4248
Sök

Volvo Amazon kombi projekt

145 Inlägg
19 augusti 2011
Inte helt övertygad att detta är det rätta att göra med en sådan pärla, men helt klart ett intressant projekt. Ska följas. smile

Jävel
2 018 Inlägg
19 augusti 2011
Skitfränt!

You got to risk it, to get the biscuit :)

39 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Mycket spännande projekt! smile Gillar verkligen vad du gjort med din andra Amazon och tvivlar inte en sekund på att du lyckas igen wink

Tack big_smile värmande ord. big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 augusti 2011
kul bygge big_smile Ska följas! Lite lyx att ta ett så fint objekt och bygga om kanske enligt min mening, men det är ju inte den sista Amazon-kombin som finns kvar, så så farligt är det ju inte wink

Vad är det mer för planer då, du har ju ändå avslöjat den stora ombyggnaden, så nu kan du avslöja resten big_smile

T5a? wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

39 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
kul bygge big_smile Ska följas! Lite lyx att ta ett så fint objekt och bygga om kanske enligt min mening, men det är ju inte den sista Amazon-kombin som finns kvar, så så farligt är det ju inte wink

Vad är det mer för planer då, du har ju ändå avslöjat den stora ombyggnaden, så nu kan du avslöja resten big_smile

T5a? wink

A den var hyffsat fräsch. men om inte jag hade tagit hand om den så hade den nog ruttnat bort istället winkbig_smile

A B20 tänker jag inte ha i en amazon till..Det är jag trött på. Det kommer nog bli 5a i den. Men jag ska bygga klart karossen först har jag bestämt mig. Sen tänkte jag gå på motorutrymmet wink

Den ska bli låååg också wink

Najs
19 augusti 2011
fränare med en typ rör ram fram och en 350 V8 eller någe sånt än en T5 enligt min mening ivf. men de ser ju ut o bli ett fränt projekt de där
vill du ha en "hel" amazonfront kan du titta på www.plastskarmar.se dom har hafft en ivf va ja vet
Senast redigerat av Najs (19 augusti 2011)

Jävel
2 018 Inlägg
19 augusti 2011
Jag har några Rover v8 till salu. Dom är ju små och gjorda helt i aluminum = går att få helpolerad. De kanske vore något big_smile?

You got to risk it, to get the biscuit :)

Najs
19 augusti 2011
Plankpojk skrev:
Jag har några Rover v8 till salu. Dom är ju små och gjorda helt i aluminum = går att få helpolerad. De kanske vore något big_smile?

fränare än t5 i sånt bygga du gör ivf tongue visst att rovern är mer mordärn en en 350 men de e ju lite mer "tidstypiskt"

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 augusti 2011
Fast V8 i en Amazon har ju byggts i alla år(Kanske inte så många men alternativet har funnits länge..) Men en T5a har ju varit ett alternativ en kortare tid, men ändå hunnits bygga några stycken.

Men en 5a får du ju en motor med mycket hästar UTAN att ha 2l/milen i förbrukning, och det kan ju vara värt att tänka på i dessa tider om du nu vill kunna köra mycket utan att bli ruinerad wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 277 Inlägg
22 augusti 2011
kommer klart att följas! tongue

1 811 Inlägg
22 augusti 2011
Blir säkert ett intressant projekt, skall följas smile

490 Inlägg
22 augusti 2011
Kommer följas! speciellt efter att jag sett din andra amazon! Lycka Till!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

1 410 Inlägg
25 augusti 2011
nice nice big_smile vill se mer big_smile

1 213 Inlägg
25 augusti 2011
Intressant projekt, då din andra Amazon vart bra då kommer nog denna med bli bra. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

LillNaisarn
26 augusti 2011
Helt klart udda projekt, kommer att följas.
Även fast jag nog föredrar orginal amazon så ska det bli spännande och följa och se slut resultatet smile

39 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98747/98747-29214531e7d6a6f52afbc0f335b987ce.jpg
Stölpe fastsvetsad! Dörrn går som en klocka! Nu ska rutramen tillverkas innan jag svetsar dit skärmen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98747/98747-14e4af05bcf5488c01b6cf78e3f6a0dc.jpg
På insidan har jag svetsat dit den balken som sitter på sedanerna för att staga upp skiten och för att få kanten till rutlisten

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
28 augusti 2011
du är inte ensam om 2dr kombi... de finns minst en till. dock ful som stryk
http://www.blocket.se/dalarna/Amazon_ko … 13&w=3

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök