olsen_swe skrev:
Nybergrobin skrev:
olsen_swe skrev:
Mercedes har väl numera inge vidare kvalitet ( i förhållande till vad dem kostar) ?...
Mustang har jag faktiskt kollat på väldigt snabbt, men är tveksam...
BMW:n däremot var riktigt fin
synd den va automat bara!
Ang mercedes har du fel! Av personliga erfarenheter så funkar mercedes väldigt bra i förhållande till hur mycket dem kostar. Våran familjebil har funka felfritt 7-8 år nu utan att bytt något förutom oljor, ett par lampor sedan bromsskivor bak.
Tex så är väl kvaliteten ganska bra om det sitter original bromsskivor fram sedan den var ny? 22000mil från 1996..
Jag vågar inte säga bu eller bä då jag inte har överdrivt bra koll, det va bara min uppfattning... du kanske har kommit över en riktig pärla bara
hehe men skämt åsido, jag är lite skeptiskt alltså, annars hade jag väldgt gärna köpt en c32 AMG
Skulle vilja beskriva Mercedes som en enormt bra bil, problemen de har haft har aldrig varit kvalitén överlag utan det är/var rostskydd och elektronik som inte levt upp till bilens höga prislapp. Och tråkigt nog för Mercedes så måste elfel och rost höra till de tråkigaste sakerna man kan råka ut för som bilägare med höga förväntningar?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.