3253
Sök

"The Rising" - RisEtrade.se - Carkings & Wendes bygger BMW inför Elmia 2012

18 Inlägg
11 februari 2012
CarbonLoader skrev:
Morbror skrev:
Darkus skrev:
En tycka till kommentar....Tycker synd om Risetrade.se ägare jag som ska åka runt i den dära saken till sommarn. Han kommer nog få höra en hel del kommentarer.
Har han sett var ni har gjort med bilen?? Eller blir det en överaskning?? Eller är han helt galen som er??
Tycker less is better.
En sänkning, snygga hjul, stilig lack och snygg inredning med bilstereo prylar hadd vart tillräckligt.

Måste säga att jag håller med. Så mycket  jobb med bonocell,glasfiber,spackel och inte så genomtänkt montering ser inte bra ut. Bara att smälla på breddare utan att ta upp original hjulhuskanter leder ju bara till att hjulen tar i direkt vid fjädring.
All fukt och kondens som hamnar på original golvmattan ni plastat in , kommer ju att bli mögel och rost då det inte luftas alls.
Har ni rostskyddat överhuvudtaget där ni hållit på och svetsat som huv och annat?
Sen det jag inte gillar , men ni vill ju sticka ut från mängden och det gör ni verkligen.
Men inte vinner bilen något designpris , tycks ju vara så att istället för att göra den stilig så gör ni den tvärtom.
Finns ju inte en linje som tas igen nånstans utan det är som ett "plocka blanda" .
Ursäkta dålig kommentar , jag har ju ingen bil upplagd och borde väl hålla käften , men ni bad ju om kommentarer och då kom den här.
En sak i alla fall , Risetrade får bra uppmärksamhet genom att många följer tråden.

PS En bra sak är han som svetsar ska ha en eloge för snyggt jobb med mugghållare  och avgas mm smile

Tack för din åsikt och kommentar. Det var mest taget från ovetskap om vad vi sysslat med senaste året med tanke på planering. Sen sticker jag inte under bordet med att planeringen många gånger har spruckit men då gäller det att vara flexibel och tänka om på en ny lösning, kanske inte alltid den bästa lösningen men iaf.
Vad gäller breddarna så sprack planeringen och tiden som fanns vid den tidpunkten togs inte riktigt på allvar av någon anledning. Vi tänkte om och löste problemet smile
Vad gäller golvet så har vi ventilationsslinga under golvet och det kommer även att vara möjligt att ta ur golvet ur bilen smile
Rostskydd har Caddy fixat på vartenda svets, bra eller dåligt går ju att diskutera smile
Originalskärmar kapas givetvis av för större hjulhus, kan lägga upp bild på ena skär delen som är avkapad.
Saken är att vi inte kan ta samt lägga upp bilder & info om exakt allt vi gjort. Det skulle då bli en ganska tråkig projekttråd att följa hmm

Som sagt, tacksam för din åsikt och kommentar men du saknar helt belägg för din kritik i detta fallet wink
Good try thow wink

Ja , men du bygger alltså om bakre skärmkanterna efter du plastat breddarna, har ju inte sett några bilder på det innan breddningen?
Och om ni ska skära bort dessa skärmkanter efter ni plastat fast breddarna , hur ska detta gå till utan att fördärva all plast och hur ska ni kunna foga ihop innerskärmen med ytterskärm igen?
Det finns möjligen ett sätt , och det är ändå mer glasfiber, men det hoppas jag verkligen inte för då har ni försvagat hela chassiet på bilen.
"En ventilationsslinga" , ni plastade ju rakt över originalmattan , eller hur?

Motorintresserad

Team Carkings
2 300 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Som sagt, "ovetskap". Carkings ska köra runt med bilen på bilträffar i sommar. Om folk inte gillar bilen i helhet är mindre betydligt då vi först & främst vill visa delar av sortimentet som RisEtrade säljer. Därav sticker det ut mycket och faller kanske inte alla i smaken. Exempel: Fälgarna är sjukt snygga men jag skulle inte valt den färgen till vilken bruksbil som helst, svarta hade fallit mer i min smak. RisEtrade erbjuder många olika färger, och de gula är inte ens med i standard sortimentet. MEN folk ser dem wink Likaså vingen, ingen jag skulle valt till familjebilen precis. MEN folk ser den och kanske passar den just deras bil smile
Darkus skrev:
Det är ju relevant om va andra tycker. Det ska ju vara Risetrades ansikte utåt ju.
Så då är det ju ganska viktigt att folk ska tycka om den.
Ägaren ska ju åka runt med den i sommar.hmm
Är väl ganska viktigt att han får positiv respons av dom han möter så folk blir intresserad av företagets prylar.

