Låter som vi fått förklaring på frågan.. Nu till nästa.. Vart går våra vägskattpengar? För här nere i Skåne är vägarna i fruktansvärt skick..! Har kört sönder både fälgar och hjulupphängning i hålor mitt i vägen !!
Här i mellansverige ser man att vägskattepengarna används väl, om ngt!
Det är fan vägarbete ÖVERALLT här i stockholm
Haha, aa det har jag sett! . I höjd med Gröndal är det ju kaos . Samma med Salem/Rönninge. Men det är kul o se att det byggs!
Det är fan vägarbete ÖVERALLT här i stockholm
Haha, aa det har jag sett! . I höjd med Gröndal är det ju kaos . Samma med Salem/Rönninge. Men det är kul o se att det byggs!
Jojo det behövs. Tur bara att det är semester, annars skulle jag ta livet av mig om jag var tvungen att sitta i kö en hel dag. Ingen trafik i stan är soft..
Jojo det behövs. Tur bara att det är semester, annars skulle jag ta livet av mig om jag var tvungen att sitta i kö en hel dag. Ingen trafik i stan är soft..
Haha, vet inget värre än folk som verkligen bara MÅSTE hålla 50 där det står 50 och inte kan följa trafikrytmen (då halva sthlm kör förbi i 70 typ), o jag med en 24meters tradare har inte lika lätt o förflytta mig sidledes!! Bor du i norr eller söder ?
Eftersom den ena bilen är importerad efteråt så är det nog den skatten/vikten så är mest riktig. När bilar reggas in från början så får dom en vikt från tillverkaren,det är inte säkert att den stämmer helt. När man tidigare reggade en bil med dragkrok så lades det på 15Kg på vikten,det gör man inte längre.
Låter som vi fått förklaring på frågan.. Nu till nästa.. Vart går våra vägskattpengar? För här nere i Skåne är vägarna i fruktansvärt skick..! Har kört sönder både fälgar och hjulupphängning i hålor mitt i vägen !!
Till farthinder ja
Här uppe i dalahelvetet är vägarna så jävla dåliga att man gråter när man är ute och åker
Vägskattepengar är nog inte öronmärkta överhuvudtaget utan går helt enkelt in i stadskassan. Det bör väl vara minst 10-15 miljarder/år, och tillsammans med bränsleskatter? Klart är i alla fall att om pengarna hade varit öronmärkta för väg/järnväg/flyg hade vi för länge sedan haft en bättre trafiksituation i våra storstäder, bättre utbyggd järnväg etc.
Vi har nog långt mycke bättre vägar än många andra länder
Om du tänker på att Staten får cirka 9.2 miljoner kr per timme i ren bensinskatt samt att vägskatten drar in otaliga miljarder kr så är vägarna otroligt dåliga. Det gäller att tänka väg/per skattekrona, nu vet jag inte vilket land du syftar på men av mina personliga upplevelser så är sveriges vägnät undermåttligt.
Personer som säger att sverige har en bra utbildning samt sjukvård stämmer till en viss del där med men sjukvård/utbildning per skattekrona är riktigt dålig, sen kan vi diskutera till varför vi har världens dyraste vård men inte den bästa? men det är en annan fråga.