3154
Sök

BMW 330 e46 med M3 avgassystem.

3 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Hejsan. Som rubriken lyder så undrar jag vad som händer effekt mässigt ifall
Jag monterar på ett BMW M3 e46 avgassystem på min e46 330 cab?

Har hela avgassystemet från motor till utblås.
Har även insuget.

Frågade en kille som jobbar på BMW och han sa att jag rent av kanske tappar
effekt. Någon som provat och vet helt säkert? Ser gärna bänknings resultat om
någon har tillgång till det.

Mvh Tedde.

Elektriker
718 Inlägg
14 juli 2011
Åt vilket håll effekten än går så lär du inte märka av det.
Mer än att om de blir lite goare ljud så brukar ju placebo effekten göra sitt=)

Som att kasta vatten i sjön.

3 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Men att byta ett helt avgassystem brukar väl ge endel effekt? Isf borde det väl kunna försvinna endel också?

Aaa ljudet ska tydligen bli grymt, finns klipp på youtube. smile

Elektriker
718 Inlägg
15 juli 2011
Beror ju på vad du ser som en del effekt? På en sugmotor ska du nog vara glad om du får 5hk mer, och förutsatt att det inte är ett grovt skitsystem du sätter på, vilket du inte gör, så tappar du väl typ max runt 5-10hk=inget du märker antagligen.
Sen har du ju ändå en 330, skiljer ju inte super mycket mot M3ans motorvolym.

3 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
Jag tar ju hellre mer effekt än mindre effekt om man säger så.
Verkar ju inte vara så många som provat, tyvärr. Det är ju ett ganska så stort ingrepp.
Så det är ju lite chansing. Knepigt att ändra tillbaka det sen igen.

Elektriker
718 Inlägg
15 juli 2011
Ja men rätt luftburk/filter och kanske en mappning så fåru ju garanterat lite mer=) Dock kostar det ju:P
Ja det blir ju som ett extra hål.

99 Inlägg
12 februari 2012
Schmiedmann har grenrör för 330in som ökar med 20 häst... och inte max 5 som någon av de föregående sa...

1 948 Inlägg
12 februari 2012
ZElliot skrev:
Schmiedmann har grenrör för 330in som ökar med 20 häst... och inte max 5 som någon av de föregående sa...

Skulle vilja se papper på det smile

Och till frågan om avgassystemet, du kommer inte tappa några hk, därimot så har jag svårt att se att du kommer tjäna tillräckligt många för att du ens ska märka av dom... men du kommer ju få ett bra mycket snyggare utblås smile tyvärr så låter ju inte m3ans originalsystem så mycket... så personligen så skulle jag ALDRIG byta, mycket jobb och en del pengar behövs (ny bakstötfångare bland annat...)

99 Inlägg
12 februari 2012
baltis skrev:
ZElliot skrev:

Skulle vilja se papper på det smile

Och till frågan om avgassystemet, du kommer inte tappa några hk, därimot så har jag svårt att se att du kommer tjäna tillräckligt många för att du ens ska märka av dom... men du kommer ju få ett bra mycket snyggare utblås smile tyvärr så låter ju inte m3ans originalsystem så mycket... så personligen så skulle jag ALDRIG byta, mycket jobb och en del pengar behövs (ny bakstötfångare bland annat...)

http://www.schmiedmann.se/3_serien/e46/ … .htm#16694
(röret för 6202:- )  wink

Sök