3098
Sök

Hjälp med första bilköp!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
23 juli 2011
#81
Det som är mest rostigt på min saab är A-stolpen och taket. Enough said wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Rumpmas
3 860 Inlägg
23 juli 2011
#82
Thunderbird88 skrev:
Det som är mest rostigt på min saab är A-stolpen och taket. Enough said wink

Mycket underligt. Din bil måste vara i det närmaste unik med tanke på förbrukningen också. Det är verkligen inte representativt för saab 9000 om du spanar lite på parkeringar, och det inser du säkert själv också.

Det står en jänk på parkeringen här där baken ligger bakdäcken, rost hela taket, huven och bakluckan. Inte tror jag att alla jänkare ser ut så för det.


Forummoderator
18 011 Inlägg
23 juli 2011
#83
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Rumpmas
3 860 Inlägg
23 juli 2011
#84
Dieselsmurfen skrev:
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?

Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.


Forummoderator
18 011 Inlägg
23 juli 2011
#85
Andromeda skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?

Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.

Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Rumpmas
3 860 Inlägg
23 juli 2011
#86
Dieselsmurfen skrev:
Andromeda skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?

Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.

Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?

Vad som tar död på en 9000? Som bilhandlare måste du ju ha sett att det är rosten där med, men jag förstår inte vart du vill komma. Nog tillverkade väl Saab sin egen plåt, eftersom utformningen på plåtarna verkar skilja litegrann mellan Alfan/Fiaten/Lancian och Saaben.

Du skall icke förväxla T5-motorer med T7 om det är det du far efter.
Senast redigerat av Andromeda (23 juli 2011)


Forummoderator
18 011 Inlägg
23 juli 2011
#87
Andromeda skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Andromeda skrev:

Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.

Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?

Vad som tar död på en 9000? Som bilhandlare måste du ju ha sett att det är rosten där med, men jag förstår inte vart du vill komma. Nog tillverkade väl Saab sin egen plåt, eftersom utformningen på plåtarna verkar skilja litegrann mellan Alfan/Fiaten/Lancian och Saaben.

Du skall icke förväxla T5-motorer med T7 om det är det du far efter.

Så sant. T5 och T7...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

8 156 Inlägg
23 juli 2011
#88
Köp en skitbil som du kan åka runt i tills du hittat en bil som du verkligen vill ha. En gammal golf, eller en pegga 205. De är små och billiga i drift. Svåra att bli av med körkortet i också. Fast ska du vara riktigt cool så köper du en udda klassiker, monterar in en ac och byter ut sätena till läder.
Har du tillgång till svets så skulle jag rekommendera en PV eller Amazon. Lätta bilar som man kan byta motor i wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

490 Inlägg
23 juli 2011
#89
Köp min 740i!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Rumpmas
3 860 Inlägg
23 juli 2011
#90
sonaxvax skrev:
Köp min 740i!

Svarade du på inlägget över ditt? wink

Phaetoon skrev:
Köp en skitbil som du kan åka runt i tills du hittat en bil som du verkligen vill ha. En gammal golf, eller en pegga 205. De är små och billiga i drift. Svåra att bli av med körkortet i också. Fast ska du vara riktigt cool så köper du en udda klassiker, monterar in en ac och byter ut sätena till läder.
Har du tillgång till svets så skulle jag rekommendera en PV eller Amazon. Lätta bilar som man kan byta motor i wink


202 Inlägg
24 juli 2011
#91
Tipsar dig om en Toyota Celica Gti 2.0l 16v. Billig att äga och laga, satans roliga att äga och köra smile


137 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
#92
skriver här så jag slipper öppna en ny onödig tråd! jag undrar om någon vet vart man kan köpa (spolarpumpen?) som sitter vid framlyserna till 320 1997? den vänstra sitter där, men den högra är borta, och hittar inte vart man kan köpa hem en annan, tips någon?



Sök