat orginal på S2...pinsamt tongue

Men det verkar lite lurigt det där med att felet kom så plötsligt, för både problem med hallsensor och bränslepump brukar oftast visa någon tendens innan det lägger ner helt... men det kanske det gjorts utan att det framgått här? roll

Startspärren är ju inte orimligt heller...

~ Life is short, have FUN! ~

233 Inlägg
26 juni 2011
peegee skrev:
Visst fan, det känner jag igen, tror det är samma kopplat orginal på S2...pinsamt tongue

Men det verkar lite lurigt det där med att felet kom så plötsligt, för både problem med hallsensor och bränslepump brukar oftast visa någon tendens innan det lägger ner helt... men det kanske det gjorts utan att det framgått här? roll

Startspärren är ju inte orimligt heller...

haha inte lätt att tänka på allt smile

morsan har ju en likadan bil som jag har en audi 100 avant med 2,6l sexan i den har startat hur bra som helst inga tecken på nånting och en dag så startade den helt enkelt inte den hade ingen gnista det var pumpen 15min arbete så var den igång igen smile  men för att utesluta pumpen så be en kompis köra på starten medans du har plockat av matarslangen till fuelrailen och stoppat den i typ en pet flaska  så när du vrider på tändning bara första steget så startar pumpen och spottar ur sig en liten skvätt Bensin  sen när ni kör på starten så ska ju pumpen skicka på med bra fart om pumpen är kass så kommer det inte hända nånting  det går även att lyssna på pumpen om den låter friskl den ska surra ganska duktigt när man vrir på tändningen
Senast redigerat av fredde_petermann (26 juni 2011)

Audi frälst

233 Inlägg
28 juni 2011
nå hur går det ?

Audi frälst

3 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Så! tusen tack för alla svar! och det var hallsensorn som var felet!

Sök