3367
Sök

Varför Volvos 740 så "populär"?

1 215 Inlägg
21 september 2011
saav skrev:
Pavva skrev:
Rquired skrev:

Jag tolkade det som att han skrev 12,5 meter med ett oavsiktligt(?) mellanrum mellan ettan och tvåan. smile

12,5 meter är ju brett som fan för en skogsväg wink

2,5m står de för mig iaf tongue

nu när det har blivit ändrat ja tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 september 2011
Pavva skrev:
Rquired skrev:
Pavva skrev:
en 9000 är bredare än 1,2 meter?

Jag tolkade det som att han skrev 12,5 meter med ett oavsiktligt(?) mellanrum mellan ettan och tvåan. smile

12,5 meter är ju brett som fan för en skogsväg wink

En feltolkning av mig alltså, vet inte vad jag tänkte på. tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Självlärd
3 083 Inlägg
21 september 2011
Zaipher skrev:
Munkis skrev:
Rquired skrev:

Håller med! Märkbart sämre om man är bortskämd med bakhjulsdrivna bilar. smile

Kom förbi nån dag å försök ta er in på en tight parkering med min 850 big_smile Brukar sluta med en ramsa svordommar för att sedan leta efter annan parkering.

Framhjulsdrivna bilar har i regel dålig svängradie men 850 tar fan priset tongue

Har du kört Saab 9000? smile den svängradien är inte heller att leka med, åkte ut till en kompis i "skogen",
ca 2.5m bred väg med staket på bägge sidor där man ska backa ut, kom på fullaste allvar varken in eller ut på hans parkering tack vare att den inte klara svänga smile så fick åka runt och leta efter en gräsplätt ^^

Om du inte kom in är det inte konstigt att du inte kom ut heller big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

4 637 Inlägg
21 september 2011
twin_cam skrev:
Navkapsel skrev:
Johanness skrev:
Klart du gör! En bil är en bil! roll

Jag tycker att Garagets bra regler ska följas och ingen vill se en sådan...

Bara en bild i tråden wink Det är det galleriet är till för smile

La ut den på Blocket, dock utan bild. http://www.blocket.se/ostergotland/Volv … 14&w=1
Får nog bli några bilder till galleriet...
Senast redigerat av Navkapsel (21 september 2011)

537 Inlägg
21 september 2011
Pim_Pim skrev:
Billiga pansarvagnar med reservdelar runt varje hörn för en fika peng smile

ja kunde inte ha sagt det bättre själv smile

5 111 Inlägg
21 september 2011
Navkapsel skrev:
twin_cam skrev:
Navkapsel skrev:

Jag tycker att Garagets bra regler ska följas och ingen vill se en sådan...

La ut den på Blocket, dock utan bild. http://www.blocket.se/ostergotland/Volv … 14&w=1

Har du varit och prickat en älg IGEN? hmm

4 637 Inlägg
22 september 2011
Volvo544special65 skrev:
Navkapsel skrev:
twin_cam skrev:

Mmm, tycker jag har tur att det inte händer varje dag. päls och glas i hela bilen. Läkaren sa att det var tur att jag körde Volvo...
Har/har ju haft fler bilar. Och tur att det inte var fina 244an...

Sprang rätt ut framför mig från skogen. Jag körde 80? och han knappt bromsa något. Framdelen på en stor älg med krona mot fronten och början av taket. Sedan in mot hela förarsidan, bl a så går ena bakdörren inte att öppna. Och så for älgbaken in i bagageutrymmet genom sidorutan på kombiutrymmet på 745an där den hårade och bajsade ner som fasen. Så en massa älgskit i den. smile Och så flög älgen ut igen! Skumt resultat av olyckan då bilen inte fick sladd under den...

Knappt nån verk kvar idag.
Senast redigerat av Navkapsel (22 september 2011)

Smålänning
7 883 Inlägg
22 september 2011
Navkapsel skrev:
Volvo544special65 skrev:
Navkapsel skrev:

Mmm, tycker jag har tur att det inte händer varje dag. päls och glas i hela bilen. Läkaren sa att det var tur att jag körde Volvo...

