2883
Sök

Projekt Bmw E34 "whiteangel"

dARKiE
5 031 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Tack så mycket grabbar.

Backspeglarna hade jag totalt glömt så tack för påminnelsen! återstår att hitta nåt snyggt då smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

terazzi
10 februari 2007
ser bra ut big_smile fina bilder med!

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 februari 2007
Riktigt trevligt och ej överstylad bygge du gjort gillar när man kör ett cleant tema, keep it up smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 februari 2007
Darkie skrev:
Verkar som om ingen bryr sig om min projekt tråd så jag skriver lite åt mig själv istället.

*Ska fixa angeleyes och samtidigt dra nya kablar då det är lite glapp i dem befintliga.
*Fixa nya sidoblinkers från en opel (vita)
*Koppla in dimljusena igen
*byta emblemen på huv och bagagelucka (har nya hemma)
*eventuellt lacka lister och dörrhandtag vita också..
*koppla in mitt shreetglow undercardiod rör.. rören sitter där men kablarna var för korta så ska förlängas bara..
*kanske lacka inredningen och fixa något fint sätesöverdrag fram/bak.

Tycker däremot att du ska behålla färgen på listerna! Ger bilen lite linjer på allt de vita och tar fram lite kontrast, men de e bara min tanke dock skulle de va nice me klar lackat i svart och inte matt som de är org om de stämmer?

//Tommy

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

dARKiE
5 031 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
nissan 200sx skrev:
Darkie skrev:
Verkar som om ingen bryr sig om min projekt tråd så jag skriver lite åt mig själv istället.

*Ska fixa angeleyes och samtidigt dra nya kablar då det är lite glapp i dem befintliga.
*Fixa nya sidoblinkers från en opel (vita)
*Koppla in dimljusena igen
*byta emblemen på huv och bagagelucka (har nya hemma)
*eventuellt lacka lister och dörrhandtag vita också..
*koppla in mitt shreetglow undercardiod rör.. rören sitter där men kablarna var för korta så ska förlängas bara..
*kanske lacka inredningen och fixa något fint sätesöverdrag fram/bak.

Tycker däremot att du ska behålla färgen på listerna! Ger bilen lite linjer på allt de vita och tar fram lite kontrast, men de e bara min tanke dock skulle de va nice me klar lackat i svart och inte matt som de är org om de stämmer?

//Tommy

Tackar för lite respons också!
Lacka listerna tror jag att jag skippar blir nog bara handtagen såfall. Angående blanka lister så hade jag det förr och själv tycker jag den ser argare och brutalare ut med matt svarta lister och front.. så det kommer ej ändras igen. smile

*edit* här ser man dem matta listerna gör sin plikt.
http://static.garaget.org/archive/3462/12917/12917-362525.jpg
Senast redigerat av Darkie (11 februari 2007)

dARKiE
5 031 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
sjukanmälde mig ifrån jobbet igår pga feber och förkylning och hade inget att göra framåt eftermiddagen.. så jag satta mig och började surfa lite på sidor.. och rätt som det var hade jag beställt lite nytt smågodis till kärran.. det som beställdes var:

* angeleyes
* Bakrutespoiler
* toningsfilm runt om..
- Kommer ta bort dekalerna på bakrutan och lite annat smått och gott..

Bilder kommer när allt är fixat och sitter på bilen!

/mvh skoglund
Senast redigerat av Darkie (5 mars 2007)

vectra--power
24 februari 2007
De blev fin fint med nya fälgarna! Kommer bli najs med angel eyse sen också! Lycka till!

dARKiE
5 031 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
vectra--power skrev:
De blev fin fint med nya fälgarna! Kommer bli najs med angel eyse sen också! Lycka till!

Tackar! hoppas på leverans av varorna i veckan, så man kan lacka kepsen så fort som möjligt och montera innan elmia..

klabbarpan
3 041 Inlägg
4 mars 2007
De fälgarna satt som en smäck på bilen big_smile Väldigt snyggt!

