NiKeMaN skrev:
M_Broberg skrev:
NiKeMaN skrev:
8500 bilar finns det på Blocket som är nyare än 96 och som kostar "MINDRE ÄN" 20 000:-
Så ja. "Alla" som har en bil har råd att byta till en nyare.
fantastiskt, alla har upp till 20 000 o lägga på bil?
Köpte precis en skattad + bes saab 900 i16 i göteborg för 3000 kroner, tycker jag e ladelles lagom att ge för en bruksbil, men du tycker att jag ska vara tvingad att lägga nästan 7 gånger mer för en brukis som är dyrare att äga?
EDIT: Förstår inte problemet..? alla bilar sen 89 har ju katalysator och spyr ut lika mycket skit som en modern bil, varför ska ÅRSMODELLEN vara avgörande? vill dom gnälla på utsläpp så är det en sak, bort ,med alla dieslar utan partikelfilter och alla bilar utan katalysator, det kan jag förstå.
Om man sen vill lägga det på utsläpp - visst! men att säga att "alla bilar innan 96 e skitiga" e ju bara korkat.
NEWSFLASH: Alla bilar KOSTA INTE EXAKT 20 000.- !!!!!
Hittar ett par vettiga för runt 10 000.- också.
Så ja. Jag anser att "alla" som idag äger bil har råd att byta till en bil nyare än 1996. Sen att en del har samlarbilar, veteranbilar och andra bilar - ja det får man väl fortsätta ha? men man kanske inte behöver åka runt inne i städernas centrum för det.
Vem har 10K att lägga på en bil som säkert är risigare än den gamla 84:an som står på parkeringen.
Det slår extra hårt på dom som redan går på knäna som inte har 50öre kvar på kontot efter allt är betalt,
Men dom måste ha bilen för att kunna ta sig till sitt jobb där dom jobbar 50%.
Framför allt slår det RIKTIGT hårt mot ensamstånde föräldrar framför allt tjejer då.
Som i många fall verkligen måste ha en bil för att dom ens ska ha en möjlighet att jobba och snart får dom inte ens åka bil till jobbet.
Utan dom ska ta bilen fram till miljögränsen och sen ta något komunalt transportmedel,
Som troligen endå aldirg kommer komma i tid och dessutom gör att dom måste åka 1timme tidigare än vanligt.
Och då stämmer inte dagistider osv för dagiset inte öppnar tillräckligt tidigt.
Men visst vad gör vi inte för miljön vi skiter i dom som står lägre ner på stegen än vi själva helt sjukt faktist.
Det är rena jävla skitsnacket att påstå att miljön blir så jävla mycket bättre bara för att man förbjuder vissa bilar i en stad.
När det åker flygplan med personer med bra med pengar hela dagarna på nöjesturer.
Båtturer osv osv där det spyr ut skit enbart för att göra vissa personer glada och nöjda.
jag har en okej lön men jag vet oxå att andra har det RIKTIGT tuft
man ska aldrig glömma bort att det faktist finns folk som inte har råd att köpa julklappar,födelsedags presenter till sina barn,och nu ska dom inte ens få sätta sin fot i Göteborg.
Det är sorgligt att folk inte ser något fel i det,Dax att öppna ögonen innan det är försent.