Sprang rätt ut framför mig från skogen. Jag körde 80? och han knappt bromsa något. Framdelen på en stor älg med krona mot fronten och början av taket. Sedan in mot hela förarsidan, bl a så går ena bakdörren inte att öppna. Och så for älgbaken in i bagageutrymmet genom sidorutan på kombiutrymmet på 745an där den hårade och bajsade ner som fasen. Så en massa älgskit i den. smile Och så flög älgen ut igen! Skumt resultat av olyckan då bilen inte fick sladd under den...

Verkar som att du är mer eller mindre låst till Volvo, med din otur hmm
Köp 740 och 940 så slipper du krocka en 240 hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Självlärd
3 083 Inlägg
22 september 2011
twin_cam skrev:
Navkapsel skrev:
Volvo544special65 skrev:

Han har ju inte krockat någon 240?

Smålänning
7 883 Inlägg
22 september 2011
Volvo142_73a skrev:
twin_cam skrev:
Navkapsel skrev:

Nä, bäst det förblir så, därför bör hans bruksbilar vara 740 och 940 smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Självlärd
3 083 Inlägg
22 september 2011
twin_cam skrev:
Volvo142_73a skrev:
twin_cam skrev:

Nä, bäst det förblir så, därför bör hans bruksbilar vara 740 och 940 smile

True. Eller annan "ras" tongue

4 637 Inlägg
23 september 2011
fyfaan va många som ville köpa den. 25 eller nåt... såld nu, ska bli a-traktor och det är ju bra. smile duger fint till det.

se om jag lägger upp bilder. vindrutan var extremt nära att gå hål i.
Senast redigerat av Navkapsel (25 september 2011)

Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
31 december 2011
laaaarsson skrev:
Munkis skrev:
JapMax skrev:
740 är ingen populär bil, det är bara körkortsfärska blöjjraggare som gillar dom.

Det är min förklaring.

Jag gillar 740 och jag har varken färskt körkort eller är en blöjraggare. Du kör med samma generaliseringar som folk som påstår att alla som kör bmw är pizzabagare eller att alla MB ägare är zigenare.
roll

japmax har ju ändå lite rätt i de han säger, tänk efter vilken "grupp" du ser mest 740is med.

8 av 10 som kör 740 är ju ca 18-20år skulle jag säga, och en anledning är nog både att dom inte har råd med mer och att många vill kunna härja runt utan att behöva bry sig om bilen speciellt mkt.

är själv bara 19 år och dom flesta i min ålder häromkring kör 740/940, jag själv har väll också slira runt i nån 740 som vinterbil pga att jag som sagt känner att jag inte behöver vara rädd om en sån bil

så 740 är ju populär bland ungdomar men verkligen inte hos övriga

HAHA! 8 av 10 är mellan 18 och 20 big_smile
Här i Finland är det kanske 9 av 10 som är 70+ big_smile Själv har jag inget emot 740, tycker de e hur fiina vagnar som helst wink

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se

Fri fart för ett fritt folk!
14 133 Inlägg
31 december 2011
Munkis skrev:
Rquired skrev:
RD_87 skrev:

Rwd bilar i har i allmänhet bra svängradie men det var faktiskt Volvos paradgren. Fan va irriterad jag blir om jag kör nåtframhjulsdrivet, går ju fan inte att parkera. tongue

Håller med! Märkbart sämre om man är bortskämd med bakhjulsdrivna bilar. smile

Kom förbi nån dag å försök ta er in på en tight parkering med min 850 big_smile Brukar sluta med en ramsa svordommar för att sedan leta efter annan parkering.

