Hejsan alla glada nu har man skaffat två stycken 745or ena blir att göra iårning den andra blir som reservdelar då man fick ena bilen gratis få¨r se vad de blir
men de första är att få 16v att funka & en ny front kommer upp bilder då jag fått kameran att funka igen får se om de bara blir en sugis eller turbo har inte bestämt mig riktigt en men har iaf en tanke att göra årnng bilen till en brukis med 940 front då den gamla 740 fronten är helt borta enda som finns kvar är huven & torpedplåten som är till salu för rätt peng eller byttes mot andra saker
[X]ny front 940 blir de [ ]Utvändigt.... [/]Rost lagas f [ ]Lackas om [/]Göra klart avgassystemet blir nog 3 tum sen när turbon är på plats [ ]Solfilma om
Invändigt... [/]Bygga ljud
Motor väg [ ]Turbokonverterad? [ ]Renoveras
e mer kommer när jag kommer på något
lite bilder på den
inredningen helt okej faktis
ser bra ut med vingen
andra sidan på den
där har vi då min kära 16v som inte vill hoppa igång
allt för denna gång vi ska försöka få igång den igen om den verkligen vill de
liten uppgradering då:D idag tog man ju lite kort på bilen & kolla insuget försökte få igång bilen men hita ett grymt skitigt insug så kommer plocka ner de imorgon & försöka göra rent de helt se om de är nått sånt som är galet. gjorde rent spjället den kunde inte ens röra sig så bra. bara hoppas de kommer funkar så man kan börja bygga på skiten som man vill
en liten bild då
är de någon som vet hur den svarta delen funkar som sitter på spjället alla säger olika så är de någon som vet de riktigt???
man ska få ett klickljud just när du vrider på axeln då är den rätt inställd
betvivlar dock att det skulle ha någon inverkan på att bilen inte går...
börja kolla felkoderna först kan finnas någon ledtråd där
tackar ska kolla idag se vad de kan vara men fick höra att de finns flera värme tempar på 16v så tänkte ta & kolla de också men sätter ut bilder & på de som jag gör på bilen
ser bra ut ska du byta låda på den i framtiden eller hur har du planerat det?
lådan kommer byttas ut de är ju automat nu så kommer göra om den till manuell har en m47a som jag kommer stoppa i för att kunna regga bilen till manuell
liten uppgradering från i natt då man hade tråkigt så gick man ut & rev ner insuget på 740tin men vissa sig att den inte var igensatt iaf skönt de men gör rent den endå fast den är bort plockad
här kommer de lite bilder
urs fär alla elkablar & slangar får bara komma ihåg hur skiten satt men beklagar bilden
här har vi då insuget som ska göras rent invändigt lite sotig men inte som jag trodde att de skulle vara efter som gasspjället var igen satt så trodde vi att insuget var de också men nejdå såg rätt så fint ut
allt för denna gång kommer bilder sen från andra bilen som jag plockar delar ifrån
idag var vi & hemta hem reservdels bilen men fick vara med om ett äventyr med den bilen sen plocka vi bort lite delar som kommer tas kort på imorn plus ska vi plocka ihopp den & prova om vi får igång bilen igen
en liten uppgradering från idag då:D men får den inte att funka iaf. har bytt massor med delar men de hjälper inte. den får tändning & bensin men den vill iaf inte:( så hoppas man hittar felet snart har sökt efter fel koder men finner inge. har bytt lmm, den som sitter vid gas spjället, den ner på växellådan tomgångs motorn m.m men den vill iaf inte så får ta in någon som kan leta felet så kanske den vill funka igen
men här kommer de lite bilder iaf
ja börjat att rensa lite till
mindre delar blir de bara för att passa in nya fronten ¨
provar nya skärmen på bilen för att se hur mycke man måste göra för att få dit skiten
lite fram lampor
orginal spridare som ska användas för att få igång bilen & besikta den om man får igång den igen
nya fina baklampor
de var allt för denna gång kommer mer sen när jag orkar skruva har tröttnat lite gran nu när den inte vill funka längre ha en underbar måndag iaf //hacke