3457
Sök

855 t5r "hackar" vid fult gaspådrag

8 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#1
Tja
Volvo 855 t5r går fint på tomgång och vid "normal" körning. Först när man ska dra på som bilen börjar "hacka" vid 3000 varv och högre. Går dock som en t5 ska gå på 1ans växel.
Tips och förslag på vad som skall ses över/bytas!?
tack.

44 Inlägg
11 september 2011
#2
Kan bero på mycket... Hur mycket laddar turbon? Är den chippad?


8 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#3
vet ej vad turbon laddar, bilen är i originalutförandet, ej chipad.

4 822 Inlägg
12 september 2011
#4
det betyder ju inte att det inte varit någon klåpare och pillat på den så att den laddar mer än orginal.
du har ju en laddtrycksmätare orginal (visseligen inte graderad men ändå), hur långt upp på mätaren går den?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 september 2011
#5
Går som den ska vid fullt gaspådrag på ettans växel?

När jag drar fullt på ettans växel hinner inte däcken kvittera ut vad jag stoppar in...

Men det gick inte när tryckslangen till gasspjället hade ett litet hål, bilen gick fortfarande bra på tomgång, men det hände inte mycket när man försökte ladda på.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

8 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
#6
Christian S skrev:
det betyder ju inte att det inte varit någon klåpare och pillat på den så att den laddar mer än orginal.
du har ju en laddtrycksmätare orginal (visseligen inte graderad men ändå), hur långt upp på mätaren går den?

svårt o säga, men går ungefär nästa till max.

Trucker
18 Inlägg
12 september 2011
#7
Haha hade samma fel på min 760 t5a :p funkade hur bra som hellst på 1,2,3 sedan 4,5 börjar den rycka ibland sad





NilsN skrev:
Tja
Volvo 855 t5r går fint på tomgång och vid "normal" körning. Först när man ska dra på som bilen börjar "hacka" vid 3000 varv och högre. Går dock som en t5 ska gå på 1ans växel.
Tips och förslag på vad som skall ses över/bytas!?
tack.

Skillnaden på amatörer och proffs är på sättet man fuskar :p

8 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
#8
mim_oz skrev:
Haha hade samma fel på min 760 t5a :p funkade hur bra som hellst på 1,2,3 sedan 4,5 börjar den rycka ibland sad





NilsN skrev:
Tja
Volvo 855 t5r går fint på tomgång och vid "normal" körning. Först när man ska dra på som bilen börjar "hacka" vid 3000 varv och högre. Går dock som en t5 ska gå på 1ans växel.
Tips och förslag på vad som skall ses över/bytas!?
tack.


löste du problemet? vad va de isf ?

52 Inlägg
12 september 2011
#9
hade samma problem på min s60, de var Magnetventilen.. kostade 500:- på bilia smile


138 Inlägg
12 september 2011
#10
plocka loss stiften o kolla gapet,, knacka ihop dom lite o testa..så beter dom sig när gapet blivit lite för stort..


Trucker
18 Inlägg
12 september 2011
#11
Nej den bota sig själv efter 500mil smile men va nått år sedan jag sålde den men tror det funkade bättre på 98okt ha för mig att saab brkar villa rycka lite om du kör på 95okt oxå

NilsN skrev:
mim_oz skrev:
Haha hade samma fel på min 760 t5a :p funkade hur bra som hellst på 1,2,3 sedan 4,5 börjar den rycka ibland sad





NilsN skrev:
Tja
Volvo 855 t5r går fint på tomgång och vid "normal" körning. Först när man ska dra på som bilen börjar "hacka" vid 3000 varv och högre. Går dock som en t5 ska gå på 1ans växel.
Tips och förslag på vad som skall ses över/bytas!?
tack.


löste du problemet? vad va de isf ?
Senast redigerat av mim_oz (12 september 2011)

Skillnaden på amatörer och proffs är på sättet man fuskar :p

4 822 Inlägg
12 september 2011
#12
NilsN skrev:
Christian S skrev:
det betyder ju inte att det inte varit någon klåpare och pillat på den så att den laddar mer än orginal.
du har ju en laddtrycksmätare orginal (visseligen inte graderad men ändå), hur långt upp på mätaren går den?

svårt o säga, men går ungefär nästa till max.

då är den inte orginal för när den gör skalan ut så är det ca 1bar

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

8 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
#13
turboroger skrev:
plocka loss stiften o kolla gapet,, knacka ihop dom lite o testa..så beter dom sig när gapet blivit lite för stort..

ska kolla det, tack.

8 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
#14
Bazibaz skrev:
hade samma problem på min s60, de var Magnetventilen.. kostade 500:- på bilia smile

Kan man testa sig fram på nått sätt ifall de är magnetventilen? Dyr chansning och köpa ny.

52 Inlägg
13 september 2011
#15
vet inte de tyvärr sad men hade iaf samma fel som dej å de va den tongue


8 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
#16
Bazibaz skrev:
vet inte de tyvärr sad men hade iaf samma fel som dej å de va den tongue

Okej, få väl göra en chansning o byta den:P

52 Inlägg
14 september 2011
#17
Lycka till!! Håller tummen smile


546 Inlägg
14 september 2011
#18
nya stift så är jag nästan 100 på att det kommer funka

8 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
#19
ante123 skrev:
nya stift så är jag nästan 100 på att det kommer funka

Okej, testa och byta stift först innan magnetventil.

341 Inlägg
15 september 2011
#20
har haft det problemet på min 3 gånger, första 2 gångerna var det tryckslangen precis innan gasspjället som drog, blev silikonslang då, 3e gången hjälpte det att byta tändspole och kablar


Sök