Framhjulsdrivna bilar har i regel dålig svängradie men 850 tar fan priset tongue

håller med riktigt jävla dålig svängradie..
grym skillnad när man är van vid 850 och sätter sig i 740 och kan vända på hälfen så breda vägar mot förut

fördelen med en gammal 740 är att man kan ta roligt när man vänder oxå...med rätta knycket så kan man vända riktigt snyggt med en gammal volvo man knycker bara till lite lätt på handbromsen och sen slår man till kopplingen på 2:an och man vänder runt med ett snyggt breställ efteråt smile

Kör fort så hinner inget hända...

Ointresserad.
936 Inlägg
1 januari 2012
Det finns 3 sorters människor som kör 740, såvitt jag har märkt.

1: Den där ungdomen som verkligen inte bryr sig, glad sålänge han/hon har nåt att ta sig fram i.
2: Den där gamla gubben/pappan som helt enkelt inte vill lägga sina hårt knegade stålar på en ny bättre bil, utan gör hellre en 50k milsservice.
3: Ungdomliga snubben som kallar sig för raggare, dunkar meduza ur ett par biltema 10"or och packar bilen full med onyktra 14 åringar, helst blonda. Som sedan skriker blattebil åt varenda Märke som inte är volvo, och som är nyare än 95.
4: Entusiaster, av alla åldrar.

Om jag har fel så får ni gärna rätta mig, men jag har sett det varenda jävla helg man har varit ute på diverse träffar, och jag slutar aldrig förvånas över klientelet som kör 740.
Senast redigerat av Snitch (1 januari 2012)

Teabag appreciation club.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 januari 2012
Du glömde:
4: Entusiaster av alla åldrar

Jonas

Ointresserad.
936 Inlägg
1 januari 2012
Tillåt mig att ändra.

14 133 Inlägg
1 januari 2012
Snitch skrev:
Det finns 3 sorters människor som kör 740, såvitt jag har märkt.

1: Den där ungdomen som verkligen inte bryr sig, glad sålänge han/hon har nåt att ta sig fram i.
2: Den där gamla gubben/pappan som helt enkelt inte vill lägga sina hårt knegade stålar på en ny bättre bil, utan gör hellre en 50k milsservice.
3: Ungdomliga snubben som kallar sig för raggare, dunkar meduza ur ett par biltema 10"or och packar bilen full med onyktra 14 åringar, helst blonda. Som sedan skriker blattebil åt varenda Märke som inte är volvo, och som är nyare än 95.

Om jag har fel så får ni gärna rätta mig, men jag har sett det varenda jävla helg man har varit ute på diverse träffar, och jag slutar aldrig förvånas över klientelet som kör 740.

passar inte in någonstans smile  är varken eller    är väll mest ute efter en rolig driftsäker bil som inte kostar något smile

men visst jag skulle aldrig betala av ett lån på en ny bil för det är att elda pengar
bättre att åka en gammal bil som inte kostar ett röttet öre

på 5minuter kan jag nolla mina bilutgifter tack vare mina bilval smile

skillnad mot alla som har lån över öronen på allt och när det barkar åt helvete så visar det sig att deras nya fina bil inte ens är värd 5öre och dom kan inte ens byta tills sig en 1000kr bil för den nya bilen dom betalat av på i 3år utan att fortsätta ha skuld

Ointresserad.
936 Inlägg
1 januari 2012
Jag tycker inte 740 turbo passar, i just 740 diskussionen, för där kan du faktiskt hävda att bilen är rolig.

En rostig röd GL med overdrive låda är FAN inte rolig, hur mycket du än vill.

14 133 Inlägg
1 januari 2012
Snitch skrev:
Jag tycker inte 740 turbo passar, i just 740 diskussionen, för där kan du faktiskt hävda att bilen är rolig.

En rostig röd GL med overdrive låda är FAN inte rolig, hur mycket du än vill.

haha det har du rätt i...

iof är en 740turbo bra jävla trötta men klart roligare än en Gl

nu äger inte jag min 740 för att jag ville ha just en sån
men bytte till mig den och man åker helt okej när man har fixat allt

värst är att just snorungar äger skiten för dom borde ha mekförbud så illa allt är gjort jämnt när dom varit framme

Sök