Du kan inte köra DVD-filmer på gamla systemet, det kan vara något att tänka på. Det nya systemet går inte att spela DVD när man kör, men den spärren går att ta bort. Något som är bra om man kör med ungar och kopplar till skärm bak i bilen. Annars så styr man nästan allting via skärmen, du kan kolla service, oljenivå (finns ingen oljesticka vilket jag tycker känns lite läskigt) osv. och göra vanliga inställningar typ stereo, hur karort skall visas på gps:en i I-driven.
Och jo, det är nästan lite jobbigt att vara nöjd :) Har varit och provkört lite olika märken/modeller, men det enda jag tycker är bättre är också riiiktigt dyrt. Väntar med spänning på F30 för att se vad de kommer med ifråga om sportigare modellerna.
Provkör helt enkelt, det är det som gäller, då smaken är som baken. Dras du åt det lite sportigare hållet, där du involveras lite mer i bilkörningen så tror jag en Bmw kan vara ett steg i rätt riktning.
Förresten, övertalade farsan att köpa en z4 m coupe för några år sedan, eller han frågade vad jag tyckte och jag svarade. Han var inne på en Lexus då han hade kört det i snart 12 år. Själv tyckte jag han behövde en roligare bil än Lexus (räkna bort LFA) Han provkörde Bmw, köpte och letar nu efter nästa.
Men, som du redan är med på, är jag helt såld på Bmw, så mina råd är väldigt färgade.
Lycka till när du klipper till och köper en!