4140
Sök

2 Liters bil till bana för max 15000:-

1 072 Inlägg
16 oktober 2011
#21
Growe skrev:
sik skrev:
Finns en clio sport med skottad låda i Tranås på blocket för 15 loppor, bra bang för pengarna. 2.0/170hk liten och lätt. Massa delar och välfungerande i kurvorna.

det är faktist riktigt mycket motor till stolen smile
borde finnas cup kit så man får lite väghållning om det inte redan sitter det på smile

låda borde väll fungera med valfri låda från någon annan clio

Finns mycket att tillgå till dessa, och mycket att lätta med för den delen. Lär va snabb för att köpa den då de är lite ungdomsbil för den som kan laga lådan.

Behövs inget cupkitt i början, ganska bra standard. Troligen en JC5-089 låda, inte samma som vanliga Clio.


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
17 oktober 2011
#22
bmw e36  v6 2.0  lr är de rak 6a i dom ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
17 oktober 2011
#23
christofer_k skrev:
bmw e36  v6 2.0  lr är de rak 6a i dom ?

rak 6:A fast dom är för stora och tunga för att ha en chans

Kör fort så hinner inget hända...

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
17 oktober 2011
#24
Growe skrev:
christofer_k skrev:
bmw e36  v6 2.0  lr är de rak 6a i dom ?

rak 6:A fast dom är för stora och tunga för att ha en chans

men dem går väll astt lätta en hel del ?  är ju bra vrid i dom

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2011
#25
christofer_k skrev:
Growe skrev:
christofer_k skrev:
bmw e36  v6 2.0  lr är de rak 6a i dom ?

rak 6:A fast dom är för stora och tunga för att ha en chans

men dem går väll astt lätta en hel del ?  är ju bra vrid i dom

En E36 går visserligen att få hyfsat konkurrenskraftig men inte till samma peng, du hittar knappt en ok E36 med sexa för 15.000:-; Äldre sådana har oftast blivit slutkörda av diverse förmågor redan. Äldre E30 hade kunnat göra bra ifrån sig, men de ligger snarare ännu högre i pris.

En liten Civic eller dylikt som nämnts är helt enkelt vassare inom din snäva budget, är exakt 2L volym ett krav eller är det en maxgräns? Annars kanske Peugeot 205 GTI är aktuell då den är på 1.9L? Mycket vass bil som är billig i inköp! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
17 oktober 2011
#26
Rquired skrev:
christofer_k skrev:
Growe skrev:

rak 6:A fast dom är för stora och tunga för att ha en chans

men dem går väll astt lätta en hel del ?  är ju bra vrid i dom

En E36 går visserligen att få hyfsat konkurrenskraftig men inte till samma peng, du hittar knappt en ok E36 med sexa för 15.000:-; Äldre sådana har oftast blivit slutkörda av diverse förmågor redan. Äldre E30 hade kunnat göra bra ifrån sig, men de ligger snarare ännu högre i pris.

En liten Civic eller dylikt som nämnts är helt enkelt vassare inom din snäva budget, är exakt 2L volym ett krav eller är det en maxgräns? Annars kanske Peugeot 205 GTI är aktuell då den är på 1.9L? Mycket vass bil som är billig i inköp! smile

men gti  de är väll snurra iden ?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2011
#27
christofer_k skrev:
Rquired skrev:
christofer_k skrev:

men dem går väll astt lätta en hel del ?  är ju bra vrid i dom

En E36 går visserligen att få hyfsat konkurrenskraftig men inte till samma peng, du hittar knappt en ok E36 med sexa för 15.000:-; Äldre sådana har oftast blivit slutkörda av diverse förmågor redan. Äldre E30 hade kunnat göra bra ifrån sig, men de ligger snarare ännu högre i pris.

En liten Civic eller dylikt som nämnts är helt enkelt vassare inom din snäva budget, är exakt 2L volym ett krav eller är det en maxgräns? Annars kanske Peugeot 205 GTI är aktuell då den är på 1.9L? Mycket vass bil som är billig i inköp! smile

men gti  de är väll snurra iden ?

