3355
Sök

100watts xenon 12v

101 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Swemil93 skrev:
Extraljus passar ju alltid bakom grillen wink

så onödigt fult å så ser man dåligt enligt mig därför jag tänkte först på bara xenon.

2 924 Inlägg
27 september 2011
Betvivlar att det ens finns 85/85W på H4... ?

~ Life is short, have FUN! ~

101 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
peegee skrev:
Betvivlar att det ens finns 85/85W på H4... ?

Har hittat de men blir å ta helljus insatser från en E30 istället å sen smäcka dit nå xenon

101 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
jag har klarat mig med svagt diffusbrända 55w halogen i vintras utan problem, så nog räcker de till dig också! eller kan du inte köra?  roll ett tips, kolla på plogpinnarna när du får möte i snörök, efter reflexer, bränner själv på i samma hastighet i som utan rökmolnet med hjälp av de, men halogenlysen!

OKej nå blir å dra dit 85w så man ser nå är ju så förbannat mörkrädd hörrö! wink

Supraman
2 300 Inlägg
28 september 2011
Har du kastt ljus så byt strålkastare, de kommer göra mest skillnad.
Bländar du farbror blå kommer dom defenitivt ha åsikter om dina lampor.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

2 924 Inlägg
28 september 2011
Hursomhelst, vad som finns och inte, går du över 55W Xenon på halvljus så kommer det bli svårt för mötande (inkl polis) att tolka ditt ljus som halvljus utan istället blinka som fan på dig att blända av från ditt uppfattade "helljus"... kommer inte bli långvarigt utan böter...

Dessutom är halvljusbilden normalt begränsad på halvljus oavsett W och det som förstärks är stickljuset till minimal nytta.. Vad har du tänkt köra med för K?

1 915 Inlägg
28 september 2011
ja och då kommer de efter o delar ut en 500kr böter.... *vet* smile
35w bixenon i volvo 945, med nerställd ljusbild.
Hade haft xenon i 1½år innan ja blev stoppad, mött många bilar o även poliser, men ingen som blinkat eller nåt.
Men en sen kväll var det aspiranter ute på stan och de gilla inte xenon på en gammal bil som inte har det från fabrik.

Har man en bil där det finns xenon som tillval från fabrik så är det nog mindre risk att bli stoppad...

Stefan Varberg skrev:
Har du kastt ljus så byt strålkastare, de kommer göra mest skillnad.
Bländar du farbror blå kommer dom defenitivt ha åsikter om dina lampor.
Senast redigerat av Louksor (28 september 2011)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

612 Inlägg
28 september 2011
Louksor skrev:

Så du justerar ner ljuset så halvljuset räcker ännu kortare än normalt för att kunna köra med starkare lampor som du ser ännu sämre med, eftersom du blir bländad av det starka ljuset på marken nära bilen och bristen av ljus längre bort...? hmm

94 Inlägg
28 september 2011
G-sson skrev:
Louksor skrev:

Så du justerar ner ljuset så halvljuset räcker ännu kortare än normalt för att kunna köra med starkare lampor som du ser ännu sämre med, eftersom du blir bländad av det starka ljuset på marken nära bilen och bristen av ljus längre bort...? hmm

Allt för att bilen ska se coolare ut... wink

1 915 Inlägg
28 september 2011
Nej, ställde ner lite för att det inte skulle blända andra trafikanter och det bländade varken mig eller andra bilar..
Jag såg ändå bättre/längre/mer med xenon än halogen.

G-sson skrev:
Louksor skrev:

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

1 915 Inlägg
28 september 2011
Nja, ni ungdomar kanske gör så för att det ska vara "coolt"
Själv så föredrar jag bra funktion före utseende.

HemuleN skrev:
Allt för att bilen ska se coolare ut... wink

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

101 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
som sagt har redan en lösning på de finns ju redan på sida 1. men jag tänkte inte ha det för att de ser "coolt"  ut hade tänkt de för att ENDAST se bra därför jag skaffar xenon och om man får böter är jag lycklig bara för en kompis fick ombesiktning när han hade xenon på en gammal bil.

