4277
Sök

Audi A6 3.0 TDI quattro vs BMW 535

81 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Tjenare, letar efter en bil till farsan.. Har hittat en Audi A6 avant 3.0 TDI quattro -07 för ca 200k hur står den sig mot en BMW 535d(m-pkt) -05 som också ligger vid 200k? självklart så vill han ha rwd/awd, stor bil med mycket utrymme och bensin snål.. hur mkt kostar dom i skatt? hur mycket dricker dom? vilken är "bättre"? vi hade en BMW 530ia -07 i vintras å vi gillade den skarpt dock så lämnade vi tillbaka den då den var spikad(köpte den privat), så nu är vi ute å fiskar efter en ny bil igen wink

Fartdåre =)
147 Inlägg
1 oktober 2011
Jag och min farbror satt och kollade på likadana bilar, och det som jag märkte var att Audin var 1000kr dyrare i skatt. ca 4700 mot ca 5700kr. Och enligt papperna skulle BMWn dricka ca en 1DL mindre per mil.

annars var dom rätt lika i kostnaderna, förutom att Audin även ska ha kamremsbyte.

Edit: Blev osäker angående kamremmen! Men har för mig det iaf.
Senast redigerat av crille_86 (1 oktober 2011)

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

81 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
ja skatten var inte rolig, att bmw drar mindre kan bero på awd.. jo juste bmw har ju kamkedja om ja inte minns fel så man slipper bytet där...

Fartdåre =)
147 Inlägg
1 oktober 2011
Kollade precis på en tråd på Zatzy, det verkar som att Audin har 4st kedjor, sen en rem som går till vattenpumpen.

Verkar vara en onödigt komplicerad lösning, men kan bero på att det är en V6 istället för en rak 6.

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

81 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
de var en jäkligt krånglig lösning... men funkar de så är de inga problem

Sök