Nu förstår jag tyvärr inte? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
17 oktober 2011
#28
fwd är nog det som gäller utan tvekan när det handlar om den effekten..

en 205gti har väll ungefär 30-40hk för att vara tillräckligt snabb


den normale lilla småbilen från vw mfl ligger mellan 150-170hk på en 2liters maskin utan snurra Clio sporten är nog den som ligger bäst till effektmessigt och vikten är nog ganska rätt

Kör fort så hinner inget hända...

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
17 oktober 2011
#29
Rquired skrev:
christofer_k skrev:
Rquired skrev:

En E36 går visserligen att få hyfsat konkurrenskraftig men inte till samma peng, du hittar knappt en ok E36 med sexa för 15.000:-; Äldre sådana har oftast blivit slutkörda av diverse förmågor redan. Äldre E30 hade kunnat göra bra ifrån sig, men de ligger snarare ännu högre i pris.

En liten Civic eller dylikt som nämnts är helt enkelt vassare inom din snäva budget, är exakt 2L volym ett krav eller är det en maxgräns? Annars kanske Peugeot 205 GTI är aktuell då den är på 1.9L? Mycket vass bil som är billig i inköp! smile

men gti  de är väll snurra iden ?

Nu förstår jag tyvärr inte? smile

sitter de inte en  turbo i den Peugeot 205 GTI

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2011
#30
christofer_k skrev:
Rquired skrev:
christofer_k skrev:

men gti  de är väll snurra iden ?

Nu förstår jag tyvärr inte? smile

sitter de inte en  turbo i den Peugeot 205 GTI

Nej det är en liten 4cyl. sugmotor på 1.6 eller senare år 1.9L!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
17 oktober 2011
#31
christofer_k skrev:
Rquired skrev:
christofer_k skrev:

men gti  de är väll snurra iden ?

Nu förstår jag tyvärr inte? smile

sitter de inte en  turbo i den Peugeot 205 GTI

nej inte med sina helt otroliga 122hk på 1.9..

det är inte ens 16v på dom med andra ord inget att ha i detta samband..men hittar man en med rasad motor och kastar över hela drivlinan från mi16 har man en potent bil

Kör fort så hinner inget hända...

Japanese Engineering
690 Inlägg
17 oktober 2011
#32
Om ingen av de bilar som folk har nämt verkar bra så har du bara ett val kvar: Autozam AZ-1 (Måste importera en sån en dag).

Väger endast ca 750kg med full interiör och även soppa tror jag. Motorn? En Turbo laddad rak trea på 660cc med 60 vilda hästar. 0-100 går officielt på under 9 sekunder enligt en kontakt i Japan. Bakhjulsdirft!

Motorn går säkert att trimma lite, en "bleed valve" (det är mekanisk ladd styrning) ny BOV, avgas och filter. Så borde du ha nästintill 80hk.

Det ända du behöver är sedan ett set fälgar/däck för bana. Du öppnar gull wing dörrarna och hoppar in
och njuter av uppmärksamheten påväg till banan.

Nu VET jag att du inte kommer importera en men det var värt att informera folk om denna brutala kei-car.
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (17 oktober 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
17 oktober 2011
#33
1EVOXIN1 skrev:
Om ingen av de bilar som folk har nämt verkar bra så har du bara ett val kvar: Autozam AZ-1 (Måste importera en sån en dag).

Väger endast ca 750kg med full interiör och även soppa tror jag. Motorn? En Turbo laddad rak trea på 660cc med 60 vilda hästar. 0-100 går officielt på under 9 sekunder enligt en kontakt i Japan. Bakhjulsdirft!

Motorn går säkert att trimma lite, en "bleed valve" (det är mekanisk ladd styrning) ny BOV, avgas och filter. Så borde du ha nästintill 80hk.

Det ända du behöver är sedan ett set fälgar/däck för bana. Du öppnar gull wing dörrarna och hoppar in
och njuter av uppmärksamheten påväg till banan.

