2828
Sök

Amazon 4 dörrars 1961 (Stora servicen)

Helrenovering av en Volvo Amazon 4 dörrars årsmodell 1961. Häng med så får ni följa med på en ordentlig service på min Amazon.

658 013 Visningar
Projektet avslutat 18 juni 2016
1 811 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
P180068 skrev:
Trodde jag var noga när jag renoverade p1800:an som Morén tog över.
Men du är nästan ett strå vassare!Kanonjobb!!!!!

Tackar så mycket, jättekul att höra.

ontoft
26 december 2013
Är det tänkt att du skall behålla den själv? Eller kommer även denna att vandra vidare när den blir klar?  Är ju ett oerhört noggrant arbete och många, många timmar du lägger ner.

1 811 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
ontoft skrev:
Är det tänkt att du skall behålla den själv? Eller kommer även denna att vandra vidare när den blir klar?  Är ju ett oerhört noggrant arbete och många, många timmar du lägger ner.

Tack, finns inga tankar på att sälja denna i dagsläget.

ontoft
26 december 2013
Carlén skrev:
ontoft skrev:

Förståndigt tänkt. Du tillverkar ju en ny bil i princip. Djupt imponerad faktiskt.

1 811 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
ontoft skrev:
Carlén skrev:
ontoft skrev:

Förståndigt tänkt. Du tillverkar ju en ny bil i princip. Djupt imponerad faktiskt.

Tackar så mycket, jättekul att höra.

Bondmeckare
246 Inlägg
26 december 2013
Senaste 2 timmarna har jag suttit och läst denna tråd. Du gör ett riktigt kanonjobb måste jag säga! Älskar din detaljnoggrannhet och att inget lämnas åt slumpen. Prenumeration lagd, kunde inte göra annat på ett sådant imponerande projekt smile

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)

1 811 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
Bamzefan skrev:
Senaste 2 timmarna har jag suttit och läst denna tråd. Du gör ett riktigt kanonjobb måste jag säga! Älskar din detaljnoggrannhet och att inget lämnas åt slumpen. Prenumeration lagd, kunde inte göra annat på ett sådant imponerande projekt smile

Tackar så mycket, hatten av för dig som orkade läsa hela tråden. tongue

762 Inlägg
26 december 2013
Carlén skrev:
Garagemuppen skrev:
Det blir ju grymt fint detta! big_smile

En liten fråga bara, vilken färg använde/använder du dig av när du lackade bakaxeln och stagen runtom? smile

Tack, jag brukar köra med spruta, men på smågrejerna använde jag sprayburk, Wurth mattsvart och matt klarlack.

Tack för tipset! Ska själv lacka lite saker under bilen och man vill ju att det ska hålla ett tag så att man slipper göra om det inom en snar framtid smile

1 811 Inlägg
27 december 2013
Trådstartare
Lite småpiller idag, hade blästrat och grundat bromssköldarna bak sedan tidigare, så dom har fått lite färg, bromstrummorna bak har också fått färg.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-39bfefa91002108a4ec9b8967a5eefb3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-725ad8051f954123d427b5fdc95261b5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-0e126207067206ccb7ad5e8be6f2a14f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-54515e5ae614ef247b7b2afee74e40d2.jpg

1 811 Inlägg
28 december 2013
Trådstartare

28 Inlägg
15 januari 2014
Mycket bra jobbat!
God fortsättning på det ny året. 
big_smile

Amazing,Razing,Amazon

1 811 Inlägg
15 januari 2014
Trådstartare
AMAVOLVOZON skrev:
Mycket bra jobbat!
God fortsättning på det ny året. 
big_smile

Tack så mycket, god fortsättning.

10 164 Inlägg
16 januari 2014
Ser ju fint ut det här big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 811 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
Djo skrev:
Ser ju fint ut det här big_smile

Tack tack.

1 811 Inlägg
25 januari 2014
Trådstartare
Lite nya delar beställda, håller på att gå igenom kardanen, så nya knutkors, bultsatser, mm till den och nya bromsbackar bak, repsatser till huvudcylindrar, handbromswires, mm är på väg.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
25 januari 2014
Carlén skrev:
Lite nya delar beställda, håller på att gå igenom kardanen, så nya knutkors, bultsatser, mm till den och nya bromsbackar bak, repsatser till huvudcylindrar, handbromswires, mm är på väg.

man upptäcker alltid saker som saknas , jisses vad prylar det blir wink

såg en p1800 tillsalu i nån annons för nån vecka sen, fanns visst i Vindeln nån du känner till ?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

345 Inlägg
25 januari 2014
Carlén skrev:

Int råkar du veta hur mycket yta det är på bromsbackarna bak org.? Jag köpte nya men inte orginal men såna som borde passa... De var exakt som de som satt på bilen från förut men med ytan på nya får jag inte på trumman tillbaka och enda lösningen skulle vara att det är ett produktionsfel.

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

1 811 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Carlén skrev:

såg en p1800 tillsalu i nån annons för nån vecka sen, fanns visst i Vindeln nån du känner till ?

Precis, alltid något man behöver, var såg du den annonsen någonstans?

sebbe188 skrev:
Carlén skrev:

Int råkar du veta hur mycket yta det är på bromsbackarna bak org.? Jag köpte nya men inte orginal men såna som borde passa... De var exakt som de som satt på bilen från förut men med ytan på nya får jag inte på trumman tillbaka och enda lösningen skulle vara att det är ett produktionsfel.

Menar du tjockleken på själva bromsbanden ?

345 Inlägg
26 januari 2014
Carlén skrev:
farbrorbozze skrev:
Carlén skrev:

Precis, alltid något man behöver, var såg du den annonsen någonstans?

sebbe188 skrev:
Carlén skrev:

Menar du tjockleken på själva bromsbanden ?

Jepp den keramiska ytan eller vad det nu är för material tongue

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

Sök