nja alltså jag kan inget om sånt här. men när jag svänger fullt så tar de emot på plåten lr plasten längst in, alltså mot motorn. vet inte hur ja ska förklara
nja alltså jag kan inget om sånt här. men när jag svänger fullt så tar de emot på plåten lr plasten längst in, alltså mot motorn. vet inte hur ja ska förklara
a då kan de vara innerskärmarna som sitter där då, dom e de bara att plocka bort om man inte är känslig. men räkna med att du får göra motortvätt ofta då plus att de blir bullrigare ljudnivå inne i bilen..
Beroende på vad din bil levererades med för däck/fälgstorlek från fabriken så sitter det olika stora styrutslagsbegränsare! Har din bil levererats med 15-16" sitter högst sannolikt någon av dom mindre begränsarna på och då kan du byta till dom större och slippa skrapet vid fullt rattutslag!
Volvo säljer dessa (dyrt som fan) och t.ex. Meca har dom för kaffepengar!
Styrutslagsbegränsarna sitter bultade på länkarmarna!
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
När jag svänger fullt med mina hjul så tar de emot, är de värt att införskaffa spacers lr blir de ingen skillnad?
s60 är lite speciella... du måste sätta dit styrbegränsare. frågar du på volvo och säger att det är till en S60 så kommer killen fatta direkt varför du behöver dem. gå på på www.svxc.se -> forum och sen sök på styrbegränsare finns bra material där ang ditt problem.
hade en s60 innan och jag monterade på styrbegränsarna.
EDIT: ja precis som Brådhis säger.. DOCK tog mina vinterdäck med org.dimensioner vid fullt rattutslag. - styrbegränsarna löste problemet, ville inte att däcket skulle tugga på innerskärmen
grejen är att Vändradien är katastrofal på S60, om man tillomed jämför med v70 och s80 ..
Styrstopp på länkarmarna innebär ju bara att du inte KAN få däcken att skrapa i. Vilket i sin tur innebär att du inte kan ratta lika mycket. Alltså kan man lika gärna skippa dessa och helt enkelt inte ratta så mycket att det tar i. Spacers löser detta problemet bättre då du fortfarande kan svänga fullt ut!
Et är offset, dvs hur långt från fälgens centrum navet sitter. Med högt ET hamnar fälgen långt in, med lågt ET hamnar fälgen långt ut. Det är troligtvis detta som gör att TS:s fälgar tar i men andras inte. ET sänks med spacerplattor och fälgen hamnar således längre ut.