2850
Sök

böter ang. tonade rutor fram?

69 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
tjena.

tänkte höra om nån vet vad det blir för sorts böter om man kör med tonade sidorutor fram?

har hört att man kan man få prick i regristret för det, men det tror jag inte så stort på!

MVH Danne

En bil som man kan tala om att det finns lite pulver i..-Rättare sagt V O L V O

593 Inlägg
21 augusti 2006
nedu, nån prick blire inte,, men 600kr i böter kan man få, OM polisen inte har en bra dag,, (brukare oftast bara blir en varning) men men, värt o chansa för de  eju såååå snyggt...

med lem
1 147 Inlägg
21 augusti 2006
jag har svagt tonat fram, men ingen har kommenterat det trots att polisen e flitig me att stoppa mig.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

1 854 Inlägg
21 augusti 2006
twofårti skrev:
tjena.

tänkte höra om nån vet vad det blir för sorts böter om man kör med tonade sidorutor fram?

har hört att man kan man få prick i regristret för det, men det tror jag inte så stort på!

MVH Danne

Du kan få böter men det är inte så vanligt, det blir oftast ombesiktning lr riva bort filmen på plats.
Jag kör med lätt toning och dom har inte klagat.. Än..

69 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
okaj ...ihelgen blire att tona rutorna iaf smile

få hoppas att man blir stoppad av nån med glat humör då om det skulle hända hehe... blir det 600:- rutan eller för båda,...för tonade rutor runt om lärre man ju bara ha, är ju så satan snyggt !

En bil som man kan tala om att det finns lite pulver i..-Rättare sagt V O L V O

lundwall
22 augusti 2006
Det blir 600kr eller 400kr eller nåt annat käckt belopp. Det blir en vanlig "trafikbot". Inget som syns nånstans mer än hos besiktningen och polisen, och då på bilen, inte på föraren.

Snabb =)
247 Inlägg
22 augusti 2006
600spänn blir det för båda rutorna det fick jag en gång

Just real power no turbo shit =)

177 Inlägg
23 augusti 2006
Ingen som har testat tona Vindrutan?
Vad är böteslappen på något sånt?
Vad har ni för styrka på sidor-rutorna?
Jag vill också vara anonym till max!

Over and out!

Fartdåre
286 Inlägg
23 augusti 2006
Dem har åkt förbi mig men de ingen som sagt nåt.. En kvinnlig polis stod t.o.m o glodde haha

lundwall
23 augusti 2006
enberg_187 skrev:
600spänn blir det för båda rutorna det fick jag en gång

Bötesbeloppet blir helt och hållet beroende på vad polisen anser att du har gjort fel.

Envis optimist
454 Inlägg
23 augusti 2006
Har hört att man kan prova en lite sjuk idé om man vill ta sig genom besiktingen. Kör in med sidorutorna nere och urkopplad säkring alternativt bortskruvad vev. Tror inte det finns något som säger att man måste ha sidorutor så rent teoretiskt bör det gå genom besiktning. Blir nog ett väldans liv dock för att inte nämna vad polisen tycker om det när du väl klarat besikting och kör en sväng på stan.

med lem
1 147 Inlägg
23 augusti 2006
granada75 skrev:

mitt tips: solbrillor o lösmustasch=)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Fartdåre
286 Inlägg
23 augusti 2006
Lindström skrev:
Har hört att man kan prova en lite sjuk idé om man vill ta sig genom besiktingen. Kör in med sidorutorna nere och urkopplad säkring alternativt bortskruvad vev. Tror inte det finns något som säger att man måste ha sidorutor så rent teoretiskt bör det gå genom besiktning. Blir nog ett väldans liv dock för att inte nämna vad polisen tycker om det när du väl klarat besikting och kör en sväng på stan.

Var hittar man den säkringen? smile Inte så bra på detta men kanske värt o prova?.. Behöver dock inte bry mig förrens om 3 år men tills dess kanske det blivit lagligt? big_smile

787 Inlägg
23 augusti 2006
granada75 skrev:
Ingen som har testat tona Vindrutan?
Vad är böteslappen på något sånt?
Vad har ni för styrka på sidor-rutorna?

Mmm jag skulle också ha viljat varit hur anonym som helst =/ haha

Bärs!
3 456 Inlägg
23 augusti 2006
Jag tror det ligger runt 3-400:- Men man brukar ju få ta bort det på plats eller böter, alternativt skita i det å ta en ombesiktning, bara att välja... Har dock aldrig hört om nån som fått en prick i registret?!

Garaget.org peakade 2008.

61 Inlägg
23 augusti 2006
en kompis till mig åkte å besiktade sin bil utan sido rutor å det gick bra.
sen åkte min bror å en kompis till han till besiktningen samtidigt med rutor som var nere å urdragen kabel åsså hade de satt dit plexi rutor istället=) det funkade fint

Lindström skrev:

Sök