3123
Sök

Projekt: Mazda MX-3 V6 2,5L ( Körklar, och besiktigad )

Montör
66 Inlägg
3 augusti 2007
jag är inte jätte glad för stora vingar men JÄVLAR vad snygg din bil blev, passar med stor vinge på den med!!! Bra Jobbat!

9000 CS 2.0T -97, Maptun steg 2

Envis optimist
454 Inlägg
4 augusti 2007
Har varit borta i en månad nu så jag har inte kunnat läsa uppdateringara. Galet va snygg den blev! Bra jobbat!

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
4 augusti 2007
Ser riktigt bra ut! Den blev fetare än vad jag hade trott smile

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

4 571 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Miniupdate

Bytt bromsar på ena sidan i dag, hann inte mer innan jobbet.

Nya Rotoraskivor, axxis halvkeramiska belägg, samt lackat oken
http://www.garaget.org/gallery/archive/7454/134955_bffokb.jpg

4 571 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Update:

Bromsarna är nu bytta på båda sidor. Ser riktigt bra ut med fälgarna (kommer bilder)

Nu skall jag bara beställa nya sidoblinkers samt spolarmunstycken (supit bort de gamla vid strippningen) roll

Sedan skall jag försöka att få dit regskylten fram, men det verkar svårt eftersom jag inte vill skruva i fronten yikes

SOS-Racing
514 Inlägg
23 augusti 2007
Kan du inte sy fast reg-skylten då?

4 571 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Hinkas skrev:

Sy?

Hur mkt har du druckit då wink

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
23 augusti 2007
Jag har nog den perfekta lösningen. 2 st järnstänger 2,5 cm breda, dryga 15 cm höga, vinkla dom i 90 grader. Sätt fast dom på undersidan av krockbalken, måtta in för skylten, borra hål i järnstängerna, för skylten. Den borde sitta bra och vara godkännd.

Lev livet, det kan ta slut fort

SOS-Racing
514 Inlägg
23 augusti 2007
Izual skrev:
Hinkas skrev:

Sy?

Hur mkt har du druckit då wink

Inte mycket alls, kanske det som är felet i värmen...

X40 Nordic
784 Inlägg
23 augusti 2007
Tjena din bil har blivit ricktigt fin och framförallt riktigt snygg. Har en liten fråga har du lust att förklara lite närmare hur du plasta in sidokjolarna i carossen.

4 571 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
m_a_c skrev:
Tjena din bil har blivit ricktigt fin och framförallt riktigt snygg. Har en liten fråga har du lust att förklara lite närmare hur du plasta in sidokjolarna i carossen.

Först sikaflex sedan försänkta popnitar sedan plastade jag så kjolen planade ut istället för att bli en kant sedan flexpackel

139 Inlägg
29 augusti 2007
Tja. Jag har kollat på ditt projekt o ja måste säga att ditt bygge vart riktigt läckert big_smile väldigt cleant stylad så de va inte för mycke o inte för lite wink

Ja tänkte kolla lite hur de blev med huven som du gjorde själv. blev du klar med den lr la du den på is? big_smile ja blev ganska sugen på att pröva o göra en egen huv.. Mvh / junioren

vet ni varför skruvdragaren är klassad som ett av världens farligaste verktyg!?! Jo den har tillbehör som bittz ;) höhö!

4 571 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
Besiktningstid bokad onsdag den 12'e, hoppas på det bästa

Enda som kvarstår nu är att montera vingen ordentligt efter besiktningen samt fixa nya dörrsido

Junior2: Ja den är sönderkapad och har använts till en massa annat lol

Operatör
346 Inlägg
6 september 2007
Synd att huven gick i stöpet... Den såg ut att kunna bli ruggigt snygg! big_smile

Du får höra av dej om du drar dig mot kusten nått tag! Skulle vilja se skönheten live smile
Senast redigerat av pars (6 september 2007)

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)

2 122 Inlägg
6 september 2007
sätt fast reg skylten med självhäftande kardborrband ena delen på bilen andra på skylten sen när du är på utställning så är den lätt att byta till nått annat

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

4 571 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Regplåten sitter nu på plats.

Borrade 2 hål i fronten och bultar med vingmuttrar så den går att få bort på utställningar, skall beställa en showplate som man kan hänga över plåten bak med.

Besiktningen sker nu på onsda hoppas på det bästa big_smile

Skall även filma bilen lite i helgen tillsammans med Hinkas smile

8 Inlägg
6 september 2007
Grymt bygge, bilen blir kanon snygg!!! cool
Senast redigerat av MrIcka (6 september 2007)

SOS-Racing
514 Inlägg
6 september 2007
Izual skrev:
Regplåten sitter nu på plats.

Borrade 2 hål i fronten och bultar med vingmuttrar så den går att få bort på utställningar, skall beställa en showplate som man kan hänga över plåten bak med.

Besiktningen sker nu på onsda hoppas på det bästa big_smile

Skall även filma bilen lite i helgen tillsammans med Hinkas smile

Yeeaaaaj, det kommer bli riktigt kul! Filma ihop ett gäng minuter med byggbilder och körning. Jag plockar med mig stativ så vi slipper skakiga skitbilder!

SOS-Racing
514 Inlägg
10 september 2007
Tänkte bara tipsa er alla om: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=56251 där det finns lite nya snygga bilder på bilen. Izual är ju så seg, trodde redan han hade gjort det...
Vi filmade lite i helgen också, men det kommer inte upp än, tror vi ska filma en aning mer först, få lite mer kött på benen... Eller film på banden, beroende på hur man ser det.

Sök