3291
Sök

Är rally så dyrt?

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Jag tänker spara i flera år för att senare i livet har råd till att köra rally vintertid. Jag räknar med att på vintern köra 5 - 7 rallyn och köra mycket träning på folkracebana och frusna sjöar (alltså flera dagar i veckan). Jag snackar inte om att spara 2 - 3 år utan att spara i 6 - 7 år för att sen ha råd med att köra vinterrally si sådär 5 år i rad. Efter det kommer det komma andra saker i livet. Men återigen, är rally så fruktansvärt dyrt?

Ska köra grupp E med en original Volvo 240...cool
Senast redigerat av TomasCarlsson (11 augusti 2011)

Thedriftking
11 augusti 2011
kan väl säga så här, beror helt på föraren osv.. kör du lugnt/kör för att det är kul och inte satsar så mkt, så blir det ju billigare, än t.ex om du vill komma på pallen varje gång, och satsar och har större chans att sätta bilen/ha sönder delar.. sen är ju grupp E den billigaste klassen med?

tror inte du behöver spara så många år, tror du skulle kunna klara att hålla igång en grupp E bil, med fast jobb och lite besparningar smile

13 Inlägg
29 augusti 2011
brosan och jag åker ekonomi ascona b och vi har inte sparat... anmälningsavgiften ligger på mellan 500 och 2500 kr beroende på tävling och om du ska ha noter, så detta klarar du på en vanlig lön smile
visst du kanske får spara pengar till bilköp om du inte redan har bil smile
vi åker runt tio tävlingar på ett år, så ska du inte köra tävling på vår sommar höst så är det ju bara att lägga undan lite pengar så du kan åka dina vinter tävlingar smile

Sök