Skulle jag ha en bil som en reklam pelare för mitt företag så skulle den så klart va stilig som fn. Inte nått som bara är byggt för att få uppmärksamhet. Man vill ju inte ha negg respons av sina ev kunder.

Tschagerlund skrev:
CarbonLoader skrev:

Tack för din åsikt och kommentar. Det var mest taget från ovetskap om vad vi sysslat med senaste året med tanke på planering. Sen sticker jag inte under bordet med att planeringen många gånger har spruckit men då gäller det att vara flexibel och tänka om på en ny lösning, kanske inte alltid den bästa lösningen men iaf.
Vad gäller breddarna så sprack planeringen och tiden som fanns vid den tidpunkten togs inte riktigt på allvar av någon anledning. Vi tänkte om och löste problemet smile
Vad gäller golvet så har vi ventilationsslinga under golvet och det kommer även att vara möjligt att ta ur golvet ur bilen smile
Rostskydd har Caddy fixat på vartenda svets, bra eller dåligt går ju att diskutera smile
Originalskärmar kapas givetvis av för större hjulhus, kan lägga upp bild på ena skär delen som är avkapad.
Saken är att vi inte kan ta samt lägga upp bilder & info om exakt allt vi gjort. Det skulle då bli en ganska tråkig projekttråd att följa hmm

Som sagt, tacksam för din åsikt och kommentar men du saknar helt belägg för din kritik i detta fallet wink
Good try thow wink

Självklart ska alla framföra sin åsikt, och visst är det många som säkerligen känner lika dant som Darkus och Morbror. Dock älskar jag att ni totalt skiter i vad alla trycker och kör ert egna race. Ni ska vara nöjda med bilen, vad andra tycker är i slutändan irrelevant. Men det kanske iaf bara är min åsikt? Gissar att ni vill ha det extrema stuket, och det får ni ju till! Eloge till er, keep it up! smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Snälla, kom och visa oss så vi gör rätt. Vi suger verkligen på det vi gör. Drömmen är att bli så duktig på att bygga om bilar som dig. Vi gör på vårt sätt, du gör på "rätt" sätt. Tack för din uppmärksamhet wink
Morbror skrev:
CarbonLoader skrev:
Morbror skrev:

Måste säga att jag håller med. Så mycket  jobb med bonocell,glasfiber,spackel och inte så genomtänkt montering ser inte bra ut. Bara att smälla på breddare utan att ta upp original hjulhuskanter leder ju bara till att hjulen tar i direkt vid fjädring.
All fukt och kondens som hamnar på original golvmattan ni plastat in , kommer ju att bli mögel och rost då det inte luftas alls.
Har ni rostskyddat överhuvudtaget där ni hållit på och svetsat som huv och annat?
Sen det jag inte gillar , men ni vill ju sticka ut från mängden och det gör ni verkligen.
Men inte vinner bilen något designpris , tycks ju vara så att istället för att göra den stilig så gör ni den tvärtom.
Finns ju inte en linje som tas igen nånstans utan det är som ett "plocka blanda" .
Ursäkta dålig kommentar , jag har ju ingen bil upplagd och borde väl hålla käften , men ni bad ju om kommentarer och då kom den här.
En sak i alla fall , Risetrade får bra uppmärksamhet genom att många följer tråden.

PS En bra sak är han som svetsar ska ha en eloge för snyggt jobb med mugghållare  och avgas mm smile

Good try thow wink

Ja , men du bygger alltså om bakre skärmkanterna efter du plastat breddarna, har ju inte sett några bilder på det innan breddningen?
Och om ni ska skära bort dessa skärmkanter efter ni plastat fast breddarna , hur ska detta gå till utan att fördärva all plast och hur ska ni kunna foga ihop innerskärmen med ytterskärm igen?
Det finns möjligen ett sätt , och det är ändå mer glasfiber, men det hoppas jag verkligen inte för då har ni försvagat hela chassiet på bilen.
"En ventilationsslinga" , ni plastade ju rakt över originalmattan , eller hur?

440 Inlägg
12 februari 2012
Jäkla roligt projekt att följa, mycket bra arbete med bilen! smile

Darkus
12 februari 2012
Ett ex...det står 50 bilar på en träff eller utställning. Säkert mer.
Så ser du en ful bil..som du tycker. Går du då dit å tittar på den mera då å fingranskar den??hmm

Inte jag. Jag tittar snabbt över var det finns för bilar så tittar ja bara på dom som jag gillar och ignorerar dom som jag inte gillar.

