3259
Sök

Byte av fönsterhiss vajjer på en seat Toledo/golf IV/Bora

733 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
Hej! idag när jag hissade ner rutan så small det till uta bara den. sen kunde jag inte hissa upp rutan igen.
Så jag skruvade lös dörrsidan och hittade att vajjern som sköter själva hissfunktionen hade pajjat, som tur är så funkar motorn fortfarande.
Detta ska tydligen vara ett ganska vanligt fel på VAG bilar, så nu till min fråga är det någon här på forumet som bytt ut vajjern, som jag fattat det så köper man en hel sats och byter? är det dyrt? något man kan göra själv? måste man ha nått special verktyg för som jag fattat det så måste man även lös med låscylindern som sitter i dörren för att sedan kunna ta loss plåten som sitter bakom dörrsidan? är satsen dyr?

Tacksam för svar!

MVH. Henke

376 Inlägg
9 juli 2011
Finns bara hela plåten att köpa så du byter allt förutom motorn. Har för mig den kostar kring 1000lappen. Sedan får du borra ur och nita tillbaka högtalaren på den nya plåten. Såvitt jag vet så behöver man väl inte ta bort låscylindern då man byter men jag kan ha fel. men den är jätte simpel att ta bort. I dörrkarmen så har du en liten gummiplugg. ta bort den sedan finns det är 25:as torx där inne. Lossa på den så drar du låscylinder rakt ut sedan.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

saabtok
1 306 Inlägg
9 juli 2011
har  bytt  3 st fönster mekanismer på tjejens  saab 9-3 00 kostar en 500-1000 kr beg på skrot bara bora ur gammla popnitarna och skruva fast de nya ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

733 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Jasså man byte ut hela plåten? jag trodde det var en sådan här sats man kunde köpa http://i54.tinypic.com/2cy2za8.jpg

Sök