Men blir att fixa separat helljus å beställa 100watts xenon till dom och bara köra med nå fattiga halvljus typ xenonlook eller nå liknande.

23 Inlägg
28 september 2011
Någon som kan länka till 100w 12V försäljningsställe?

1 653 Inlägg
29 september 2011
ni som kör med mer än 35W xenon i gamla ruttna reflektorstrålkastare med 20-30 år på nacken, be en polare köra er bil och testa att möta din egen bils halvljus när det är mörkt så kanske ni fattar varför man inte monterar xenon i gamla skräpstrålkastare!
Senast redigerat av Thullen (29 september 2011)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

429 Inlägg
29 september 2011
Thullen skrev:
ni som kör med mer än 35W xenon i gamla ruttna reflektorstrålkastare med 20-30 år på nacken, be en polare köra er bil och testa att möta din egen bils halvljus när det är mörkt så kanske ni fattar varför man inte monterar xenon i gamla skräpstrålkastare!

Huvudet på spiken!!! Håller med dig fullständigt! EXTRALJUS ska de va! smile
Ni som har xenon i gamla bilar ta en titt här! wink http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 91&p=1

Truckdriver
258 Inlägg
4 oktober 2011
Jagggie skrev:
Någon som kan länka till 100w 12V försäljningsställe?

100W 12V
http://www.humanhabit.se/se/xenonkit-100-watt/

75W 12V
http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenonkit-75-watt/

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

1 915 Inlägg
4 oktober 2011
Läs en gång till smile
Det är 24v till 100w xenon... Finns endast till 24v står det även på sidan.
Fast finns 100W 12v på ebay i kina för $136USD... Men om det verkligen är 100w är ovisst, då tex humanhabit säger att de endast finns i 24v, då 12v inte räcker till för den effekten.

Edit: enligt humanhabit så är 12v 100w emblemtrimmade 75w.

Senast redigerat av Louksor (5 oktober 2011)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Truckdriver
258 Inlägg
5 oktober 2011
Louksor skrev:
Läs en gång till smile
Det är 24v till 100w xenon... Finns endast till 24v står det även på sidan.
Fast finns 100W 12v på ebay i kina för $136USD... Men om det verkligen är 100w är ovisst, då tex humanhabit säger att de endast finns i 24v, då 12v inte räcker till för den effekten.

Aj då, sorry. Lite trött i mössan kanske, men 75 watt borde ju räcka till tycker man.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

2 924 Inlägg
6 oktober 2011
Antal WATT kan bli ganska ointressant om man inte har en reflektor som fördelar ljuset effektivt på ett bra sätt och det är ju KELVIN som är det viktigaste, mest ljus får man ju vid 4300K... men många kör med 6000K/8000K och över pga färgtonen som den mötande trafiken ser mest... roll

1 653 Inlägg
6 oktober 2011
peegee skrev:
Antal WATT kan bli ganska ointressant om man inte har en reflektor som fördelar ljuset effektivt på ett bra sätt och det är ju KELVIN som är det viktigaste, mest ljus får man ju vid 4300K... men många kör med 6000K/8000K och över pga färgtonen som den mötande trafiken ser mest... roll

nej... Lumen är det viktigaste, Kelvin har inte ett skit med ljusmängden att göra, det är enbart och absolut enbart temperaturen på färgen.
Sen råkar det samanfalla med att man får högst ljusflöde vid ca 4300 kelvin för den gasblandningen vid den färgen ger messt ljus.

sen fungerar folks ögon lite olika, iaf jag ser betydligt bättre med 5-6000 kelvin än med 4300, mina ögon fungerar bättre i det ljuset helt enkelt. och jag vet många som upplever samma sak.
Solljus mitt på dagen tex ligger kring 5500 kelvin och på en molnig dag ligger ljuset kring 6-7000 kelvin, bara som en referens...

men du har rätt i att Watt är ganska irelevant egentligen, iaf om man inte vet verkningsgraden på lampan.
Senast redigerat av Thullen (6 oktober 2011)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök