Var på jakt efter en vinterbil och hittade denna 744 från sent 1980-tal, men märkte rätt snart att den var för fin (vet att det är en 740 vi pratar om) för att "slaktas" under vinterhalvåret så jag kom fram till att förfina den lite ist
Den har fungerande soppamätare osv!
Uppdaterar så fort något nytt har hänt.
Detta har jag kommit på so far vad jag ska göra med bilen (fyller på vart efter):
Turbo/GLT-grill [x]
Turbo/GLT-bakrutor vid c-stolpen [x]
Vita blinkers fram [/]
Långa/breda 760 bakljus [/]
Bytt termostat (visade kl 11 ist för rakt upp, kl 12) [x]
BBS 15" (okänd modell?) [x]
Ny framskärm vf (pga dålig lack, typ rollad, av nån föregående ägare) [ ]
Stänkskydd fram & bak (org.) [/]
Montera plasten under bakstötfångaren, vid dragkroken [/]
Fixa ett helt ryggstöd till soffan bak (pga brännhål) [ ]
Växelspaksdamask skinn (org.) [x]
Nya kartfack båda sidorna fram pga sprickor [ ]
Nya regplåtar [ ]
Ny stereo (Blev en Pioneer) [x]
Nytt framsystem [x]
Bygga ny hatthylla och dit med 6x9or [x]
Sen som en liten rolig sak, takbox! [x]
Första bilden i min ägo
Här syns den tydliga nyansskillnaden mellan framdörren och framskärmen. Men "ny" skärm i rätt kulör (189-2) kommer
BBS:arna som ska få sig en renovering framöver!
Allt fungerar
Hade ett paraply liggandes i hatthyllan som for fram och tillbaka som till slut hittade ena rutan bak vilket resulterade i kras
Kom snabbt över två, hela Turbo/GLT-rutor som jag satte dit. Bytte även på höger sida för att det skulle passa in
Drog hem en liten beställning idag från "kära" bildelsbasen. Kom över ett par långa 760 bakljus, vita blinkers fram (h/v) och en Turbo/GLT-grill så det borde komma vilken dag som helst nu. Ska till skroten i morgon och handla lite delar också, så som skärmkant, kartfack osvosv. Tänkte skaffa så mycket som möjligt så man kan börja skruva dit sakerna
Så i morgon blir det en update! pz