Nu VET jag att du inte kommer importera en men det var värt att informera folk om denna brutala kei-car.

går bort eftersom det är en turbo!...fast en annan sak man kan göra är att köpa en fiat panda eller valfri liten skitbil som väger under 700kg och hänga i 2st 1000cc hojmotorer av äldre slag och man borde lätt ha 220-240hk för runt 15K med rätt kontakter smile

Kör fort så hinner inget hända...

Japanese Engineering
690 Inlägg
17 oktober 2011
#34
Growe skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Om ingen av de bilar som folk har nämt verkar bra så har du bara ett val kvar: Autozam AZ-1 (Måste importera en sån en dag).

Väger endast ca 750kg med full interiör och även soppa tror jag. Motorn? En Turbo laddad rak trea på 660cc med 60 vilda hästar. 0-100 går officielt på under 9 sekunder enligt en kontakt i Japan. Bakhjulsdirft!

Motorn går säkert att trimma lite, en "bleed valve" (det är mekanisk ladd styrning) ny BOV, avgas och filter. Så borde du ha nästintill 80hk.

Det ända du behöver är sedan ett set fälgar/däck för bana. Du öppnar gull wing dörrarna och hoppar in
och njuter av uppmärksamheten påväg till banan.

Nu VET jag att du inte kommer importera en men det var värt att informera folk om denna brutala kei-car.

går bort eftersom det är en turbo!...fast en annan sak man kan göra är att köpa en fiat panda eller valfri liten skitbil som väger under 700kg och hänga i 2st 1000cc hojmotorer av äldre slag och man borde lätt ha 220-240hk för runt 15K med rätt kontakter smile

Glömde det! Fan vad jag älskar turbo nu när jag ser att det alltid är den billigaste och mest värda lösningen.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
17 oktober 2011
#35
1EVOXIN1 skrev:
Growe skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Om ingen av de bilar som folk har nämt verkar bra så har du bara ett val kvar: Autozam AZ-1 (Måste importera en sån en dag).

Väger endast ca 750kg med full interiör och även soppa tror jag. Motorn? En Turbo laddad rak trea på 660cc med 60 vilda hästar. 0-100 går officielt på under 9 sekunder enligt en kontakt i Japan. Bakhjulsdirft!

Motorn går säkert att trimma lite, en "bleed valve" (det är mekanisk ladd styrning) ny BOV, avgas och filter. Så borde du ha nästintill 80hk.

Det ända du behöver är sedan ett set fälgar/däck för bana. Du öppnar gull wing dörrarna och hoppar in
och njuter av uppmärksamheten påväg till banan.

Nu VET jag att du inte kommer importera en men det var värt att informera folk om denna brutala kei-car.

går bort eftersom det är en turbo!...fast en annan sak man kan göra är att köpa en fiat panda eller valfri liten skitbil som väger under 700kg och hänga i 2st 1000cc hojmotorer av äldre slag och man borde lätt ha 220-240hk för runt 15K med rätt kontakter smile

Glömde det! Fan vad jag älskar turbo nu när jag ser att det alltid är den billigaste och mest värda lösningen.

utan tvekan stämmer det  smile

Kör fort så hinner inget hända...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 oktober 2011
#36
Growe skrev:
vikten ska man kolla på i första hand!

en seat ibiza 2.0 16v 150hk borde inte heller den väga så mycket när man tok rensar den invädigt
eller en golf mk3 gti 16v 2.0

förstår inte hur du törs köra en sån där celica på bana mage till ostabila bilar är svårt att hitta
dom skickar ut arslet bara man tänker på att släppa gasen
iof vet jag inte årgången men har fläskat ut baklänges i 130blås med en 90:Ans gti rakt ut i en skog det var inte skoj..enda som gjordes var att vi bytte växel då snurra bilen =/


fördelen med att köpa vw och seat är att dom har samma bottenplatta och stötdämpare fjädrar och sånt passar redan från mk2:an så grejerna kostar inget till dom

så ett coilskit som har sättning som troligen gör sig bättre på banan än på väg kostar typ inget
och dom är vanliga och oftast ungefär dom pengarna dom kostar att köpa

O var hittar du en BES Golf 3 GTI för max 15 ??? ..

