4059
Sök

Turbo ras? =/ R33 gts-t

10 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Hej har en tråkig nyhet om min R33a gts-t misstänker att turbon är på väg att ge sig men jag är osäker på om de verkligen kan vara så. Den är chippad med en annan styrbox, allt trim är nytt, ny Intercoller Ny soppa pump osv. har dock en Manuel laddtrycks styrning alltså typ en daws device hade tänkt och köpa elektronisk styrning eftersom de är nästan ett måste, Har iaf inte kört länge med detta på detta trim kanske 200 mil knappt de äns. enligt laddtrycks mätaren så laddar den ca 0,85- 0,9. men idag kväll hände något märkligt när jag gasade på så kom ett ylande ljud, alltså som man visslande och de kom från turbon, precis när den börja ladda max. jag provade köra lite gran med detta och då visade laddtrycks mätaren över 1 bar ! och jag har inte höjt de eller nått.. :S så samband med detta skruvade ja ner de max så den laddade ca 0,6 men ändå. då kom de lite ylande ljud.. vad kan de bero på? turbon är slut? menar har inte kört så länge me höjt laddtryck kan inte avgöra om den är körd på höger ladd innan men tror inte de.. och bilen har rullat ca 7600 mil, men kan de vara så att den manuel laddtryckstyrningen inte pallar trycket och höjer de så förstörs turbon på så kort tid? sad

här är ett klipp lyssna på ljudet ( min bil )

http://www.youtube.com/watch?v=YbVMHFc3hs8
Hoppas på ett svar

Pedal To The Metal
750 Inlägg
18 augusti 2011
Turbo vin är ju helt normalt.. Lite grann iaf.

Om det är att den viner för att den är trött så bör det glappa radiellt i den. Enklast är att plocka bort sugröret och känna efter ifall du kan rucka på axeln radiellt.

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

10 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
kollade upp turbon idag. kan tillägga att jag är nybörjare på dessa grejer. men iaf så kände på " propellerna " kände på den Ut och in ett antal gånger men märkte inte av att den följde med på något sätt. men lite lite lite glapp var de men de var minimalt. kanske de räcker för att veta om den är sönder eller inte ?

Pedal To The Metal
750 Inlägg
19 augusti 2011
Nej. det är nog inte något lagerras på den ifall det var så lite som glappade. det lilla glappet du kände ska vara där. det försvinner när du startar och oljetrycket stiger.

Lite klurigt dethär... Sitter vid en dator som inte hanterar youtube.. men ska kolla på filmen när jag kommer hem

Turbo lover
555 Inlägg
19 augusti 2011
Du har kollat efter läckage på tryckslangar?

10 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Revotech skrev:
Nej. det är nog inte något lagerras på den ifall det var så lite som glappade. det lilla glappet du kände ska vara där. det försvinner när du startar och oljetrycket stiger.

Lite klurigt dethär... Sitter vid en dator som inte hanterar youtube.. men ska kolla på filmen när jag kommer hem

oki tacksam för hjälpen !

Pedal To The Metal
750 Inlägg
Pedal To The Metal
750 Inlägg
24 augusti 2011
Turbovin skrev:
Du har kollat efter läckage på tryckslangar?

Skulle inte vina så pass mycket med läcka på tryckslangar.. framförallt skulle den inte ladda så mycket med.

wallentin du har PM
Senast redigerat av Revotech (24 augusti 2011)

Sök