3261
Sök

Kan jag bli dömd för Föregivelse av allmän ställning?

66 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
kolla mitt fotoalbum som heter v70, finns en bild som jag hittade på artikeln..

66 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
dog tråden ??

1 215 Inlägg
4 juli 2011
jag hade inte blivit arg om någon utgav sig för att vara snickare även om han inte är det. men de e klart, om någon skulle uppge sig vara från "min" firma men inte var det så hade jag kanske ledsnat lite.

8 883 Inlägg
4 juli 2011
Volvo850jerran skrev:
dog tråden ??

Vänligen läs och respektera reglerna gällande trådlyft.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
4 juli 2011
gamlingen skrev:
Growe skrev:
ähh där jag bor går det en snubbe klädd i poliskläder mest hela dagarna och han säger dessutom att han är polis men så länge han inte säger till vem som helst att han är polis kan polisen inte göra något
(eftersom vi vet att han inte är polis gör han inget brottsligt i att säga att han är polis?!)

pricken över i:et är att han verkligen tror att alla i hans omgivning tror att han är polis
fast vi har roligt och han är väldigt snäll i övrigt och han har kontater inom polisväsendet för han tar reda på allt skoj som händer innan tidningen ens tänkt att skriva om det smile

Även om folk vet att han inte är polis så är det lika olagligt iaf,, att dom låter han vara är nog som ovan skriver..Och även om NI grannar vet ,så vet inga andra att han inte är polis..så fort en person på NÅGOT sätt utger sej för att vara polis,, bär leg,uniform eller dylikt så begår personen Föregivelse av allmänställning.

om du nu tror dig ha rätt så är det väldigt konstigt att polisen själva sagt att så länge han inte utger sig med ord att han är polis tex att han stoppar någon och påstår sig vara polis så är det faktist inte olagligt

dom har försökt sätta dit honom men det har inte gått  dom har tex gjort husransakan hemma hos honom av olika orsaker och tagit med sig polis"look" kläder kängor osv som dom sedan fått lämnat tillbaka

att ha tex en tröja med ett polismärke är inte olagligt men att ha en uniform är en helt annan sak men att ha ett par blåa polisliknande byxer och en T-shirt med polsmärke på armen är inget olagligt

hade det varit olagligt hade dom tagit honom för LÄNGE sen

Kör fort så hinner inget hända...

67 Inlägg
4 juli 2011
Snubben i poliskläder kanske är olaglig,  men det gör ju inte din bile mindre lik en polisbil. Blir lite sandlåda genom att säga, men han fick ju.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
4 juli 2011
Ja, inte skulle jag vilja åka runt i polisliknande bil. Men smaken är ju som baken!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

67 Inlägg
4 juli 2011
Vettemannen, Du kan väl skriva brandbil på din;)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
4 juli 2011
Optic skrev:
Vettemannen, Du kan väl skriva brandbil på din;)

Man kan göra så men det är inte rätt!!!! Näe, tror inte det!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 265 Inlägg
4 juli 2011
Här fanns en volvo 144 som var lackad som då tidens polisbilar de sto potatis på sidan

1 777 Inlägg
4 juli 2011
Om du torskar för föregivande av allmän ställning kan nog bara en tingsrätt avgöra, däremot lär du ju få tråkigt att bli stoppad hela tiden. För folk som inte vet bättre kan din bil uppfattas som polisbil på avstånd och då kan det ju uppfattas att du föregiver dig att ha ett myndighets fordon! Nä skippa det så får du mindre huvudvärk, illafall om du ska framföra bilen på allmän väg!! Lagen är en tolkningsfråga och tolkas den till din nackdel kan det bli tråkigt!!

// Skåne

326 Inlägg
4 juli 2011
Volvo850jerran skrev:
För ett tag sen så kom även tingsrätt fram till att en bil aldrig kan bli klassad som föregivelse av allmän ställning till skillnad om du har en polisuniform på dig.

Varför startade du tråden egentligen? Du har ju själv presenterat svaret på din fråga här och påstår till och med att du har bevis.

Det är inte så att du bara ville ha lite uppmärksamhet?

...Eller jo, åker man omkring med "PÖLIS" på bilen, då vill man nog att folk ska titta.

57 Inlägg
4 juli 2011
''Det är ingen som har fått böter för att ha kört en blåmålad V70

För ett tag sen så kom även tingsrätt fram till att en bil aldrig kan bli klassad som föregivelse av allmän ställning till skillnad om du har en polisuniform på dig.

Per Lange''

Hur vet man hur den bilen såg ut? den kanske lika gärna va målad i svartvit som poliserna förr i tiden.... kanske till och med blå som det står i början av citaten.... Att se ut som dagens snut e säkert en helt annan sak...

66 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
Peter_5565 skrev:
Volvo850jerran skrev:

Varför startade du tråden egentligen? Du har ju själv presenterat svaret på din fråga här och påstår till och med att du har bevis.

Det är inte så att du bara ville ha lite uppmärksamhet?

...Eller jo, åker man omkring med "PÖLIS" på bilen, då vill man nog att folk ska titta.

Klart att man vill ha uppmärksamhet fattar du väl..

3 059 Inlägg
4 juli 2011
Ja detta var ju ett enkelt sätt att ragga lite besökare till sin bil.
Inte va de snyggt heller o jag har bara sett första bilden i profilen..
Senast redigerat av Smajly (4 juli 2011)

Muttley
4 juli 2011
Smajly skrev:

Nej, de var inget värt att se.
Men de fanns en annan grabb här som faktiskt fått fullpott på sin "polisbil" den liknar ju en polisbil till 100% men han använde väl den för bana ? Och hade en rolig motor med.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
4 juli 2011
JapMax skrev:
Finns ju massa skit på vägarna som ser ut som polisbilar idag, minns inte vilket företag eller myndighet det va som hade nästan samma gul/blåa stripning och blå ljusramp på taket men det stog inte polis på den.

Skyddsvakt? Det du tänker på?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

3 059 Inlägg
4 juli 2011
tkd_rille skrev:
Smajly skrev:

Nej, de var inget värt att se.
Men de fanns en annan grabb här som faktiskt fått fullpott på sin "polisbil" den liknar ju en polisbil till 100% men han använde väl den för bana ? Och hade en rolig motor med.

Ja det vill jag också minnas att jag sett, och då är det coooolt!.
Att bara göra det halvt och tillomed med nått tramsigt Ö på blir bara skit.

347 Inlägg
4 juli 2011
Det där kan du säkert bli stannad och bötad för. Dessutom är det väl inte så roligt när bilarna framför tror att det är en polisbil bakom och sänker farten till snigelfart.

Den enda gången jag skulle tycka att det var roligt att göra en polisbil vore av någon äldre bilmodell och göra en exakt kopia som polisbilarna såg ut då, sedan bara ha bilen som utställning och inte köra med.

Att klistra gula streck och skriva pölis på sin bil förstår jag inte vitsen med, det är nog dags att växa upp.

1 265 Inlägg
4 juli 2011
gör så den ser ut som en riktig polisbil på den tiden då liknande användes och skippa ordet polis helt och hållet, ingen som märker ändå

Sök