Hallå, slänger upp en tråd om mitt bygge så får vi se om några gillar det och vill följa den
Lite info och planer: Planen är den att bli färdig med bygget innan vallåkra i år och har då med andra ord en dryg månad på mig att fixa detta.. och det är första gången jag rör ett vitblock och monterar 5a i 740. så vi får se hur det går, men skam den som ger sig
tanken är att totalrenovera motorn, men dock efter vallåkra och sommaren. så nu blir det bara byte av alla packningar och tätningar samt turbo byte och lite sånt..
utgångs objektet är en 740 GL blackline -88 med 33xxx mil på mätarn. 18" Ocean mk18, Usa-front, Addon, 760 baklysen, blått halvskinn, träinlägg, m.m.
Får lägga upp bilderna i albumet då det inte funkar att länka in bilder här... men kommer att skriva vad som händer och sker med projektet här
Idag ska jag till vara och lämna in tråget för kortning.. och under tiden det är iväg ska jag till garaget och lyfta ur motorn och plocka ner fronten helt på 740in. återkommer med bilder ikväll
Lyfte ur motorn ur NLY igår och rensade på lite skit. Inhandlade även lite nya delar idag såsom Intercooler, oljekyl, GLT kammar, Sparco superflow luftfilter och sportstolar I eftermiddag ska jag iväg och hämta tråget och nya motorfästena, så får väl se vad som händer med bilen ikväll.. kanske börjar koppla in elen?! Hoppas mina packningar är påväg så man kan börja renovera motorn!!
denna tråd ska följas! riktigt roligt projekt ska själv spara lite pengar och köpa en 940\740 och bygga t5 i så denna tråd ska absolut följas! lycka till
Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
Tackar! kul att ni gillar det ang. frågan om motor så är tanken att köra "original" till en början och senare i höst slänga i stakar och kolvar samt att toppen ska få sig en modifiering. turbo och eftermarknadssprut har jag spanat lite på, och det lutar åt att införskaffa detta innan vallåkra.. men man vet aldrig vad som händer
Har förövrigt fått hem tråget och motorfästena idag, så imorgon ska dessa lackas och snyggas iordning samt en ordentlig tvätt gällande tråget.. hoppas även jag får hem sotningssatsen imorn så jag kan börja renovera.
Nu händer det inte allt för mycket iväntan på nya delar Har beställt Insug, 760 krängningshämmare, Turbo (kkk24), fördelarlock och lite annat smått och gott
Nu har det hänt lite sedan sist Fått hem packningar, Turbo och alla grejjor, fått på krängningshämmaren och samt fått ner motor och låda i bilen.. så nu är det "bara" all småskit kvar!