3399
Sök

Volvo 850t5 laddtryck hoppar från 0,8 till 1,2 vid 4500 varv.

211 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
tjenna.

Sökt men hittar inget svar. Hade problem med chippet i t5an så bytte och nu laddar den bättre men nya problemet är att laddet går upp till ca0,8 och ligger stabilt där ända upp till 4000-4500 varv och då hoppar laddet snabbt upp till ca1,2. Lägger sig stabilt så det finns inget svaj så bara det lilla hoppet som är vid högre varv inge direkta missljud heller vad jag kan höra eller annat som verkar fel.
Någon som har förslag så är jag tacksam.

Forummoderator
26 339 Inlägg
10 juli 2011
Du skriver att du har bytt chip? Till orginal eller eftermarknadschip?
Är det orginal så är det ju nåt galet, men..frågan är ju vad för chip du har bytt till?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

211 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
eftermarknads, Köpt av "turbodeath" ska vara autotech kopia om jag förstått det hela rätt.
Trodde först att det va nån spärr på chippet (hade annan bil som hade ladd spärr till visst varvtal sedan höjde) men det skulle det inte vara på detta.
Verkar inte som någon annan klagat på hans chip bara bra komentarer men jag kanske fick måndags ex.

Forummoderator
26 339 Inlägg
10 juli 2011
baloo83 skrev:
eftermarknads, Köpt av "turbodeath" ska vara autotech kopia om jag förstått det hela rätt.
Trodde först att det va nån spärr på chippet (hade annan bil som hade ladd spärr till visst varvtal sedan höjde) men det skulle det inte vara på detta.
Verkar inte som någon annan klagat på hans chip bara bra komentarer men jag kanske fick måndags ex.

Jo, men håller man sig som privatperson och säljer som sådan, så är det inte så lätt att höra den negativa kritiken heller, då man går efter andra spelregler än större företag.
Tror inte man ska förvänta sig så mycket när det gäller sådana chip.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

211 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Kan va så ja. Ett annat problem som jag märkte idag är att bilen rycker när jag släpper gasen. Tänkte först bara att det va typ motorfärste men kan ju hänga ihop med detta kanske.  Ska göra en riktig felsökning imorrn får hoppas det ger resultat.

546 Inlägg
11 juli 2011
prova att byta tillbaka till orginal chip och kolla hur den går

211 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
Ska försöka hinna med att byta tillbaka nån dag när jag hinner med. Ska byta lite tänddelar när jag ändå håller på, får se vad det gör oxå.

546 Inlägg
12 juli 2011
bra bra hade själv planer på att köpa ett chipp av han men var lite skeptiskt till att köpa
och det verkar ha varit tur när man läser vad som händer för dig med laddet
Senast redigerat av ante123 (12 juli 2011)

Elektriker
160 Inlägg
12 juli 2011
Har ett chip av turbodeath. Har kört med de chippet i snart 1,5 år och de funkar utmärkt, laddet är som högst 1.2-1,3 vid 3500-4500 rpm smile

Mjau säger kissen

211 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
Tror faktiskt inte det är nån fara med hans chip. Testade i annan t5a och då funkade det utmärkt. Får det mer till tändningen och/eller spridare. Ska i och rota lite mer i det när semestern börjar på torsdag big_smile

Sök