Det är nog int ovetskap. Vi tänker nog helt enkelt olika. Vi får nog avsluta diskutionen med det.

CarbonLoader skrev:
Som sagt, "ovetskap". Carkings ska köra runt med bilen på bilträffar i sommar. Om folk inte gillar bilen i helhet är mindre betydligt då vi först & främst vill visa delar av sortimentet som RisEtrade säljer. Därav sticker det ut mycket och faller kanske inte alla i smaken. Exempel: Fälgarna är sjukt snygga men jag skulle inte valt den färgen till vilken bruksbil som helst, svarta hade fallit mer i min smak. RisEtrade erbjuder många olika färger, och de gula är inte ens med i standard sortimentet. MEN folk ser dem wink Likaså vingen, ingen jag skulle valt till familjebilen precis. MEN folk ser den och kanske passar den just deras bil smile
Darkus skrev:
Det är ju relevant om va andra tycker. Det ska ju vara Risetrades ansikte utåt ju.
Så då är det ju ganska viktigt att folk ska tycka om den.
Ägaren ska ju åka runt med den i sommar.hmm
Är väl ganska viktigt att han får positiv respons av dom han möter så folk blir intresserad av företagets prylar.

Skulle jag ha en bil som en reklam pelare för mitt företag så skulle den så klart va stilig som fn. Inte nått som bara är byggt för att få uppmärksamhet. Man vill ju inte ha negg respons av sina ev kunder.

Tschagerlund skrev:
Självklart ska alla framföra sin åsikt, och visst är det många som säkerligen känner lika dant som Darkus och Morbror. Dock älskar jag att ni totalt skiter i vad alla trycker och kör ert egna race. Ni ska vara nöjda med bilen, vad andra tycker är i slutändan irrelevant. Men det kanske iaf bara är min åsikt? Gissar att ni vill ha det extrema stuket, och det får ni ju till! Eloge till er, keep it up! smile

Senast redigerat av Darkus (12 februari 2012)

Team Carkings
2 300 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Tidigare erfarenhet visar att man oavsett snyggt eller fult bygge drar ögonen till sig om man sticker ut från mängden. Vi har ju uppenbarligen lyckats fånga ditt intresse för projektet och om du kommer till Elmia kan jag gissa på att du bara e tvungen att kolla hur slutresultatet blev wink I annat fall får du ha en trevlig påsk.

Team Carkings
2 300 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Pågrund av lite diskussioner får jag be om ursäkt för att jag glömt tacka för de trevliga & uppmuntrande inläggen som varmt uppskattas smile
Alla är välkomna fram till både Carkings & RisEtrades monter på Elmia smile

Random
480 Inlägg
12 februari 2012
Borde det inte ge bättre PR med en riktigt snygg bil istället för en bil som i mina ögon (och kanske dom flesta?) är för "mycket"?

Jag menar gillade din Fiesta grymt mycket. Förutom flamsen. Men den var grymt snygg. Din Renault såg grym ut i början. Men ju närmare man kom slutresultaten så blev det bara värre. Känns lite så med bmw:n just nu.
Senast redigerat av Fimp3n (12 februari 2012)

-sommar ska de va....
4 532 Inlägg
12 februari 2012
Det får inte bli för rå stämning men på ett sånt stort forum som Garaget är det så klart många som följer vad som sker, och då man (även jag) lägger ut trådar måste man räkna med att det inte tilltalar alla. Jag har fått kritik för en hel del saker, många har jag tagit till mig och ändrat efter för jag har insett att det inte blev bra som jag tänkte mig.
Och som i ert fall då ni vänder upp och ner på bilbyggande så blir kanske kritiken hårdare än i de flesta andra fall.
Jag är inte vän av designen som inte håller ihop hela vägen men det har ni ju förklarat att ni inte vill heller , men just funktionella saker tycker jag inte ni ska göra avkall på och dit hör detta med breddning, glasfibermattan gjuten direkt ovanpå originalmattan , luftintaget som får svårt att godkännas på SBP .

Jag har som sagt själv trådar på tre-fyra projekt och tycker det är kul med kommentarer och ofta kommer det något nytt och kul av diskussionen som uppkommer. Jag tycker också ni håller en god ton mot oss  "staketexperter" och det ska ni ha kredit för.

Bygg på nu så får jag kolla bilen närmare på Elmia!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Team Carkings
2 300 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
We do it our way, you do it yours wink

UPDATE 12 FEB!

