då räcker det gott o väl med 35w, även det bländar andra trafikanter... Kör du runt med 100w xenon på halvljus så kommer du blända nåt enormt o kan orsaka olyckor.
då räcker det gott o väl med 35w, även det bländar andra trafikanter... Kör du runt med 100w xenon på halvljus så kommer du blända nåt enormt o kan orsaka olyckor.
då räcker det gott o väl med 35w, även det bländar andra trafikanter... Kör du runt med 100w xenon på halvljus så kommer du blända nåt enormt o kan orsaka olyckor.
Läs en gång till Det är 24v till 100w xenon... Finns endast till 24v står det även på sidan. Fast finns 100W 12v på ebay i kina för $136USD... Men om det verkligen är 100w är ovisst, då tex humanhabit säger att de endast finns i 24v, då 12v inte räcker till för den effekten.
Edit: enligt humanhabit så är 12v 100w emblemtrimmade 75w.
Jag får inte in hur de tänker på humanhabit. De ger ut en liten lektion om ellära på deras 100w 24v ballast.
"100 Watt ballaster finns endast i 24 Volt version och för den som påstår något annat ska vi lära ut lite ellära, då en enkel mätning kan kontrollera ballastens effektförbrukning P= U x I, dvs effekten P (Watt) = Spänningen (Volt) x Strömstyrka (Ampere). En effektförlust på ca 20% är fullt normal i ballasten, som ska uppvisa minst 120 Watt ingående för att erbjuda 100 Watt utgående till xenonlampan." (från humanhabit)
Det jag inte förstår med den är VARFÖR det inte kan finnas 12v 100w ballaster?
Jag har fått fatt i 100w ballaster til 12 volt, törs jag inte lita på att det är 100w i dem nu?(ej beställt än men på g)
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Läs en gång till Det är 24v till 100w xenon... Finns endast till 24v står det även på sidan. Fast finns 100W 12v på ebay i kina för $136USD... Men om det verkligen är 100w är ovisst, då tex humanhabit säger att de endast finns i 24v, då 12v inte räcker till för den effekten.
Edit: enligt humanhabit så är 12v 100w emblemtrimmade 75w.
Jag får inte in hur de tänker på humanhabit. De ger ut en liten lektion om ellära på deras 100w 24v ballast.
"100 Watt ballaster finns endast i 24 Volt version och för den som påstår något annat ska vi lära ut lite ellära, då en enkel mätning kan kontrollera ballastens effektförbrukning P= U x I, dvs effekten P (Watt) = Spänningen (Volt) x Strömstyrka (Ampere). En effektförlust på ca 20% är fullt normal i ballasten, som ska uppvisa minst 120 Watt ingående för att erbjuda 100 Watt utgående till xenonlampan." (från humanhabit)
Det jag inte förstår med den är VARFÖR det inte kan finnas 12v 100w ballaster?
Jag har fått fatt i 100w ballaster til 12 volt, törs jag inte lita på att det är 100w i dem nu?(ej beställt än men på g)
finns 100watts 12v ballaster JO för går ju å importera hem så får man de den enda sidan med 12v jag hittat. men en polare har 100watt 12v så finns.
Enda jag vet är att enligt humanhabit så är 12v 100w emblemtrimmade 75w. De hade tydligen testat några 12v 100w som finns på marknaden. 12v ska tydligen inte räcka till för att ge ström till 100w xenon Kollar man på ebay osv så finns det 100w 12v att köpa.
Om ni har eller köper 12v 100w så mät upp(om det går?) och se om det verkligen är 100w.
Enda jag vet är att enligt humanhabit så är 12v 100w emblemtrimmade 75w. De hade tydligen testat några 12v 100w som finns på marknaden. 12v ska tydligen inte räcka till för att ge ström till 100w xenon Kollar man på ebay osv så finns det 100w 12v att köpa.
Om ni har eller köper 12v 100w så mät upp(om det går?) och se om det verkligen är 100w.
Enda jag vet är att enligt humanhabit så är 12v 100w emblemtrimmade 75w. De hade tydligen testat några 12v 100w som finns på marknaden. 12v ska tydligen inte räcka till för att ge ström till 100w xenon Kollar man på ebay osv så finns det 100w 12v att köpa.
Om ni har eller köper 12v 100w så mät upp(om det går?) och se om det verkligen är 100w.
Det där var ju från en 3 år gammal tråd:/ Tekniken går framåt med stormsteg.
Mina 35w och 50w kit skiljer sig märkbart i ljusstyrka.
Klart att det ska gå att få fram ström till 12 volt 100w ballaster, om jag drämmer i med att de drar 200w så ligger jag långt över vad de drar i verkligheten. Jämför det med en startmotor som kan dra runt 1000w, eller ett slutsteg till bilstereon. Det handlar lite om komponenter och kabelareor.
Tror att hh är ute och åker crescent.
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Dock lär ju tändnigstiden till full styrka på en 100w lampa vara ganska lång.. Känns som om 55w duger bra! Även om det inte var det som tråden handlade om
Men ju mer watt desto längre tändningstid? Blir ju bara jobbigt i längden?
Dock lär ju tändnigstiden till full styrka på en 100w lampa vara ganska lång.. Känns som om 55w duger bra! Även om det inte var det som tråden handlade om
Men ju mer watt desto längre tändningstid? Blir ju bara jobbigt i längden?
Det beror väl på hur mycket ström de drar i starten?
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Personligen anser jag att det borde utses skottpengar på Förare av äldre fordon med xenonkonverterade halvljus. I helljus och extraljus har jag absolut inget emot det.
Upplever mitt 12v 100w kit som riktigt trevligt, från kallstart till cirka 70% ljusstyrka skulle jag säga att det tar runt 3 sekunder, ökar riktigt mycket i början. Liknande startegenskaper som 75w kittet som sitter i de andra 2 ljusen. Inte alls som diverse 35/55w kit jag haft som ökar stadigt hela vägen, men sakta.
Skojigt att se över 1km, och ändå ha gott om ljus in i skogen på sidorna
Problemet för trådskaparen är ju även att de kanske inte bara blinkar på honom, utan krämar på fullt hela tiden tills det "tror att han ska stänga av helljuset", efter som de själva måste lysa upp mycket mer för att hålla sig kvar och se vägen.
Det hade iallafall jag gjort, kanske get en snabb varning innan. Och det finns många bilar där ute som har grymt extrema extraljus, inget man vill möta.