Tribbe skrev:
Är det ett 2 dagars evengemang där man är där båda dagarna eller brukar det räcka med en dag?
Officiellt ett tvådagars evenemang, men i praktiken endast företag och veteranlastbilar som befinner sig där på lördagen. Det vill säga, kom på söndagen.
Tribbe skrev:
Om man vill ställa ut sin bil ska det då anmälas någonstans?
Ingen föranmälan krävs för att du ska få ställa ut, men har du en riktig entusiastbil och vill få den bedömd så krävs det. Föranmälan sker via formuläret på
www.vallakratraffen.comTribbe skrev:
Vad kostar det?
Att ställa ut? Det är gratis, har du dessutom vad juryn ser som en "fin entusiastbil" blir du bjuden på inträdet också. Om jag tolkar det rätt...
Tribbe skrev:
Roligast är på lördag kväll skrev någon? Vad händer då?
På lördagen händer i princip ingenting på träffen, jag är i alla fall där för att kolla på snygga bilbyggen och inga löjliga uppvisningar på flygrakan. Kanske åsyftade denne någon på att ett par bönner brukar börna rundor och leva jävel i Vallåkra och Helsingborg på lördagskvällen. Knappast roligare än Vallåkraträffen alltså.
Tribbe skrev:
Hur mycket bilar brukar det vara där?
Runt 1500 bilar på utställningsområdet, vilket gör det till största träffen i Skandinavien för den här typen av bilar. Du har just på Vallåkraträffen möjlighet att hitta egna favoriter bland utställningsbilarna, då alla bilar inte nödvändigtvis måste följa trenderna för att få ställas ut (som på alla andra utställningar).
www.vallakratraffen.com/tidsprogram.phpTribbe skrev:
Hört mycket gott om detta så är väldigt sugen på att prova åka på detta iår.
Rekommenderar jag absolut. Sedan är du fast. Redan när man kör hem från träffen på söndagskvällen längtar man till nästa träff om 365 dagar.