3403
Sök

"The Rising" - RisEtrade.se - Carkings & Wendes bygger BMW inför Elmia 2012

16 197 Inlägg
1 februari 2012
ja bygger iaf för min skull,för att jag tycker de e kul... men sen e de ju självklart att man vill visa upp bilen men ja bygger de inte för att vinna nåt. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team Carkings
2 300 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
evilaudio skrev:
CarbonLoader skrev:

Klockrent, då borde man i teorin få flest röster på tävlingarna smile

å vem bygger för att få mer röster på nån tävling??  inte jag iaf.

Det är väl fan inte dom som röstar på bilen som ska använda bilen.
Bygger man bilen för att andra ska gilla det så förstörs ju hela saken med att man bygger sin personliga bil.
Då kan man fan åka till närmsta bilhandlare och köpa en KIA istället och sluta upp med bilhobbyn....

Ja faktiskt smile Håller med. Tack för stödet. Känns skönt att det finns folk som har förståelse för vårt projekts syfte smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
1 februari 2012
CarbonLoader skrev:
Thunderbird88 skrev:
evilaudio skrev:

å vem bygger för att få mer röster på nån tävling??  inte jag iaf.

Bygger man bilen för att andra ska gilla det så förstörs ju hela saken med att man bygger sin personliga bil.
Då kan man fan åka till närmsta bilhandlare och köpa en KIA istället och sluta upp med bilhobbyn....

Ja faktiskt smile Håller med. Tack för stödet. Känns skönt att det finns folk som har förståelse för vårt projekts syfte smile

Stilen på bilen är ingenting som passar mig men att bygga och skita i vad folk tycker är det inte många som gör smile Många tar tyvärr åt sig av andra och ska hela tiden försöka göra som dom vill och tillslut ser bilen ut som vilken annan bil som helst .... roll
Som sagt, bygg för dig. Ingen annan smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

16 197 Inlägg
1 februari 2012
Thunderbird88 skrev:
CarbonLoader skrev:
Thunderbird88 skrev:

Stilen på bilen är ingenting som passar mig men att bygga och skita i vad folk tycker är det inte många som gör smile Många tar tyvärr åt sig av andra och ska hela tiden försöka göra som dom vill och tillslut ser bilen ut som vilken annan bil som helst .... roll

de va ju så jag menade,man ska bygga för sin egen skull smile

huvudsaken e ju att man själv (och sponsorerna) blir nöjda.

3 929 Inlägg
1 februari 2012
evilaudio skrev:
Thunderbird88 skrev:
CarbonLoader skrev:

de va ju så jag menade,man ska bygga för sin egen skull smile

huvudsaken e ju att man själv (och sponsorerna) blir nöjda.

Bygger man med sponsorer så måste ju dom självklart bli nöjda tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

407 Inlägg
1 februari 2012
det jag menade med mitt inlägg var bara att alla som läser projektrådar inte förstår att man bygger sitt bygge för sin egen skull och inte för att göra trådläsarna nöjda..
dom bilarna jag har byggt har jag byggt för att jag vill att min bil skall se ut så och inte för att någon annan sagt att jag ska bygga så.

men för att ALLA trådläsare skall vara nöjda så skulle man ju bygga en bil som ser ut på flera sätt..

3 929 Inlägg
1 februari 2012
MrK skrev:
det jag menade med mitt inlägg var bara att alla som läser projektrådar inte förstår att man bygger sitt bygge för sin egen skull och inte för att göra trådläsarna nöjda..
dom bilarna jag har byggt har jag byggt för att jag vill att min bil skall se ut så och inte för att någon annan sagt att jag ska bygga så.

men för att ALLA trådläsare skall vara nöjda så skulle man ju bygga en bil som ser ut på flera sätt..

Alla gillar inte det som folk bygger.
T.ex, ingen av er skulle någonsin köpa den Lincolnen jag har utan ni skulle ju köpt något annat för samma pengar.
Alla tycker och vill ha olika smile Svårt att göra alla andra nöjda så istället bör man bara göra sig själv nöjd smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
Evil & Thunder: Delar er uppfattning totalt. Vi bygger för att det är kul att testa gränser och jäkligt givande när man lyckats göra verklighet av en vision. Vi blir sporrade av att det vi gör får uppmärksamhet. Sen om det anses helrätt eller helfel kan kvitta för oss då vi kör vårt eget race smile Sen om man tilldelas pris för sin skapelse är ju bara ett plus men det är ju inte det som är huvudsakliga målet. Det är kul när folk gillar vårt bygge men vi får ut samma av att bygga oavsett uppskattning eller ej smile

3 929 Inlägg
1 februari 2012
Kul iallafall att du inte gör det för att vinna.
Hatar folk som gör saker för att vara bäst osv. Det tar ju helt bort den roliga stämningen ju smile

2 077 Inlägg
1 februari 2012
Jag gillar ert kunnande, och även jag tillhör en av dem som avskyr scoopet smile
men ni är så duktiga så det kompenserar upp mycket!!