C H E V R O L E T <3

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 oktober 2011
#37
Golf 2 Gti 16v !
Dom går ju lätta en del.
Skaffa extrator grenrör, rensa katten , så vipps har du tjänat några billiga mer hästar

C H E V R O L E T <3

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
17 oktober 2011
#38
Children-Of-Bodom skrev:
Growe skrev:
vikten ska man kolla på i första hand!

en seat ibiza 2.0 16v 150hk borde inte heller den väga så mycket när man tok rensar den invädigt
eller en golf mk3 gti 16v 2.0

förstår inte hur du törs köra en sån där celica på bana mage till ostabila bilar är svårt att hitta
dom skickar ut arslet bara man tänker på att släppa gasen
iof vet jag inte årgången men har fläskat ut baklänges i 130blås med en 90:Ans gti rakt ut i en skog det var inte skoj..enda som gjordes var att vi bytte växel då snurra bilen =/


fördelen med att köpa vw och seat är att dom har samma bottenplatta och stötdämpare fjädrar och sånt passar redan från mk2:an så grejerna kostar inget till dom

så ett coilskit som har sättning som troligen gör sig bättre på banan än på väg kostar typ inget
och dom är vanliga och oftast ungefär dom pengarna dom kostar att köpa

O var hittar du en BES Golf 3 GTI för max 15 ??? ..

borde nog gå att hitta..gäller bara att inte hitta dom där som ägs av folk som tror att dom där rostburkarna är något att ha smile

att fuska igenom en skrothög genom bes är inte speciellt svårt

Kör fort så hinner inget hända...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 oktober 2011
#39
Growe skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Growe skrev:
vikten ska man kolla på i första hand!

en seat ibiza 2.0 16v 150hk borde inte heller den väga så mycket när man tok rensar den invädigt
eller en golf mk3 gti 16v 2.0

förstår inte hur du törs köra en sån där celica på bana mage till ostabila bilar är svårt att hitta
dom skickar ut arslet bara man tänker på att släppa gasen
iof vet jag inte årgången men har fläskat ut baklänges i 130blås med en 90:Ans gti rakt ut i en skog det var inte skoj..enda som gjordes var att vi bytte växel då snurra bilen =/


fördelen med att köpa vw och seat är att dom har samma bottenplatta och stötdämpare fjädrar och sånt passar redan från mk2:an så grejerna kostar inget till dom

så ett coilskit som har sättning som troligen gör sig bättre på banan än på väg kostar typ inget
och dom är vanliga och oftast ungefär dom pengarna dom kostar att köpa

O var hittar du en BES Golf 3 GTI för max 15 ??? ..

borde nog gå att hitta..gäller bara att inte hitta dom där som ägs av folk som tror att dom där rostburkarna är något att ha smile

att fuska igenom en skrothög genom bes är inte speciellt svårt

Hur många e rostiga skrothögar då ?
Gick genom blocket en snabbis. hittade inte så många.
Risken e la snarare samma som köpa en billig VR6, Den kommer rasa för den e buskörd är väl mer troligt

C H E V R O L E T <3

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
17 oktober 2011
#40
Children-Of-Bodom skrev:
Growe skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

O var hittar du en BES Golf 3 GTI för max 15 ??? ..

borde nog gå att hitta..gäller bara att inte hitta dom där som ägs av folk som tror att dom där rostburkarna är något att ha smile

att fuska igenom en skrothög genom bes är inte speciellt svårt

Hur många e rostiga skrothögar då ?
Gick genom blocket en snabbis. hittade inte så många.
Risken e la snarare samma som köpa en billig VR6, Den kommer rasa för den e buskörd är väl mer troligt

16v motorn går ej att jämföra med vr6 för den är omtålig som få smile

Kör fort så hinner inget hända...


Sök