2976
Sök

Laddtrycksmätare går ej på undertryck

50 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Hej!

Köpte en laddtrycksmätare på biltema idag ( well, den kanske inte är 100% exakt enligt vissa med får väl byta upp mig senare )

Kopplat in den på en vakumslang som går från turbon till den lilla dosan vid luftburken. Är det rätt?!

Den laddar runt en bar vilket borde stämma då den har steg ett chip. MEN på tomgång ligger den på 0-bar och är aldrig på minus.. Vad kan detta bro på?

Sen är det ytligare ett litet problem? med att mätaren 'fibblar' mycket fram och tillbaka när turbon laddar..

Den är monterad på min v40 2.0T

73 Inlägg
28 september 2011
du måste koppla den mellan spjällhus och topp. Nånstans på insuget helt enkelt smile annars får du inget sug wink

50 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Turbotk skrev:
du måste koppla den mellan spjällhus och topp. Nånstans på insuget helt enkelt smile annars får du inget sug wink

Okej kan någon komma med en bild, skiss, eller liknande smile ?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
28 september 2011
inte för att det har betydelse för tråden men vilken av biltemas mätare köpte du? den för 129:-? köpte nämligen också en sådan häromdagen men inte testat den än. hur verkar den? något att ha? tongue

mvh

50 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
FreddeLi skrev:
inte för att det har betydelse för tråden men vilken av biltemas mätare köpte du? den för 129:-? köpte nämligen också en sådan häromdagen men inte testat den än. hur verkar den? något att ha? tongue

mvh

Japp den mätaren är det!

Den är snygg! det är väl typ det jag hunnit utvärdera.. hehe

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
28 september 2011
fronk skrev:
FreddeLi skrev:

mvh

Japp den mätaren är det!

haha okej! får väl bli att testa själv då framöver smile

50 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
FreddeLi skrev:
fronk skrev:
FreddeLi skrev:

mvh

Japp den mätaren är det!

haha okej! får väl bli att testa själv då framöver smile

hehe, japp

PROBELMET ÄR LÖST: Var givetvis fel vacumslang... Tack till Turbotk!

Nu fungerar det fint!

Sök