2774
Sök

Bromsarna tar inte som jag vill

8 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Har en Passat -03, 4500 mil. Var på service igår och verkstaden upptäckte att bromsarna "satt fast" lite. Plockade ner dem, rengjorde & smorde, satte ihop dem igen. Bytte även bromsvätskan. Nu tar bromsarna ännu sämre? Eller jag får i alla fall trycka längre ner med pedalen och något hårdare för att det ska hända något.

I övrigt anmärkte inte verkstaden på skivor eller belägg vad jag förstått.

Jag vill att bromsarna ska kännas som nya, precis som på de andra Passaterna jag provkört (som dessutom gått längre).

Vad kan vara fel?

VW Passat Variant 1.8T -03

438 Inlägg
22 augusti 2006
Hej!

Åk tillbaks till verkstan!!!

Kolla nivån på bromsvätskan - kanske för låg nivå, kan ev var luft i bromssystemet?

8 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Okej, jag ska slå honom en signal.

Det var någon som sa att det kunde vara huvudbromscylindern som behöver bytas. Kan det vara så?

Hur kan man se att den behöver bytas och vad kan det kosta?

8 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Jag pratade med min verkstad och han meddelade att efter bromsrenovering kan pedalen ta lite längre ned och vara lite "svampig" de första veckorna efter men att det brukar rätta till sig.

Har ingen annan varit med om detta?

10 287 Inlägg
22 augusti 2006
Ursäkta...??

Carawelle eller något annat proffs får svara men detta låter rätt vansinnigt i mina öron.

/Göran

calle_d skrev:
Jag pratade med min verkstad och han meddelade att efter bromsrenovering kan pedalen ta lite längre ned och vara lite "svampig" de första veckorna efter men att det brukar rätta till sig.

Har ingen annan varit med om detta?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

5 710 Inlägg
22 augusti 2006
Låter som om du skulle ha luft i systemet.....jag hade bett dem ta ett kik på det och lufta på nytt.

MVH Jonas
..............

Sök