Inte så roliga bilder men iaf smile

http://www.gatbilar.se/galleries/101/3/4f380598f1e18.jpg
Liten bit av originalskärmen som blivit avkapad smile

http://www.gatbilar.se/galleries/608/3/4f3805e060018.jpg
Bygger upp med bonocell på stötfångaren.

http://www.gatbilar.se/galleries/902/3/4f38062a59611.jpg
Skärmar & avgas..

http://www.gatbilar.se/galleries/721/3/4f38069201115.jpg
Fjäderbensstag som är tänkt att lackas gult av Wendes.

Imorgonkväll blir det nytt race i garaget.
Idag har Team Carkings varit & kört ICE RACING. Cirka 20-25 körande och galet kul var det. Kommer klipp inom kort smile

18 Inlägg
13 februari 2012
smile  lurt det där med skärmkanten , ser ut som vänster fram tycker jag. Gissar ändå att du luras att det är urkapat bak :-)

Motorintresserad

* Studerande *
563 Inlägg
13 februari 2012
Ser bra ut detta Carbonleader!  Är 100% på att detta kommer ur helhetsperspektivet bli ett jädrans bra resultat!

Ps. Vad hände med "Vader"- bilen från 2010/2011 ?! big_smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Morbror skrev:
smile  lurt det där med skärmkanten , ser ut som vänster fram tycker jag. Gissar ändå att du luras att det är urkapat bak :-)

Okej, nån expert är du ju inte wink
Kommer att kapa ännu mer av originalskärmen för att göra innerskärm i gummi matta.
Du ska få bildbevis senare smile
Senast redigerat av CarbonLoader (14 februari 2012)

Team Carkings
2 300 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Ljepone skrev:
Ser bra ut detta Carbonleader!  Är 100% på att detta kommer ur helhetsperspektivet bli ett jädrans bra resultat!

Ps. Vad hände med "Vader"- bilen från 2010/2011 ?! big_smile

Tack för ditt stöd smile
"Vader" gick 70 varv på Knutstorp innan jag sålde den och fick en Prelude i inbyte smile
Kommer sakna den ordentligt när säsongen drar igång igen...den drog många bilar på bana som enligt pappret borde vara snabbare smile

18 Inlägg
14 februari 2012
CarbonLoader skrev:
Morbror skrev:

Kommer att kapa ännu mer av originalskärmen för att göra innerskärm i gummi matta.

ok , det låter ju bra , men innerskärm i gummimatta, menar du det i hjulhuset bak?  Tänk på att det är en självbärande kaross ,  bortkapad kant och inte svetsad efter det är inte att rekommendera. :-)

Men jag väntar på bildförklaring :-)

Motorintresserad

Team Carkings
2 300 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Morbror skrev:
CarbonLoader skrev:
Morbror skrev:

ok , det låter ju bra , men innerskärm i gummimatta, menar du det i hjulhuset bak?  Tänk på att det är en självbärande kaross ,  bortkapad kant och inte svetsad efter det är inte att rekommendera. :-)

Men jag väntar på bildförklaring :-)

Jag skulle rekommendera alla att INTE bygga på en sådan här bil som utgångsläge smile
Om vi följer allas rekommendationer så hade projektet inte blivit av från första början wink

440 Inlägg
14 februari 2012
Denna bilen kommer definitivt kollas in på ELMIA!! Absolut ett utav de grymmaste byggen! big_smile

Ska bli spännande när ni får på färg på bilen, vad jag förstått så är det inte avslöjat vilken färg ännu? Svart kanske? smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
chryslerstratus skrev:
Denna bilen kommer definitivt kollas in på ELMIA!! Absolut ett utav de grymmaste byggen! big_smile

Ska bli spännande när ni får på färg på bilen, vad jag förstått så är det inte avslöjat vilken färg ännu? Svart kanske? smile

Tack smile
Jo det har faktiskt varit bestämt från första början att bilen ska bli matt svart på utsidan och högblank svart på insidan smile

440 Inlägg
14 februari 2012
Ofan, det missade jag om färgen, har hela tiden trott att det inte var avslöjat, snacka om att jag är blind xD

Än en gång, sjukt bra bygge som ska blir otroligt spännande att se, bara 1,5 månad kvar till ELMIA! big_smile

* Studerande *
563 Inlägg
14 februari 2012
chryslerstratus skrev:

Instämmer! Förstår inte personer som riktar sin/all negativism åt ett projekt-bygge som i grund&botten vänder sig till/för & åt alla bil&motor älskare och framför allt bmw-fanatiker.

Börja klottra hemma på toaväggen istället för i denna (och flera andra projekt-trådar).

Visst kan och skall man rikta ris och ros, fast med respekt och hänsyn som grund, samt en smula ömsesidighet!

/L-J

Sök