Alex ring mig så fort du kan!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Team Carkings
2 300 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
MrK skrev:

Jag fattade vad du menade. Det var lite sarkastiskt menat om jag förstod rätt & därav mitt svar om att det hade varit klockrent wink

Team Carkings
2 300 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Jag gillar ert kunnande, och även jag tillhör en av dem som avskyr scoopet smile

Ringer imorgon, har en familj att lägga nu wink
Tack för dina snälla ord smile

2 077 Inlägg
1 februari 2012
CarbonLoader skrev:
JDMCRAZE skrev:

Ringer imorgon, har en familj att lägga nu wink
Tack för dina snälla ord smile

Do so smile
Det är lungt,menade inte stressa dig smile
Är bara ärlig big_smile har jag sagt jag älskar fälgarna? big_smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

555 Inlägg
1 februari 2012
Gula fälgar är den bästa skiten punkt

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org

46 Inlägg
1 februari 2012
Har följt tråden från början utan att kommentera men nu vill jag bara säga, vilket otroligt jobb ni gör smile Jag gillar inte riktigt stilen på bilen men den blir ändå otroligt fet, kul att någon vågar sticka ut smile
Önskar jag kunde se bilen live!

663 Inlägg
1 februari 2012
snacket om att bara bygga för sig själv är ju ren bullshit! man vill ju att andra ska gilla bilen, man vill ha massor med frågor om vad som är gjort, man vill få creds på träffarna, man vill att folk gillar skapelsen och bugar när man rullar in, man vill att brudarna vänder på sig och spanar in just din bil! varför ställa ut på elmia om man bygger åt sig själv? varför ens rulla ut den på allmän väg om man bygger åt sig själv? då kan man ju lika gärna ha den i garaget!

VO i Team Carkings Garage
146 Inlägg
1 februari 2012
Freddeponken skrev:
snacket om att bara bygga för sig själv är ju ren bullshit! man vill ju att andra ska gilla bilen, man vill ha massor med frågor om vad som är gjort, man vill få creds på träffarna, man vill att folk gillar skapelsen och bugar när man rullar in, man vill att brudarna vänder på sig och spanar in just din bil! varför ställa ut på elmia om man bygger åt sig själv? varför ens rulla ut den på allmän väg om man bygger åt sig själv? då kan man ju lika gärna ha den i garaget!

saaben jag har bygger jag till mig själv, fått mycket kritik för mina svarta framlampor jag tycker det är snyggt, o dels för att jag vet att det retar ihjäl folk, får också mycket positiv respons med frågor om hur jag gjort m.m. lite så är det med denna The Rising också, bilen väcker uppmärksamhet vilket du är ett bra bevis på, tackar för att du tar dig tid att läsa tråden o du kommer garanterat kolla på den på elmia för att du är nyfiken på hur den blev.
man bygger inte en bil för att ragga man bygger den för att det är en hobby o för att det är kul, vet dock inte vad du strävar efter när du bygger bil, sen för det andra får jag ligga ändå med eller utan en stylad bil, o dom andra två är gifta så dom klarar sig nog också.
man rullar ut den från garaget till elmia o på allmän väg för att man är stolt över vad man har åstadkommit o vad man har byggt.

Tackar än en gång för att du tar dig tid att läsa om vårt projekt smile

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL

663 Inlägg
1 februari 2012
Zonic_boom skrev:
Freddeponken skrev:

saaben jag har bygger jag till mig själv, fått mycket kritik för mina svarta framlampor jag tycker det är snyggt, o dels för att jag vet att det retar ihjäl folk, får också mycket positiv respons med frågor om hur jag gjort m.m. lite så är det med denna The Rising också, bilen väcker uppmärksamhet vilket du är ett bra bevis på, tackar för att du tar dig tid att läsa tråden o du kommer garanterat kolla på den på elmia för att du är nyfiken på hur den blev.
man bygger inte en bil för att ragga man bygger den för att det är en hobby o för att det är kul, vet dock inte vad du strävar efter när du bygger bil, sen för det andra får jag ligga ändå med eller utan en stylad bil, o dom andra två är gifta så dom klarar sig nog också.
man rullar ut den från garaget till elmia o på allmän väg för att man är stolt över vad man har åstadkommit o vad man har byggt.

Tackar än en gång för att du tar dig tid att läsa om vårt projekt smile

hehe ja jag tog väl i lite speciellt det där med brudarna=)

Men om man bygger en bil och sen kör en bil så vill man ju visa vad man åstadkommit och visa andra att man är nöjd eller hur? för du själv ser ju inte bilen när du kör den utan bara instrumentpanelen, ratten och rutan...ja men då bygger man ju för andra också så att dom ska tycka wow kolla in lirarens bil! haha du kommer inte undan!

KHRacing
1 februari 2012
Freddeponken skrev:
sitter här och beundrar erat jobb och all tid ni lägger ner för att göra bilen så fruktansvärt ful, ursäkta men tycker faktiskt ni har förstört bilen totalt. Men gör som ni vill och jag kan inte sitta här utan att nämna vad jag tycker. Nu kommer jag bli påhoppadd med hatkommentarer att jag borde tiga etc men nej det tänker jag inte för det är tyvärr jag som får se bilen på vägarna i sommar. Mvh Fredrik

All har rätt till sin egen attityd/kommentarer & stil/attribut - ingen har sagt annat - MEN. när folk inte kan visa respekt för andra, det är då det går fel.  (menar folk i ren allmänhet)

16 197 Inlägg
1 februari 2012
för min egen del så ställer jag ut på elmia för min huvudsponsors räkning..

Sök