borde nog gå att hitta..gäller bara att inte hitta dom där som ägs av folk som tror att dom där rostburkarna är något att ha
att fuska igenom en skrothög genom bes är inte speciellt svårt
Hur många e rostiga skrothögar då ? Gick genom blocket en snabbis. hittade inte så många. Risken e la snarare samma som köpa en billig VR6, Den kommer rasa för den e buskörd är väl mer troligt
16v motorn går ej att jämföra med vr6 för den är omtålig som få
Jo visst stämmer det men oftast är ju bilarnas priser utasatt efter bilens värde.
dessa hittade jag idag..letar man så hittar man utan problem en mk3 16v 2.0 som duger till ekonomi racing
den andre har gått 32 tusen. nejnej. + import. Den 3e. Kass växellåda antadligen + taklucka = extra vikt
det är jhu inget värsta tävlingsbilen det handlar om utan just ekonomi racing då tar man det skiten man hittar med mycket effekt sen kör man skiten ur den
en växelåda till en golf kostar typ inte mycket eller så fixar man synkringen självklart är det lite mekning men det är det oavsätt vilken 15.000kr bilen du ska ha som är lite busig
letar man runt kan man hitta en hel del mer om man inte är i panik över att hitta bil nu handlade det om en vättig 2liters bil som är snabb för max 15000kr och mk3 gti 16v är just det ett vättigt alternativ öven om en mk2 med mk3 maskinen är bättre
Skulle lägga min röst på 205 GTI. Med lr utan mi16 motor. Rensad på det mesta ligger den runt 850-900kg. Går att få tag på under 15 000kr utan problem. Ska det vara standard 1.9L motorn i GTI:n så ta en från minst -89 då den fick 122hk ist 105 (?) hk. Med mi16 motorn ligger du runt 146hk.
Annars har du tur kan du hitta en 306gti under 15 000kr. 167hk standard med 6växlad låda. 16ventilare
Skulle lägga min röst på 205 GTI. Med lr utan mi16 motor. Rensad på det mesta ligger den runt 850-900kg. Går att få tag på under 15 000kr utan problem. Ska det vara standard 1.9L motorn i GTI:n så ta en från minst -89 då den fick 122hk ist 105 (?) hk. Med mi16 motorn ligger du runt 146hk.
Annars har du tur kan du hitta en 306gti under 15 000kr. 167hk standard med 6växlad låda. 16ventilare
det sistnämda verkar jhu inte direkt så dumt
167hk ur en 2liters 4:A vad kan vara mer lämpat än 122hk även om 306 säkert väger aningen mer
Skulle lägga min röst på 205 GTI. Med lr utan mi16 motor. Rensad på det mesta ligger den runt 850-900kg. Går att få tag på under 15 000kr utan problem. Ska det vara standard 1.9L motorn i GTI:n så ta en från minst -89 då den fick 122hk ist 105 (?) hk. Med mi16 motorn ligger du runt 146hk.
Annars har du tur kan du hitta en 306gti under 15 000kr. 167hk standard med 6växlad låda. 16ventilare
det sistnämda verkar jhu inte direkt så dumt
167hk ur en 2liters 4:A vad kan vara mer lämpat än 122hk även om 306 säkert väger aningen mer
Sant. 306:an väger ca 1200kg. Kan nog lätta 100-200kg (önsketänkande?)
en seat ibiza 2.0 16v 150hk borde inte heller den väga så mycket när man tok rensar den invädigt eller en golf mk3 gti 16v 2.0
förstår inte hur du törs köra en sån där celica på bana mage till ostabila bilar är svårt att hitta dom skickar ut arslet bara man tänker på att släppa gasen iof vet jag inte årgången men har fläskat ut baklänges i 130blås med en 90:Ans gti rakt ut i en skog det var inte skoj..enda som gjordes var att vi bytte växel då snurra bilen =/
fördelen med att köpa vw och seat är att dom har samma bottenplatta och stötdämpare fjädrar och sånt passar redan från mk2:an så grejerna kostar inget till dom
så ett coilskit som har sättning som troligen gör sig bättre på banan än på väg kostar typ inget och dom är vanliga och oftast ungefär dom pengarna dom kostar att köpa
O var hittar du en BES Golf 3 GTI för max 15 ??? ..
borde nog gå att hitta..gäller bara att inte hitta dom där som ägs av folk som tror att dom där rostburkarna är något att ha
att fuska igenom en skrothög genom bes är inte speciellt svårt