Ja det är ju knappast bara att sätta i en turbo. Det finns flera trådat om detta, billigast är som crillelundh säger. Köp en turbokonverterad motor isåfall
Det är skit enkelt. Visst sitter de en "luftmängds mätare" på golf 2orna? Luftmängds mätaren måste få mäta luften innan du skickar den till turbon annars går motorn inge bra.sen kopplar du från luftburken till turbon och sen till insuget. Sen från grenröret till turbon och ut i down pipen till avgasröret. Sen måste du ju koppla in så att turbon får olja från motorn. Jag vet inte riktigt var på golf men olje returen sätter du nånstans på olje tråget. Då behövs ingen intercooler men man får inte ut lika många hästar. Du kanske får 150-160hästar i din golf
Kirre öh okej så du menar alltså att det är så lätt att konvertera en bil till turbo. . okej men sen måste väl bilen veta hur mycket den ska ladda och när den ska ladda. Vilket tryck den ska ha på respektive växlar. Vilket varvtal den ska ha när den börjar. Det är knappast bara att fläka dit en turbo. . .