1993
Sök

850 t5 94 wg klocka

124 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#1
Tjena! Min t5a har svajande ladd.. När man dra på redigt så går den upp till 0,7 bar som jag har ställt den på sen går den tillbaka till 0,5 och går inte upp till 0,7 efter ett tag när man ger den redigt ned gas. Har kollat alla slangar och dom är hela. Tror att det antingen är lmm, magnetventilen eller wg klockan men min fråga är hur kollar man att wastegaten funkar som den ska?

MVH Jacob :-)

8 251 Inlägg
11 juli 2011
#2
Svårt att säga, det beror ju lite på. Har du ställt trycket på wg till 0,7 bar? Varför då? Har du magnetventilen inkopplad? Har du original styrbox eller chipad?

Emklaste sättet at kolla att wg funkar är att dra i staget och kan man röra det utan at ta i allt för mycket är fjädern i klockan slut.


124 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#3
Magnetventilen är inkopplad den är inte chippad och jag ställer trycket med en boostcontroller

17 Inlägg
11 juli 2011
#4
jag hade sån boost så man kunde syälla laddet själv med, bara en skruv alltså tongue och det svajjade för mig med när jag hade den sen tog jag bort den så jag kör inte med den längre tongue det är därför nästan alla ställer laddets på wg tongue
vad jag vet igalla fall tongue


8 251 Inlägg
11 juli 2011
#5
Yacco skrev:
Magnetventilen är inkopplad den är inte chippad och jag ställer trycket med en boostcontroller

Plocka bort boostcontrollern och prova om det funkar bättre.


124 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#6
Ska göra detta:-) du tror att det kan vara den som är paj? Han luktar ju illa när man drar på riktigt och mkn kompis bil gjorde likadant och han bytte luftmassemätare och då slutade motorelektroniklampan att lysa och han laddade redigt och luktade inte. Men ska kolla felkoderna på den imorn


Sök