3499
Sök

Vindrutetorkare problem !

43 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
Som sagt, under en längre tid så har mina vindrutetorkare börjat gå konstigt o hacka fram o göra ljud ifrån sig, jag köpte nya blad men samma problem kvarstod.. och nu iförrgår så slutade dem helt, hängde sig mitt på rutan, fick inte ner dem, tillslut lyckades ja trycka ner dem, och trycker ja igång dem så går de jääätte sakta upp o tillslut hänger de sig..

NÅGON som har en aning vad problemet kan vara:P rätt bra o ha när de kommer en störtskur när man e ute o kör ju tongue

218 Inlägg
20 juli 2011
så som du beskriver det så låter det nästan som de inte får tillräckligt med ström (glapp?)

följ kablarna och kolla.
Senast redigerat av Tommty (20 juli 2011)

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
20 juli 2011
Tycker att det låter mer som att torkarmotorn är kass.
http://www.skruvat.se/Vindrutetorkarmotor-P17228.aspx
Sådana skall väl passa din bil tror jag.

Livet är för kort för att äga Volvo.

43 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
aha okej, de e ju precis som om motorn inte orkar dra upp dem.. förmodligen motorn som e kass då... men hur bytar man den.. :p någon som har liknande bil som har bytat o vet hur jag kommer åt dem? ...tongue

3 259 Inlägg
20 juli 2011
Antingen motorn som är kass eller så har det rostat/erjat i dom rörliga delarna till torkarmekanismen!

Mvh/Jon
Senast redigerat av JonR (20 juli 2011)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

747 Inlägg
20 juli 2011
Utan att vara säker men kan satsa en tia att ditt länkage har kärvat ihop, bara att plocka ner och smörja upp så bör det funka prima igen, rätt vanligt på Golf 4or även och leon är ju samma bil så. Du ska ju ändå ha ner det för byta så, du kommer som sagt känna med det nere att det går trögt och bara smörja upp tills det går bra igen.

Lycka till!

/ Toni Larsson

43 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
Ah okej tack för svaren , får undersöka saken imorgon smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 juli 2011
Fettnipplar! big_smile Hjälper iaf på gamla Volvo med sega torkare.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

43 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
nu har jag plockat loss hela mekanismen o har den liggandes framför mig:p men den får inte att röra alls.. så förmodligen något som behöver smörjas upp då?

* Studerande *
563 Inlägg
21 juli 2011
najkie skrev:
nu har jag plockat loss hela mekanismen o har den liggandes framför mig:p men den får inte att röra alls.. så förmodligen något som behöver smörjas upp då?

Har du möjligtvis kollat upp/vid ev. läckage utav/vid spolarpumpen?

PS. Har du möjligtvis tvättat/applicerat något medel på vindrutan som gör att gummit (vindrutetorkarna) "fastnar/hakar" upp sig?

43 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Ljepone skrev:
najkie skrev:

Har du möjligtvis kollat upp/vid ev. läckage utav/vid spolarpumpen?

PS. Har du möjligtvis tvättat/applicerat något medel på vindrutan som gör att gummit (vindrutetorkarna) "fastnar/hakar" upp sig?

har nyss tagit av hela mekanismen därav en länk hade rostat fast helt, har nu slagit ut bulten och rengjort och ska nu sätta ihopa igen o hoppas de funkar:P men tack endå smile

43 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
När jag slog ut bulten så lossnade en platta som var svetsad på en stång på mekanismen, o den platten höll endast upp motorn, tror ni de går o popnita fast med några popnitar? eller vad kan man göra:P nu funkar de ialf.. som ny:)

Sök