Jag är kass på att skriva i trådar och speciellt en sån här tråd, men jag ska försöka mitt bästa.
Då har jag äntligen skaffat in min drömbil, en Toyota Celica från 70-77. Det har varit min drömbil sen jag upptäckte den efter att ha skaffat min första Celica av 1997 års modell som jag med sorg i hjärtat sålde. Dock ledde ju det mig till min drömbil så på nått sätt är det ju bra.
Men det är inte bara tuta och köra med denna gamle bil. Det finns massor att ta itu med och mestadels är det rost. Den är körbar, men icke i vackraste skick helt enkelt.
Dag 1:Ja, vi sa vi skulle börja riva den efter helgen, men vi kunde inte bärga oss så vi började idag. Planen var att ta bort alla delar som man kan skicka iväg på lagning/blästring så som dörrar, bak- & framlucka, skärmar, etc. Här kommer lite bilder på det hela:
Motorhuven borta!Grill och framlyktor har försvunnit.Baklucka och dörrar bortmonterade.Vänster framskärm är historia.Höger framskärm likaså... Eller nåja, det mesta utav den.Tydligen sitter det inga högtalare i dörrarna i originalskick... Någon tidigare ägare tyckte att det verkade som en bra idé att borra ut hål för dem. Rostskydd? Äsch, det är för amatörer...Måste ju säga att efter att plockat ner bilen såhär så kan man se att många inte kan renovera upp en bil rätt och att det finns många dåliga sätt att göra detta på. Det är synd att se en sån här skönhet bli så förstörd. Detta ska jag ju dock ändra på och hoppas på att få en riktig pärla i slutändan.
Japp, detta var dag ett och de känns både bra och dåligt av många anledningar.