193 Inlägg
4 mars 2007
Jag håller med ovan stående talare låt listerna vara men kolla om du kan lacka handtagen för dom sticker ut något fördjävligt

//VilleV//

klabbarpan
3 041 Inlägg
4 mars 2007
VilleV skrev:
Jag håller med ovan stående talare låt listerna vara men kolla om du kan lacka handtagen för dom sticker ut något fördjävligt

//VilleV//

du har en poäng där. Tycker dock att handtagen, liksom listerna jämnar ut den vita kulören.
men smaken är som baken big_smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 mars 2007
Men dra mig baklänges. Den var ju riktigt fräsh nu tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

dARKiE
5 031 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Tack alla. angående handtagen så får jag se vad som händer.. kanske lämnar dem när "bakrutespoilern" ska lackas också.. men men..

bjuder på en bild på ljudbygget nu ialf bara itryckt ej fastspänt, dock väldigt suddig bild .. förlåt hmm

http://www.radioseven.se/userdata/photos/%7BF40D9B80-8F50-419C-A8DD-08E669C71964%7D_ljudbygget.JPG

btw. mitt äpple fastna visst också på bild smile
Senast redigerat av Darkie (5 mars 2007)

klabbarpan
3 041 Inlägg
5 mars 2007
Darkie skrev:
Tack alla. angående handtagen så får jag se vad som händer.. kanske lämnar dem när "bakrutekepsen" ska lackas också.. men men..

bjuder på en bild på ljudbygget nu ialf.. dock väldigt suddig .. förlåt hmm

http://www.radioseven.se/userdata/photo … bygget.JPG

Haha man ser att du äter iaf big_smile inte bara jobb tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
nixon89 skrev:
Darkie skrev:
Tack alla. angående handtagen så får jag se vad som händer.. kanske lämnar dem när "bakrutekepsen" ska lackas också.. men men..

Det är mycket viktigt.. tur att det var något "nyttigt" äntligen när man tar kort wink

klabbarpan
3 041 Inlägg
5 mars 2007
Darkie skrev:
nixon89 skrev:
Darkie skrev:

Det är mycket viktigt.. tur att det var något "nyttigt" äntligen när man tar kort wink

Haha ja big_smile Tillskillnad från dej så hade jag fullt med godispapper i bilen när jag rev ut inredningen i somras tongue

snyggt namn du har skaffat whiteangel.

1 534 Inlägg
5 mars 2007
Darkie skrev:

En grej som jag bara spontant hakar mig på är den här "bakrutekepsen", säg istället "Bakrutespoiler", så låter det genast "dyrare", låter finare tycker jag smile
Men OnTopic, så är din bil fantastisk fin, keep up the good work..

klabbarpan
3 041 Inlägg
5 mars 2007
lite off topic, men hur minimerade du din bild på bilen så att den passade som avatar? pm mig.

dARKiE
5 031 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
jetta16v skrev:
Darkie skrev:

En grej som jag bara spontant hakar mig på är den här "bakrutekepsen", säg istället "Bakrutespoiler", så låter det genast "dyrare", låter finare tycker jag smile
Men OnTopic, så är din bil fantastisk fin, keep up the good work..

hehe, fixat! och tack så jättemycket för kommentaren! smile

dARKiE
5 031 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
Söker efter vita sidoblinkers som har ett uttag liknande (se bild) i framskärmen, helst led/klarglas men alla tips godtas bara dem är vita! smile

"vill ej såga ut mer i framskärmen då förra ägaren har placerat dem gula så pass långt fram på skärmen.. "

http://www.radioseven.se/userdata/photos/%7B6FCC2F5F-6E94-4C12-B032-0D55F89F6422%7D_DSC00568.JPG

så vet ni någon bilmodell eller återförsäljare med rundt uttag i skärmen får ni gärna tipsa!!
Senast redigerat av Darkie (18 april 2007)

Sök