3039
Sök

Ferritas sportavgassystem en besvikelse

6 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Idag var jag förbi Vtech och monterade min nya Ferrita rostfria sportavgassystem hos deras verkstad, installatören upptäckte att den nya avgassystemet läcker avgas och vill inte heller svetsa eftersom garantin ryker. Vtech tog bilder och skickade till Ferrita och dem skulle skicka en ny avgassystem.

Vad är det för kvalité på deras produkter egentligen? Och hur man kan skicka en ny avgassystem som kostar närmare 5000kr utan att kontrollera om allt är schysst! hmm

http://www.rsklubben.se/vb/attachment.php?attachmentid=4284&stc=1&d=1313608162

865 Inlägg
17 augusti 2011
hade passa bättre i bloggen... och alla kan ju göra missar så enkelt e det

6 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Va är bloggen?

Jo, alla kan göra missar men vem ska stå för min förlorade tid och ersättning att åka fram o tillbaka?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 augusti 2011
tråkigt. Dock kan ju alla göra misstag ! Var glad istället att dom inte börja bråka med dig ang avgaset,
Har aldrig haft några som helst problem med dom i alla fall smile

C H E V R O L E T <3

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 augusti 2011
Vad är det egentligen att gnälla om ??

Du har köpt ett avgassystem av ferrita, det var kass, du/ni kontaktade ferrita och dom skickar ett nytt avgassystem till dig utan något som helst krångel. Är det inte så man vill att det ska gå till vid reklamationer ??

Är du ute efter milersättning för att du måste åka till en verkstad och montera grejorna eller ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

6 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Jag kanske har fått ett måndagsexemplar, hoppas på bättre lycka när dem skickar det nya avgassystemet. Just nu bilen låter ingenting, min originala avgassystem lät mycket bättre än nuvarande Ferrita. smile

6 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

Du har köpt ett avgassystem av ferrita, det var kass, du/ni kontaktade ferrita och dom skickar ett nytt avgassystem till dig utan något som helst krångel. Är det inte så man vill att det ska gå till vid reklamationer ??

Är du ute efter milersättning för att du måste åka till en verkstad och montera grejorna eller ??

Jag är inte ute efter ett skit men jag måste ta ledigt från jobbet för att lämna bilen igen och då förlorar jag pengar och tid att resa fram o tillbaka!
Det jag gnäller för är, varför ett stort företag som Ferrita inte testar sina avgassystem innan dem skickar ut till kunderna?
Ferrita kan ändå inte klaga/krångla eftersom allt monterades hos auktoriserad verkstad och jag har kvitto / bildbevis på allt.

Avgassystemet köpte via Vtech där jag även chiptrimmade min bil också.

Admin kan stänga denna tråd.

6 170 Inlägg
17 augusti 2011
Lias08 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jag är inte ute efter ett skit men jag måste ta ledigt från jobbet för att lämna bilen igen och då förlorar jag pengar och tid att resa fram o tillbaka!
Det jag gnäller för är, varför ett stort företag som Ferrita inte testar sina avgassystem innan dem skickar ut till kunderna?
Ferrita kan ändå inte klaga/krångla eftersom allt monterades hos auktoriserad verkstad och jag har kvitto / bildbevis på allt.

Det är ju synd att du har fått en dålig vara men som sagt, det händer alla.

Om ferrita skulle testa alla sina produkter innan dom skickar iväg dom så skulle dom behöva testa tusentals avgassystem i månaden och då skulle dom dels behöva mer personal och dom skulle inte kunna skicka iväg folks beställningar lika snabbt. Det skulle göra att priset på deras grejor skulle öka ännu mer och då skulle det gnällas om att dom är för dyra...

Lösningen heter stickprov och det gör alla seriösa företag som producerar något.

Sen att du måste ta ledigt från jobbet för att lämna bilen kan ju inte dom hjälpa. Men varför måste du ta ledigt från jobbet då ??

Kan du inte bara köra bilen till verkstaden och lägga nyckeln i någon låda ??

Så brukar ju större verkstäder ha det, en "öppen" parkering och sen ett hål i väggen där man lägger nyckeln när man lämnar bilen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

6 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Lias08 skrev:
TBOC_Razor skrev:

Om ferrita skulle testa alla sina produkter innan dom skickar iväg dom så skulle dom behöva testa tusentals avgassystem i månaden och då skulle dom dels behöva mer personal och dom skulle inte kunna skicka iväg folks beställningar lika snabbt. Det skulle göra att priset på deras grejor skulle öka ännu mer och då skulle det gnällas om att dom är för dyra...

Lösningen heter stickprov och det gör alla seriösa företag som producerar något.

Sen att du måste ta ledigt från jobbet för att lämna bilen kan ju inte dom hjälpa. Men varför måste du ta ledigt från jobbet då ??

Så brukar ju större verkstäder ha det, en "öppen" parkering och sen ett hål i väggen där man lägger nyckeln när man lämnar bilen.

Jag håller med det om testa alla produkter osv.

Jag bor norr om sthlm och verkstaden ligger i Södertälje, jag måste lämna/hämta grabben från dagis och det är ett helvete att köra bil till & från sthlm-Söderstälje under rusningstiden. Jag får ta en semesterdag, ingen big deal.

Jag skapade tråden för att höra era åsikter om Ferrita och deras kvalité, jag har redan betalat för avgassystemet ink montering 6500kr idag så jag kräver inga kompensation eller milersättning från varken Ferrita eller Vtech.

Jag skulle egentligen beställa Simons men några biltokiga polare tipsade om Ferrita. smile

6 170 Inlägg
17 augusti 2011
Är Vtech din närmsta ÅF för ferrita-produkter eller varför kör du den långa biten då ??

Iaf så är mitt intryck av Ferrita att deras kunder är väldigt nöjda och att dom säljer bra grejor..

6 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Är Vtech din närmsta ÅF för ferrita-produkter eller varför kör du den långa biten då ??

Iaf så är mitt intryck av Ferrita att deras kunder är väldigt nöjda och att dom säljer bra grejor..

Nja, det finns närmare ÅF men jag chiptrimmade bilen hos Vtech och såg att dem sålde även avgassystem ink montering då beställde jag via dem på en gång.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 augusti 2011
Lias08 skrev:
TBOC_Razor skrev:
Lias08 skrev:

Jag håller med det om testa alla produkter osv.

Jag bor norr om sthlm och verkstaden ligger i Södertälje, jag måste lämna/hämta grabben från dagis och det är ett helvete att köra bil till & från sthlm-Söderstälje under rusningstiden. Jag får ta en semesterdag, ingen big deal.

Jag skapade tråden för att höra era åsikter om Ferrita och deras kvalité, jag har redan betalat för avgassystemet ink montering 6500kr idag så jag kräver inga kompensation eller milersättning från varken Ferrita eller Vtech.

Jag skulle egentligen beställa Simons men några biltokiga polare tipsade om Ferrita. smile

Simons e reeen skräp i mina ögon. rostar ju sönder på 1 vinter..

C H E V R O L E T <3

Sök