2995
Sök

Hästkrafter på olika bilar

30 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Hej jag undrar vad ja ska köpa för bil ja vill ha en bil med turbo helst men dom är dyra att skatta och sånt. så ja vill ha en med många hästkrafter och ja har kollat på volvo 850 glt och vw golf och honda civic. och jag är beredd att lägga ca 25-30 tusen på en bil. Men ja undrar hur många hästar Honda civic har? och vilken bil ni tycker jag ska köpa?

MVH tobias

personbilstekniker
147 Inlägg
15 augusti 2006
850glt har ju visserligen hästkrafter men inget ös i motorn direkt, så om du vill ha en rapp bil med sugmotor så ska du satsa på en mindre bil som väger mindre. så utav alternativen du nämnde skulle jag välja hondan om jag vill ha en pigg bil.
Men annars kan du ju köpa en bil med lätttrycks turbo dom är billigare å försäkra och dom går lätt att skrämma upp till en fulltryckare.

Fartygsingenjör
550 Inlägg
15 augusti 2006
Opel astra gsi är en rätt pigg kärra, annars köp dig en bil med lätt trycks turbo så slipper du skyhöga försäkringar alltså skatten har inget med om bilen har turbo eller inte wink
Senast redigerat av wrapman (15 augusti 2006)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

3 Inlägg
16 augusti 2006
Köp en Peugeot 605 SR 3,0.. Då har du bra botten vrid i motorn smile .. Men den e dyr i skatten... Tyvärr.. Men för 30 tusen borde du kanske kunna hitta en halvdan CRX som du kan fixsa till lite..

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
16 augusti 2006
För dom pengarna kan du hitta en fin Toyota Celica st182, 156hk orginal. Relativt billig i försäkring med, 6000helår helförsäkrad för mig, 18 år.

Signaturtext kan du vara själv!

3 627 Inlägg
16 augusti 2006
Skaffa dig en 940 turbo=)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 567 Inlägg
16 augusti 2006
ToXtreme skrev:
Skaffa dig en 940 turbo=)

Håller med till 110%

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Avstängd
121 Inlägg
16 augusti 2006
Nissan 200sx S13? Turbo, snygg smile

Swedish And Japanesee engineering in da house

Svindåre
1 433 Inlägg
16 augusti 2006
UnderBilen skrev:
Nissan 200sx S13? Turbo, snygg smile

håller med till 110% tongue

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

348 Inlägg
16 augusti 2006
Saab 900 turbo 185hk (Den jag har), Kostar mig 5606kr HELförskrad på hela året, och det är skapligt tryck i den.

Annars om du ska köpa en billig försäkrad bil, Peaugoet 205 är en bra bil, med mycet körglädje. 850 är en fin bil att åka landsväg, men att köra lite mer aktivt med är inte lika roligt.

1 639 Inlägg
16 augusti 2006
koolt_ skrev:
Hej jag undrar vad ja ska köpa för bil ja vill ha en bil med turbo helst men dom är dyra att skatta och sånt. så ja vill ha en med många hästkrafter och ja har kollat på volvo 850 glt och vw golf och honda civic. och jag är beredd att lägga ca 25-30 tusen på en bil. Men ja undrar hur många hästar Honda civic har? och vilken bil ni tycker jag ska köpa?

MVH tobias

Nissan 200 (170hk) eller Celica generation5 (ca. 200hk) är riktigt vettiga bilar om man vill ha en ungdomlig biltyp med turbo (lätt att öka effekten i dessa två vid behov)
Volvo 850 glt har väll knappast många hk i förhållande till vikt ? Törstig och dyr i skatten är den garanterat.

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

3 627 Inlägg
16 augusti 2006
mrcelica skrev:
koolt_ skrev:

MVH tobias

Nissan 200 (170hk) eller Celica generation5 (ca. 200hk) är riktigt vettiga bilar om man vill ha en ungdomlig biltyp med turbo (lätt att öka effekten i dessa två vid behov)
Volvo 850 glt har väll knappast många hk i förhållande till vikt ? Törstig och dyr i skatten är den garanterat.

Volvon dyr i skatt? D e ju inget emot vad dem Japsarna du räknade upp!

Alla vet att japsar e svindyra, å med turbo.. fyfan rent ut sagt!

Volvo 940 Turbo, 165hk å lättrimmad!

1 639 Inlägg
16 augusti 2006
Har du mycket koll eller ? En 850GLT  ligger runt 2000kr/år i skatt... EN VOLVO 940 TURBO KOSTAR EXAKT 2001 KR PER ÅR I SKATT...
För att ta några extrema japsbilar som exemnpel:
Toyota Supra MKIV: 2184kr/år
Honda NSX kostar ca1800kr/år
Mitsubishi Evolution 2004: 2001kr/år
Nissan 300ZX: 2184/år

TROR DU EN Nissan 200 eller en gammal Celica GT4 är dyrare eller billigare än dessa ?

Jobbigt med folk som yttrar sig utan att ha en susning...

Koll själv här:
https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/
Senast redigerat av mrcelica (16 augusti 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

3 627 Inlägg
16 augusti 2006
runt 2000 ja, du vet ju inte!

Det har ju helt å hållet med hur gammal personen i fråga är, vart han bor, hur säker bilen är, hur dyra reservdelarna är!

Såvitt jag vet så är Volvon både säkrare å billigare i reservdelarna, och det är stora faktorer till försäkringen!

Volvon är billigare, det är ingen fråga om saken!

3 627 Inlägg
16 augusti 2006
Åååh, förlåt!!

Va helt ute i fel spår:P Jag tänkte försäkring här, då är Volvon billigare!

Ber om ursäkt!

1 639 Inlägg
16 augusti 2006
Är en viss skillnad på skatt och försäkring ja.....

3 627 Inlägg
16 augusti 2006
Jo det är ju det!

Volvon är dyrare att skatta, men japanarna är dyrare i längden pga en högre försäkring! Så ska det vara!

Så välj svenskt!

524 Inlägg
17 augusti 2006
E inte japanska reservdelar sjukt dyra?

SmartRepair.se
130 Inlägg
17 augusti 2006
Opel GSi, Golf GTi, Civic Vti/Vtec, Sunny GTi (7000rpm)...

Roliga bilar till lagom priser... Dyra som f*n att försäkra om man är under 25...
Men är ju ofta så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf.

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?

BMW Power
2 362 Inlägg
17 augusti 2006
MrMonsterZ skrev:
Opel GSi, Golf GTi, Civic Vti/Vtec, Sunny GTi (7000rpm)...

Roliga bilar till lagom priser... Dyra som f*n att försäkra om man är under 25...
Men är ju ofta så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf.

*Host* wink

BMW, bogsering med wire :/

Sök